KPN Interactieve TV Ontvanger resetten

  • 9 January 2014
  • 49 reacties
  • 458519 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +25

Ervaar je problemen met jouw tv-ontvanger? Dan is vaak een herstart of frisse start de oplossing. 

Voor instructies, lees:

 

 

Laatste update topic: 30-05-2023


49 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ik mis de nieuwe ontvanger, waarvan ik er 2 heb.



Arcadyan HMB2260



Hier vind je ze allemaal, ook de Arcadyan HMB2260.



Een hele mooie en goede IPTV decoder moet ik zeggen.



Reputatie 1
Badge
Als ik mijn ontvanger zou resetten, dan gaat  die dus terug naar de fabrieksinstellingen.



Maar ben je dan niet alle updates kwijt, die KPN in de tussentijd heeft verricht?



Reputatie 3
Badge +4
Hoi joop2011, 



Mooie link, mooie aanvulling, bedankt! Ik ga de Arcadyan STB ook toevoegen. Bijzonder dat je deze ontvangen hebt, volgens mijn informatie zit deze nog in de testfase. Zou hem zelf ook wel graag willen proberen :) 



Ik wacht nog even op officiële informatie hoe deze gereset wordt, dan zet ik 'm in de post. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde als de 1853, of heb jij er misschien al ervaring mee? 



Met vriendelijke groet, 



Werner 



KPN Webcare. 



Reputatie 3
Badge +4
Hoi cirkel, 



Als je de software ook verwijderd, dan zal juist de laatste softwareversie (opnieuw) geinstalleerd worden. 



De fabrieksinstellingen zijn meer de instellingen zoals de beeldscherminstellingen en systeeminstellingen. Bijvoorbeeld als er per ongeluk iets verkeerd ingesteld zou zijn waardoor je geen beeld meer hebt zou het opgelost kunnen worden door de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. 



Er zijn trouwens ook een aantal instellingen die niet gewist worden met een reset, zoals bijvoorbeeld zenderlijsten en opnames. 



Met vriendelijke groet, 



Werner



KPN Webcare. 



Reputatie 7
Badge +20
Beste Werner, ik heb hem sinds oktober 2013.



2 stuks.



Toen heb ik IPTV erbij genomen.



Glasvezel standaard all-in-one + pluspakket + HD pakket.



Ik heb ze beide 1 keer geresset door de aan-uit knop 30 seconder uit te zetten.



Ik had toen veel blokjes bij alle zenders.



Daarna geen problemen.



De Arcadyan HMB2260 is erg snel.



Zappen gaat ook heel snel.



Je kan zien dat er een 1,3 GHz processor inzit.



Openmen en bekijken gaat ook perfect in de Cloud, behalve begin deze week.



De laatste paar weken lijkt het HD beeld bij HD uitzendingen bij enkele zenders mooier.



Vandaar mijn vraag waar je de stream kan zien.



Ben altijd benieuwd waar het aan ligt.



Reputatie 1
Badge
Nou Joop blijkbaar ben jij dan toch een uitzondering, dat je die hebt gekregen.



Ik heb er 3 maanden moeite voor gedaan, echter zonder resultaat.



Ik vind het nu wel goed zo, doe geen enkele moeite meer, na contractsduur ben ik weg.



En dat dan na 25 jaar.......



Ja, Joop heeft 't goed voor elkaar, 100 Mb/s glasvezel, V9 en ook nog eens een HMB2260. Some guys have all the luck ... En nog niet helemaal tevreden, want geen 500 Mb/s, iptv 3.0, toch Joop? ;)



Reputatie 7
Badge +20
Henk2304, ik heb niet de V9.



Ik heb al bijna 3 glasvezel van KPN, alleen IPTV pas sinds oktober 2013.



Dus de experiabox die ik heb is al beina 3 jaar oud.



.



Gelukkig wel 2 x de Arcadyan HBM2260 en die kan ik aanbevelen.



Reputatie 1
Badge
Ha.ha....Joop je kunt ons die Arcadyans wel aanbevelen.



Maar.....wij krijgen die dus niet:8



Ik heb een motorola 1963, ik heb een reset gedaan alleen een zender werkt; veronica, ik heb een tweede reset gedaan na bijna een uur zie ik alleen sterretjes op mijn scherm, wat ook raar is, ik kan ook niks kijken via de app. Hulp aub, ik heb al kpn gebeld gisteravond maar geen resultat!!!!!
Reputatie 4
Badge +6
Beste Noelle2014,



Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik wil graag voor je nakijken wat er aan de hand kan zijn want ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is dat je tv-ontvanger niet naar behoren werkt en tevens de app geen oplossing biedt. Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam kunnen sturen? Dan kijk ik het hier voor je na. Je geeft aan de tv-ontvanger gereset te hebben, houdt dit in dat je hem van de stroom gehaald hebt of ook dat je via het configuratiemenu alle software hebt verwijderd?



Met vriendelijke groet,



Jessica



Beste KPN,



Ik haak even aan bij dit onderwerp. Hier ook een zeer trage VIP1963. Diverse keren gereset en software opnieuw ingeladen echter blijft de ontvanger zeer traag. TV kijken is op deze manier niet leuk meer. Kunnen jullie een oplossing bieden?



Groeten,

C.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo ct1978,



Graag kijk ik wat ik voor je kan betekenen in deze. Zou je me je postcode, huisnummer, naam van de contractant, en je 06 nummer in een privébericht kunnen sturen? Dan help ik je verder!



