KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 6
Badge +3

duurt wel lang zeg, nog steeds geen nwe update vandaag :upside_down:

Reputatie 7

duurt wel lang zeg, nog steeds geen nwe update vandaag :upside_down:

Potverdorie zeg, je zou nog wel de eerste zijn met de update om 0:00 uur. :wink:

Reputatie 7
Badge +6

Henny  Ik reageer alleen op jouw bericht waarin jij aangeeft dat kpn via totaaltv communiceert. Dat klopt niet. Ze hebben gewoon een melding geplaatst op de kpn site die totaaltv heeft opgepikt. 

Dat de firmware nooit  zo uitgerold had mogen worden is iedereen het wel over eens denk ik.

Op de site valt te lezen dat je voor 20 januari de firmware binnen hebt. Dat valt toch te overzien.

Reputatie 6
Badge +3

duurt wel lang zeg, nog steeds geen nwe update vandaag :upside_down:

Potverdorie zeg, je zou nog wel de eerste zijn met de update om 0:00 uur. :wink:

Life ain't easy :disappointed_relieved:

Reputatie 5
Badge +4

Dat de firmware nooit  zo uitgerold had mogen worden is iedereen het wel over eens denk ik.

Op de site valt te lezen dat je voor 20 januari de firmware binnen hebt. Dat valt toch te overzien.

@pietheingrun In dit topic lees ik regelmatig over mensen die grote ellende meemaken met hun TV aansluiting via de KPN TV-ontvangers. Regelmatige totale uitval, herhaaldelijk spontaan herstarten terwijl je gewoon rustig TV zit te kijken etc. etc. Het gaat hier niet alleen om reactietijden die “wat” langer zijn (al zou ik stapelgek worden van de 20-30 sec per handeling die ik nogal eens lees). Voor die mensen is te hopen dat deze update hun problemen goed aanpakt. Veertien dagen EXTRA wachten is dan een eeuwigheid, zeker als er niet aan je gecommuniceerd wordt wat er aan de hand is en hoelang het nog gaat duren. Ook in het belang van KPN zélf is dit, want ik ben ervan overtuigd dat deze sh*t ze tienduizenden klanten gaat kosten.

Opgenomen programma.s moet ik ook steeds weer op nieuw instellen.   

Hoort dat er ook bij?

Reputatie 7
Badge +6

@MariusTEL 

Wat is je punt precies naar mij toe? Ik reageer alleen op een opmerking van @Ceessie35 

Ik zeg toch niets over die dingen die jij noemt? Of moet ik hier perse alleen maar klagen hoe zwaar het allemaal is.

Ik zal het nog eens een keer vertellen dan:

Op 10 december 2029 j.l heb ik mijn ernstig zieke vrouw meegekregen na ontslag uit het ziekenhuis,

Bezoek bestond uit uitsluitend één persoon,de afdeling was overdag gesloten, i.v.m de al reeds strengere coronamaatregelen.

Bezoektijd was dagelijks van 18:00-20:00u

Ze heeft er dan vanaf zondag 6 december met ernstige pijnklachten in gelegen, ze lag op de afdeling oncologie. Niet zo'n vrolijke afdeling, omdat alle afdelingen vollagen met coronapatiënten.

Nadat ik haar lekker in haar eigen bed gelegd had, rond 20:00u s’avonds, had ze behoefte aan wat tv kijken,ik dus de tv en het ontvangertje van KPN voor haar aangezet, zodat ze even naar het nieuws van die dag kon kijken.

Met geen mogelijkheid was dat ding  op te starten, ik heb van armoede alles maar uitgezet, de stekkers eruit op beide ontvangers, want intussen bleek ook de 2e ontvanger die beneden staat op tilt te zijn geslagen….

KPN heeft ons geen enkele informatie verstrekt, ook waren ze telefonisch geheel onbereikbaar, je kreeg alleen een repetrend berichtje te horen...

Omdat ik beneden satellietontvangst heb,kan ik zelf later alsnog alle nieuws volgen, maar dan via BVN…

Leuk is anders dus,als je doodzieke vrouwtje niet eens meer een klein beetje tv kan kijken, want boven heb ik geen satellietontvanger staan. Dat was ook niet de bedoeling…

Ik mag toch echt hopen, dat KPN niet wederom zoiets stoms laat uithalen op hun prima en zeer uitstekend netwerk, zoals wij dat hier hebben.

Ga niet met z'n allen bij KPN dommetje zitten spelen, en doe geen ‘updates’ op je netwerk verspreiden om deze tijden,doe dat uitsluitend s’nachts!!

