Beantwoord

Ik krijg het tweede Kpn TV+ ontvanger niet goed werkend

  • 4 June 2024
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

De nieuwe TV ontvangers van KPN zijn eigenlijk bedoeld om mensen tot wanhoop te drijven. Het motto is’ plug and play’. Het eerste is gelukt, het tweede kostte me twee dagen. Uiteindelijk heeft men van buitenaf het modem moeten resetten om de boel aan de praat te krijgen. Één TV aansluiten was geen probleem, twee was een onoverkomelijk probleem. Uiteindelijk de boel werkend gekregen totdat TV ontvanger 2  na een paar dagen in een beperkte modus schoot. TV 1 bood de mogelijkheid tot een software update waarvan gretig gebruik werd gemaakt waarna ook dit apparaat in een beperkte modus schoot. (Beperkt betekent dat een aantal zendes nog wel is te ontvangen, helaas ging bij mij die vlieger niet op)

Ik heb het hele repertoire van restten en stekkers aan en uitsluiten gevolgd en zo zou men nog uren bezig kunnen zijn als de beste manier van televisie kijken blijkt gewoon de computer aan te zetten en daarop naar de televisie te kijken.

Ik denk uiteindelijk dat ik de verkeerde kastjes terug heb teruggestuurd naar de KPN want die oude spullen lieten mij nooit in de steek.

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 6 June 2024, 09:48

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +19

Dat klinkt niet zoals het bij merendeel gaat @EBMI . Zijn de tv boxen met een kabel aangesloten op het modem?

Ja Joep., alles rechtstreeks met UTP-kabeltjes aangesloten. Na het door KPN resetten van het modem draaide alles prima. Een paar dagen dan. 
Gister één ontvanger opnieuw geïnstalleerd en dat werkt weer.

ik begrijp dat zich wel eens een probleem voordoet, maar tientallen malen de hele ‘herstel-riedel’ van KPN afweken is knap irritant. Zo moet het niet gaan. Uit de vele, vele klachten die ik heb gelezen blijkt steeds dat men denkt een probleem met de apparatuur te hebben. Ik vind dat KPN een probleem heeft. 
 

We wachten trouwens ook al jaren op de ‘glasvezel aansluiting’ die ‘binnenkort ook in jouw buurt wordt aangesloten😆’

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @EBMI 
Ik heb hier 2 tv+ontvangers probleemloos draaiende.
Heb je er misschien een switch tussen? Of wat anders?
Welk modem heb je?
Overigens kun je het modem ook zelf resetten hoor.

Wat fijn dat het bij u goed gaat. Zoals u in mijn vorig bericht las gebruik ik geen switch. En ja ik weet dat je het modem ook zelf kunt resetten.

Maar KPN kan controleren of er iets niet goed gaat met het modem of de ontvangers.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @EBMI. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je de tweede tv-ontvanger niet goed werkend krijgt. Heb je onze online servicetool al eens doorlopen? Wellicht verhelpt dit het probleem. Als dit niet het geval is kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). Zij hebben de mogelijkheid om jouw verbinding door te meten. 

Reageer