Met vriendelijke groet,

Koen



"De Arcadyan HMB2260 en de Motorola 1853 zijn op dezelfde manieren te resetten. Er zijn twee manieren om dit te doen: 



Manier 1:



  • • Druk op 'menu' van de witte afstandsbediening
  • • Ga naar 'Instellingen', druk op OK. 
  • • Toets je pincode in. Pincode kwijt? Je hebt je pincode in een brief ontvangen en hij staat ook in je MijnKPN
  • • Druk nu 2x op de 'gele' knop van de witte afstandsbediening. 
  • • Zet nu beide opties op 'Ja' Dit kan je doen door het pijltje naast 'Nee' te selecteren en OK te drukken op de afstandsbediening. 'Nee' verandert nu in 'Ja'.  
  • • Selecteer 'Bewaar instellingen' en druk op OK 
  • • Kies 'Ja'om door te gaan.  
De TV-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit kan enkele minuten in beslag nemen."



Bij de Motorola 1853 wordt niet naar de pincode gevraagd, maar ga je meteen naar 2x gele knop. En het "enkele minuten" duurt minstens 10-15 minuten.



Reputatie 5
Badge +5
Marco_H schreef op ‎13-04-2014 19:03:

Twee weken geleden kreeg ik iTV met een gloednieuwe Motorola VIP1853. Bij allereerste installatie wordt de meest recente software (2.0.10_13) binnengehaald en geïnstalleerd.
In twee weken tijd heb ik enkele keren het spontaan vastlopen tijdens het kijken en tijdens het ‘bladeren’ en spoelen in opnames ondervonden.



Afgelopen vrijdag belde ik maar eens de helpdesk, benieuwd wat ze te zeggen hadden. De medewerker adviseerde mij om de huidige software tijdens een herstart te verwijderen en deze dan opnieuw te laten installeren. Hij had bij enkele gebruikers meegemaakt dat ze van alle problemen af waren nadat ze (met tussenpozen) 2 maal de software opnieuw hadden verwijderd en geïnstalleerd.



Ik heb nu alvast 2 dagen de ontvanger best wel grondig getest door snel te zappen en tijdens opnames willekeurig te skippen en te spoelen maar hij is tot op heden (…) nog niet vastgelopen.



Mijn punt is dat het geen slecht idee lijkt om bij problemen de software eens of enkele keren te verwijderen en opnieuw te laten installeren!



Natuurlijk: Het zou niet moeten maar als dat een prima oplossing blijkt te zijn heeft de kijker (wij) daar toch het meest plezier van?



Zojuist is bij het kijken naar een opname het beeld toch weer vastgelopen. Enkele minuten geduldig wachten later ging het afspelen vanzelf weer verder. Ik drukte 1 keer op Links (halve minuut terug), de Minigidsbalk verscheen en de opame skipte een halve minuut terug. Verder gebeurde er helaas niks. Na 10 minuten besloot ik de ontvanger maar weer te herstarten. Dit keer was ik de opname niet kwijt. :D



Morgen maar weer de helpdesk bellen. :@



Hallo,



Ik heb net mijn Motorola VIP1960 reset, echter het lijkt dat deze blijft hangen bij het inladen van de EPG gegevens,



duurt nu bijna een uur, wat kan ik nu het beste doen, nog eens ontvanger aan een uit zetten, of weer software vewrijderen enz.



Graag jullie advies



@ Ingevand.



Heb ik met de 1963 ook eens gehad. Toen gewoon rücksichtloss de stroom er weer afgehaald, 3 minuten gewacht, stroom er op en toen startte ie in enkele minuten op.



Peter,



Dankjewel,



heb dit nog 2 maal gedaan, en nu werkt het weer.



Het herstarten is iedere keer weer een gok, de ene keer gaat het gelijk goed, en de andere zo als nu, heb ik alle variaties gedaan



en duurde het een hele dag.



Oplossing, geduld hebben en blijven herstarten.



Reputatie 3
Badge +1
BEDANKT WERNER MAAR NIETS HELPT



PETER



Reputatie 7
Badge +22
, ben je inmiddels alweer verder geholpen? Omdat ik zie dat op: ‎03-07-2015 15:09 je laatste bericht is geweest.



Ik heb alles geprobeerd maar niets werkt!
Reputatie 3
Badge +1
DennisDatema68 schreef op 12 okt '15 om 18:00u
@petersteinmeije, ben je inmiddels alweer verder geholpen? Omdat ik zie dat op: ‎03-07-2015 15:09 je laatste bericht is geweest.



 
ik heb geen idee waar dat over ging maar het probleem zal wel opgelost zijn 



bedankt voor jouw interesse



peter



Reputatie 5
Badge +5
 



Bij het opnieuw inladen van de software zoals bovenin beschreven wordt, gaan de instellingen van je decoder en je gemaakte opnames niet verloren!



 



Reputatie 7
Badge +22
 



Bij het opnieuw inladen van de software zoals bovenin beschreven wordt, gaan de instellingen van je decoder en je gemaakte opnames niet verloren!



 



De instellingen gaan alleen verloren als je hem terug zet in "fabrieksinstellingen." Maar de opnames blijven wel behouden. Want die worden ingeladen op de tv-ontvanger(s) Want die worden bewaard op de server. En niet op uw tv-ontvanger(s) 🙂
Het zou toch wel fijn zijn als de "enkele minuten" uit bovenstaande handleiding vervangen zou worden door "tot 10 minuten". Met mijn, toch niet al te langzame Arris VIP2952 duurt het een minuut of 8. Daarna moet je ook nog wachten totdat alles weer werkt. Zenderinformatie moet geladen, iets dat tussen 10 sec en 5 minuten duurt en als je een opname wilt bekijken moet je al gauw een minuut of wat wachten tot je lijst van opnames opnieuw opgehaald is. Eigenlijk is 15 min nog beter dus.

Het is niet iets dat je 'ff tussendoor' moet willen doen. Je moet, indien mogelijk, plannen, zolang duurt het wel.

Reageer