Mensen moeten ongestoord tv kunnen kijken,en dat is het 'm juist:

Mijn vrouw drukt meerdere malen op het knopje vanuit standby, op het moment dat dat krengetje aan wil springen, springt hij weer uit, dat vrouwke snapt dat niet jongens!!

Ze is inmiddels 85 jr. jong. Heeft ernstige reuama aan haar handen, zit ze te jongen met die afstandsbediening….!! (En ja, ik heb alle mogelijke modellen hier liggen, in alle vormen, ze heeft dat oude blokmodel, die bij de 1963 geleverd werd)

Maar ook met opnames, die achterlijke menu's, onlogische volgordes,het is erg voor haar joh!!

 

Ik had in eerste instantie niet eens willen reageren hier,KPN dwingt mensen er toe, om te gaan reageren als klant!

Let wel: Wij zijn niet eventjes klant hé, beste mensen, beste ‘testers,pilotdeelnemers, ict’ers,softwareontwikkelaars etc.

 

Er is zo goed getest, dat wij nu met dit debacle zitten opgescheept, en kom mij niet vertellen, dat het allemaal te overzien is hé @pietheingrun Slimmerik!

 

Groeten,

Fijne avond verder, ik hoop dat KPN vanavond geen fratsen gaat uithalen als wij ‘ongestoord’ TV zitten te kijken..

 

Henny en echtgenote

Op 10 december 2029 j.l :smiley: Moet dus 10 december 2020 j.l zijn..:thinking:

Reputatie 3

Eindelijk rechtsstreeks info naar de klant…. Mail van KPN: "We verbeteren ons tv menu”

We zijn continu bezig om onze diensten te verbeteren. De afgelopen maanden hebben we het menu van de tv-ontvangers vernieuwd. We hebben gemerkt dat hierdoor sommige tv ontvangers traag reageren. Het kan zijn dat u hier last van hebt. Sorry hiervoor!

We lossen het op

We hebben de oorzaak gevonden. Alle tv-ontvangers krijgen tussen nu en 20 januari een software update. Deze update zorgt ervoor dat het tv-menu sneller wordt. U hoeft hier niets voor te doen.

 

Nog vragen?

Op kpn.com/tvupdate vindt u meer informatie over de nieuwe software update.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

Reputatie 5
Badge +1

Dat valt toch te overzien.

Vervelend dat jij problemen van anderen bagatelliseert. We worden niet alleen niet-serieus genomen door KPN, maar ook medeforummers. Jammer hoor.

Mensen die vanaf 10 december tot en met mogelijk 20 januari meer dan 10 seconden moeten wachten bij opstarten / openen sluiten gids. Dat is erg vervelend.

Heb je zelf ook vertraging op de decoder die je het meeste gebruikt?

Reputatie 7
Badge +6

Ja ik heb ook de vertraging, idd vervelend, maar er is gemeld dat dit voor 20 januari verholpen is. Dat vind ik prima. Er zijn ergere dingen in de wereld. Als ik sommige reacties hier lees dan wordt er het nodige levensgeluk aangetast.

Er wordt toch gemeld dat het spoedig opgelost wordt. Wat wil je precies dan nog meer?

Reputatie 5
Badge +1

Ja ik heb ook de vertraging, idd vervelend, maar er is gemeld dat dit voor 20 januari verholpen is. Dat vind ik prima. Er zijn ergere dingen in de wereld. Als ik sommige reacties hier lees dan wordt er het nodige levensgeluk aangetast.

“Er zijn ergere dingen in de wereld”. Lekkere dooddoener. Daarmee kun je werkelijk alles wegrelativeren. Het is niet aan jou om in te vullen hoe vervelend iemand anders het vindt.

Ik vind de vertraging an sich ook niet een “wereldprobleem”, maar waar ik me wel enorm aan stoor is de gebrekkige communicatie van KPN en dat het daarmee lijkt alsof wij als klant niet serieus genomen worden.

Reputatie 7
Badge +6

@Timo Vos  dat mag je ook prima zeggen, niks mis mee.

Ik verbaas me alleen dat als ik reageer op een reactie die niet klopt er allerlei andere dingen worden bijgehaald waar ik helemaal niets over gezegd heb.

 

@Ceessie35 

Als je tv ontvanger niet aan gaat is er meer aan de hand en kun je gewoon bellen naar 0800-0402 om de ontvanger te ruilen. Ik kwam er vorige week direct door.

Sorry   @pietheingrun

Die ergere dingen zijn er, zeker: CORONA

Juist dan moet je als één van de allergrootste providers in Nederland, die miljoenen huishoudens  bedienen met hun TV diensten, en die van zeer noodakelijk nieuws op de hoogte willen/moeten worden gehouden via de media en persdiensten, niet s’avonds op hun netwerk gaan zitten klooien met software!

