Beantwoord

Ik kan geen commerciele zenders kijken, beeld blijft zwart

  • 17 March 2023
  • 16 reacties
  • 1891 keer bekeken

Ik kan geen commerciele zenders meer kijken. Beeld blijft op zwart. Npo kan ik gewoon kijken. Ik heb alle tips van de helpdesk al doorlopen. Ik vermoed dat het aan de ontvanger ligt. Ik verneem het graag!

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 22 March 2023, 14:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Bartzeist. Welkom op het forum!

Wil je aangeven welke stappen je op advies van de helpdesk al gedaan hebt? Dan voorkomen we dat er dingen dubbel gedaan worden. 

Verder is het in dit geval sowieso handig even je profiel in te vullen. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. 

Laat als laatste ook nog weten:

  • welk type tv-ontvanger je hebt
  • welk merk en type beeldscherm je gebruikt
  • welk type kabel tussen de apparatuur zit

Ik hoor het graag van je. 🙂

Hoi,

Volgende acties uitgevoerd:

-Herstart tv ontvanger
-Reset tv ontvanger
-Ontvanger direct op xperia box aangesloten
-Modem herstarten
-Ik kan wel npo kijken, dus hdmi kabeltjes werken gewoon
-software tv ontvanger opnieuw installeren
-andere ethernetkabel

Arris vip2952 ontvanger 

Hdmi en ethernetkabel 

Samsung ue43tu7020

Reputatie 7
Badge +17

@Bartzeist de reden waarom ik specifiek vroeg om je scherm is dat dit lijkt op een DRM probleem. Maar met de televisie die je hebt zou dit het probleem niet moeten zijn. 

Wat ik je nog wel wil vragen is kijken of de instellingen op je tv-ontvanger en tv gelijk staan. Of de beeldscherminstellingen allemaal op automatisch staan. 

Op dit moment is er sprake van een algemene storing. Hierover krijg je ook een e-mail. Omdat je storing al eerder speelde dan deze algemene storing mag je die in dit geval negeren. Wel is het om deze reden nu niet mogelijk een ticket aan te maken voor dit probleem.

Wil je nog de instellingen van het beeldscherm en de tv-ontvanger controleren? Laat hier weten of dit het probleem heeft opgelost. Zo niet, maak ik een ticket voor je aan zodra de algemene storing voorbij is. 

Ik krijg het helaas niet opgelost. Ik verneem graag wat te doen. Alvast dank.

Reputatie 7
Badge +17

@Bartzeist de storing is voorbij en ik zie uit mijn metingen dat er iets mis is met de software in het glasvezelpunt. 

Haal deze minimaal 120 seconden van het stroom. Die tijd is minimaal nodig om opnieuw alles daarop te installeren. Laat daarna deze even 10 minuten aan het stroom. Herstart daarna zowel je Experia Box als de tv-ontvanger nog een keer.

Heb je daarna nog steeds hetzelfde probleem, laat het hier dan weten. Dan maak ik een ticket aan. De afdeling die dit oppakt zal op dat moment kijken of het van afstand opgelost kan worden of dat er een monteur nodig is. 

Zojuist gedaan en lost helaas ook niets op.

Ik verneem het graag.

 

@Bram_  jij maakt een ticket aan denk ik ? 

Verneem het graag.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Bartzeist het ticket is ondertussen aangemaakt. De collega's van die afdeling kijken zoals gezegd of er een monteur nodig is. Of dat het van afstand kan worden opgelost. 

Ze nemen doorgaans binnen 2 werkdagen contact met je op. Dit doen ze op je mobiele nummer. 

Wil je hier aangeven wanneer ze contact met je hebben opgenomen?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Bartzeist. Ik zie dat er nog aan het ticket wordt gewerkt. Wel dat het allemaal is doorgezet naar de juiste kanalen. Om die reden sluit ik alvast het topic.

Mocht er na het afhandelen van het ticket toch nog hulp nodig zijn, trek dan hier aan de bel. Dan help ik je verder en houden we alles op 1 plaats. 

Ik heb inmiddels een nieuwe ontvanger gekregen en nu werkt het weer!

Reputatie 7
Badge +20

Top! Bedankt voor de terugkoppeling. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan weten. 

Beste Bram,

nu heb ik het zelfde probleem als hier boven heb al 2 keer de het instructie door gelopen buiten npo  zenders en de radio ontvang ik verder geen tv signaal ook al de modem en arris door jullie laten resetten, alles wat ik eerder dan gisteren heb opgenomen kan ook niet worden opgestart.

Ik hoor graag van U

 

Hier ook (Scheveningen) zal wel landelijk zijn denk ik.

Hoi, 

Ik heb hetzelfde probleem. Npo werkt maar niet de commerciële zenders. Ik heb alles herstart, kabels eruit gehaald teruggestopt etc 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, 

Ik heb hetzelfde probleem. Npo werkt maar niet de commerciële zenders. Ik heb alles herstart, kabels eruit gehaald teruggestopt etc 

Beste Tom jouw issue heeft te maken met de storing bij KPN van woensdag op donderdag waarschijnlijk.

Als het goed is moet ea weer goed werken ondertussen.

mvg

Ja nu wel merci 

Reputatie 7
Badge +7

Fijn dat het opgelost is

mvg