Beantwoord

Hoe zet ik spraakbesturing op TV+ weer uit?

  • 23 September 2023
  • 10 reacties
  • 5561 keer bekeken

Reputatie 1

Onze kinderen hebben met de afstandsbedieng een spraak beschrijving geactiveerd. Hiermee is er een groenkader gekomen dat op iedere knop of tekst gaat voorlezen. Weet iemand welke instelling dit is en hoe ik deze weer deactiveer.

icon

Beste antwoord door huistijger 23 September 2023, 08:46

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Johnno V 

Instellingen
Open algemene instellingen
Apparaatvoorkeuren
Toegankelijkheid
Talk Back

Daar kun je het instellen en uitzetten.

Reputatie 1

Dankjewel voor de duidelijke uitleg. De computerstem is gestop met praten.

hier ook met deze uitleg beindigd watveen hel 3 weken lang zowken op slechtziende en slechthorwnde wist niet waar te zoeken 

pfff gelukt dank je johnno

Mogelijk is de talkback per ongeluk aangezet door de 5 circa 2 seconden in te drukken. 

Kan ook weer uitgezet met de 5.

Een groep klanten heeft deze update al.

 

Badge

Die 5 was mij ook overkomen, dankzij bovenstaand ( gelukkig) weer uit kunnen zetten.

Reputatie 1

Ik ben een totale leek op het gebied van TV

Maar mijn vrouw is slechtziend en zou gesproken opdrachten voor de tv een oplossing zijn.

Ik heb nog 2 oude Arcadyan tv ontvangers, zijn die ook te gebruiken voor deze manier van gesproken opdrachten??? zo nee hoe kom ik dan aan andere kastjes en wat kosten die dan?????

Badge

Tiepper, ik denk even telefonisch contact opnemen met KPN, hangt van veel zaken af of zoiets kan, maar dat weten ze bij de helpdesk van KPN vast en zeker wel. Succes

Reputatie 7

Bij dat type tv-ontvanger kan dat niet @tiepper, dat is alleen mogelijk bij de TV+ Boxen. Die zijn onderdeel van de nieuwe abonnementsvorm, die zijn niet mogelijk bij de oude vorm. Je kunt het beste telefonisch contact met ons opnemen zoals Trinidad al zegt, een collega kan dan met je meekijken naar je abonnement. 

Reputatie 1

oké,

ik zal contact opnemen met de klantenservice.

Bedankt voor de antwoorden.

En in de kpn tv app dan? Hoe zet ik die stem daar uit?

Reageer