Dat doe je niet, dat doe je NOOIT! (dat weet Directeur klantenservice Jörg Kramer ook heel goed!)

Dat er lieden zijn die de gevolgen die dat met zich meebrengt,ook nog eens zitten te bagatelliseren, vindt ik  zeer verwerpelijk.

Ik hoop voor je dat je ook 85jr. mag gaan worden.

(wij hebben geen mail in onze inbox voorbij zien komen met het genoemde onderwerp van @MyTV )

Mijn emailadres is bekend bij KPN, want de facturen krijg ik daar wél elke maand in van KPN….

 

Henny

 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Ceessie35 

Ik had je bericht over het ziekenhuis pas later gelezen, nadat ik had geschreven “ er zijn ergere dingen”. Dus dat was niet bedoeld op jouw reactie 😉

Maar als ik jouw technische problemen lees over het niet aangaan  van een kastje dan kun je gewoon je kastje laten ruilen. Want het niet aangaan van een kastje staat volgens mij los vd firmware. Dan is ie gewoon einde looptijd.

Eindelijk rechtsstreeks info naar de klant…. Mail van KPN: "We verbeteren ons tv menu”

We zijn continu bezig om onze diensten te verbeteren. De afgelopen maanden hebben we het menu van de tv-ontvangers vernieuwd. We hebben gemerkt dat hierdoor sommige tv ontvangers traag reageren. Het kan zijn dat u hier last van hebt. Sorry hiervoor!

We lossen het op

We hebben de oorzaak gevonden. Alle tv-ontvangers krijgen tussen nu en 20 januari een software update. Deze update zorgt ervoor dat het tv-menu sneller wordt. U hoeft hier niets voor te doen.

 

Nog vragen?

Op kpn.com/tvupdate vindt u meer informatie over de nieuwe software update.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

@MyTV Heel goed opgelet, ze zeggen nu voor de allereerste keer: Sorry daarvoor!

Nu wordt er indedaad wat beter gecommuniceerd door de klantenservice! Kon ook niet uitblijven!!

Henny

 

Truc die voor mij net heeft geholpen is software opnieuw downloaden en laten installeren. Daarna kreeg ik een scherm dat er nieuwe software beschikbaar was en of ik deze wilde installeren. Heb ik gedaan op twee kastjes. Eerste indruk: Aanzienlijk sneller menu!!

Reputatie 3

Mr Jörg Kramer heeft niet zo'n goed reputatie mbt XS4ALL en de communicatie met z'n klanten.. Mail naar klanten is natuurlijk veels te laat. Zo ga je niet met elkaar om!

Reputatie 6
Badge +3

Nog geen mail gezien

 

Niemand nog de update?

 

Zullen we er anders net zo'n poppenkast van maken als het zetten van de eerste vaccinatie :grimacing:

Reputatie 7
Badge +6

@Takie ah nu wel? Vanmiddag werkte die truc bij mij nog niet. Zal het nog een keer proberen.

Reputatie 6
Badge +3

Truc die voor mij net heeft geholpen is software opnieuw downloaden en laten installeren. Daarna kreeg ik een scherm dat er nieuwe software beschikbaar was en of ik deze wilde installeren. Heb ik gedaan op twee kastjes. Eerste indruk: Aanzienlijk sneller menu!!

@Takie 

welke versie heb je nu dan HTML=      NMC=          ?

 

6 uur geleden het ik deze vraag gesteld:

Waarom niet even een mailing naar alle abonnees?

Het kán dus wel,had dit simpelweg in December 2020 vorig jaar even gedaan..

Had even tekst en uitleg aan alle abonnees gemaild…

Wij hadden ‘vroeger’ KCC bij de kabelaar,er waren zeer strikte afspraken, zéér strikte.

Welke die waren. zijn mijn geheim.

Ik weet wel,dat dit soort fratsen echt niet uitgehaald werden, echt niet!

Er zijn afspraken ook KPN heeft die, ik weet het zeker, dit zal en kan dan ook niet zonder de nodige gevolgen blijven vermoed ik zo…

Henny

 

Nog geen mail gezien

 

Niemand nog de update?

 

Zullen we er anders net zo'n poppenkast van maken als het zetten van de eerste vaccinatie :grimacing:


Doen ze echt geen 2e keer s’avonds, ga maar lekker slapen.:mask:

Ik lees net, dat het nieuwe menu een dark mode gaat krijgen…

Dat  was al veelvuldig automatisch op dark mode gevallen hierzo.:rofl::rofl::rofl: