Zie dat dit probleem een behoorlijk item was/is. Voor mij - en wellicht ook anderen - echter actueel, dus alvast nog maar een keer aangekaart.
Hoofdrolspelers: TV Samsung UE43KU6400S, Arcaduan HMB2260 V2, HDMI-verbinding, provider KPN.
Probleem: beeld op willekeurige momenten op zwart en geen geluid, menu en balk blijven zichtbaar. .
Actie: Alle door KPN aangeboden procedures voor mogelijke oplossingen doorlopen en uitgevoerd. Alle kabels vervangen, evenals de Arcaduan, NT-aansluiting. Tenslotte monteur besteld.
Mogelijke oorzaak: Protocolprobleem, er is een miscommunicatie tussen de Arcaduan en TV. Arcaduan signaleert foutief dat er sprake zou zijn van koppeling met een opname apparaat en zet het beeld daarom op zwart. Ik heb een scart naar composietkabel besteld om daarmee de HDMI-kable op het moment van uitval te vervangen en zodoende dit als oorzaak vast te stellen of uit te sluiten. Aldus het het advies van KPN-monteur Paul.
Ik heb overigens geen relatie kunnen vaststellen met de keuze van volgorde van aanzetten: TV en Arcaduan. Vervelend is ook dat het probleem soms drie keer in de week zich voordoet en dan weer met een interval van enkele weken. Hoop toch binnen twee weken klaarheid te hebben.
I’ll be back...
Â