KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 1

Bedankt iedereen we gaan het eens rustig afwachten. Fijn weekend

 

Wat een gepruts. Het wordt tijd dat grotere media (Radar?) zich ermee gaat bemoeien, of zelfs juridische stappen? Een klantencollectief starten?

https://www.woorden.org/woord/bagatelliseren

Ik begrijp niet precies waarom je mij hierin quote. Ik weet de betekenis van dat woord. Fijn dat jij het nu ook weet. Zo leer je nog eens wat :wink:


Jij hebt nog veel te leren, leer dan ook eens, dat je je eigen provider nooit moet bedreigen met wat jij doet, ik ben hier in overleg gekomen op deze community, omdat ik na maanden nog steeds geen enkele leidinggevende of manager gezien of gesproken heb, ik heb heel wat jaren levens én werkervaring opgedaan, service verlenen bij een provider was mijn vak, ik weet héél goed waar ik over praat.

Wij zitten al tientallen jaren bij KPN, wat voorheen PTT was, dat bestond alleen uit telefonie, later is daar internet bij gekomen, weer later interactieve televisie…

KPN heeft een bewezen uitstekend glasvezelnetwerk, wat nog dagelijks fors groeit,en door zal blijven groeien.

In die tientallen jaren dat wij klant van KPN zijn, zijn er weleens enkele kleine dingetjes geweest, maar altijd is dat goed en netjes opgelost door KPN

Gelukkig zijn hier op dit forum ook hele goede moderatoren aanwezig, die wél weten waar ik het over heb.

Ik heb heel, heel veel ervaringen opgedaan in mijn leven. Zeker in de tjd dat ik dispatcher/teamleider was, en plaats heb mogen nemen in de OR van dat hele grote bedrijf.

Ook weet ik als geen ander, dat er momenteel binnen de muren van KPN, echt kei,kei,kei hard gewerkt wordt aan een oplossing van dit debacle.

KPN klantenservice ervaar ik in coronatijd als slecht te bereiken, mede daarom heb ik eind december besloten om via dit topic eens mijn ongenoegen te uiten, en we mogen met z'n allen iets meer rooskleuriger tegen de toekomst aankijken, omdat KPN al hele duidelijke reacties heeft gegeven.

Wat betreft de uit te rollen black mode in deze update: Lijkt mij een goede zaak, als je s’avonds in het donker tegen zo'n fel blauw licht aan zit te kijken, dan lijkt mij inderdaad zo'n black mode prettiger,door het aantal pixels, zul je een hoger contrast krijgen, dus inderdaad: scherper. Ik kan mij verder voorstellen, dat op alle andere apparaten, zoals tablets etc. het ook prettiger kijkt, en rustiger aan de ogen zal zijn, dus ja, kom er maar in.

Ik kom hier dan ook terug, op mijn eerdere reactie van gisteren.

Laten we de zaak NIET bagatelliseren.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Waarom moet ik nu spontaan aan 10 december denken? 😭

KPN, doe nu eindelijk iets in een keer goed!

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb na de update de volgende mail ontvangen:

 

We zijn continu bezig om onze diensten te verbeteren. De afgelopen maanden hebben we het menu van de tv-ontvangers vernieuwd. We hebben gemerkt dat hierdoor sommige tv ontvangers traag reageren. Het kan zijn dat u hier last van hebt gehad. Sorry hiervoor!

We lossen het op

We hebben de oorzaak gevonden. Alle tv-ontvangers krijgen tot en met 20 januari een software update. Uw tv-ontvanger heeft deze update gisteren gehad. Deze update zorgt ervoor dat het tv-menu sneller wordt. De update is automatisch geïnstalleerd en u hoeft zelf verder niets te doen.

Waarom moet ik nu spontaan aan 10 december denken? 😭

KPN, doe nu eindelijk iets in een keer goed!

 


Heb ja dat nu, of is dit van 10 december vorig jaar, want dat is herkenbaar...:smiley:

Reputatie 7
Badge +10

Ik ben benieuwd naar de dark mode 🖤

Reputatie 7
Badge +9

Waarom moet ik nu spontaan aan 10 december denken? 😭

KPN, doe nu eindelijk iets in een keer goed!

 


Heb ja dat nu, of is dit van 10 december vorig jaar, want dat is herkenbaar...:smiley:

Vandaag. 5 keer op moeten starten, nu doet ie het weer. Maar geeft mij geen warm gevoel, zo op een vroege vrijdag avond....

Reputatie 3
Badge +1

Hallo allen! Ik zie dat er in de afgelopen dagen veel gepraat is hier. En niet allemaal even aardig. De issues rondom de tv ontvanger zijn vervelend, en kunnen zorgen voor frustratie. Dat is begrijpelijk, maar houd in het achterhoofd dat we allemaal gewoon mensen zijn, en dat geschreven tekst anders kan overkomen dan je bedoelt.

 

Dan, wat betreft de update en communicatie. Het is door een deel van jullie al benoemd sinds we hier aankondigden dat de update zou gaan beginnen: hoe informeren we klanten die niet hier op het forum actief zijn. Daar hebben we natuurlijk over nagedacht en dat doen we dan ook op verschillende manieren. We hebben een informatiepagina op de website gezet: kpn.com/tvupdate. Daarnaast hebben we gisteren een mailing uitgestuurd naar een groep klanten om hen te informeren dat de update eraan komt. Daarvan zag ik sommigen van jullie die ook ontvangen hebben. Vanavond sturen we opnieuw een mail. Deze keer naar de groep met klanten die eerder deze week de update al heeft ontvangen. Verdere updates rondom communicatie laten we hier weten zodra dit bekend is. 

 

Verder, de inhoud van de update. In mijn eerdere bericht, én in het startbericht heb ik aangegeven dat deze update eigenlijk dezelfde inhoud heeft als degene die we in december hebben uitgerold en helaas moesten terugdraaien. 


Dus:
- Snelheidsverbeteringen van het menu en de gids
- Opnieuw een melding over Picture in Picture / het met de OK-knop vanuit de gids direct naar het programma gaan zonder pop-up als je dit niet al geactiveerd hebt

Maar er zitten daarnaast ook een paar aanvullende dingen in waarvan het wel leuk is om dat nog even expliciet te benoemen.
- Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
- Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
- Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security vertificaten

En, iets dat ook al vaker in de afgelopen maanden is gevraagd/aangekaart in dit topic: het duidelijker maken van het menu. Daarvoor hebben we nu dark mode toegevoegd.

Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast waardoor het duidelijker kan zijn. 

 

Ik voeg de inhoud van de update ook nog even toe aan het startbericht.
 

@Erik. Bedankt voor je uitleg. Na een langere tijd stilte waardeer ik zeker.

Reputatie 3
Badge +1

Hallo allen! Ik zie dat er in de afgelopen dagen veel gepraat is hier. En niet allemaal even aardig. De issues rondom de tv ontvanger zijn vervelend, en kunnen zorgen voor frustratie. Dat is begrijpelijk, maar houd in het achterhoofd dat we allemaal gewoon mensen zijn, en dat geschreven tekst anders kan overkomen dan je bedoelt.

 

Dan, wat betreft de update en communicatie. Het is door een deel van jullie al benoemd sinds we hier aankondigden dat de update zou gaan beginnen: hoe informeren we klanten die niet hier op het forum actief zijn. Daar hebben we natuurlijk over nagedacht en dat doen we dan ook op verschillende manieren. We hebben een informatiepagina op de website gezet: kpn.com/tvupdate. Daarnaast hebben we gisteren een mailing uitgestuurd naar een groep klanten om hen te informeren dat de update eraan komt. Daarvan zag ik sommigen van jullie die ook ontvangen hebben. Vanavond sturen we opnieuw een mail. Deze keer naar de groep met klanten die eerder deze week de update al heeft ontvangen. Verdere updates rondom communicatie laten we hier weten zodra dit bekend is. 

 

Verder, de inhoud van de update. In mijn eerdere bericht, én in het startbericht heb ik aangegeven dat deze update eigenlijk dezelfde inhoud heeft als degene die we in december hebben uitgerold en helaas moesten terugdraaien. 


Dus:
- Snelheidsverbeteringen van het menu en de gids
- Opnieuw een melding over Picture in Picture / het met de OK-knop vanuit de gids direct naar het programma gaan zonder pop-up als je dit niet al geactiveerd hebt

Maar er zitten daarnaast ook een paar aanvullende dingen in waarvan het wel leuk is om dat nog even expliciet te benoemen.
- Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
- Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
- Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security vertificaten

En, iets dat ook al vaker in de afgelopen maanden is gevraagd/aangekaart in dit topic: het duidelijker maken van het menu. Daarvoor hebben we nu dark mode toegevoegd.

Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast waardoor het duidelijker kan zijn. 

 

Ik voeg de inhoud van de update ook nog even toe aan het startbericht.
 

@Erik. Bedankt voor je uitleg. Na een langere tijd stilte waardeer ik dit zeker.:thumbsup:

 

@Erik_  Ik heb geen mailing ontvangen en ook de update nog niet (dat laatste omdat je schreef dat de mensen die de update al hebben vanavond een mail krijgen).

Waarom moet ik nu spontaan aan 10 december denken? 😭

KPN, doe nu eindelijk iets in een keer goed!

 


Heb ja dat nu, of is dit van 10 december vorig jaar, want dat is herkenbaar...:smiley:

Vandaag. 5 keer op moeten starten, nu doet ie het weer. Maar geeft mij geen warm gevoel, zo op een vroege vrijdag avond.…

O God. Ik hoop Flikken Maastricht te kunnen zien.

 

 

Ook ik heb 3 uiterst traag reagerende TV ontvangers (arris) , na een herstart is het even iets beter maar snel daarna is het weer hopeloos , valt hier iets tegen te doen  ??( omruilen / updaten )

Reputatie 7
Badge +10

O God. Ik hoop Flikken Maastricht te kunnen zien.

 

 

 

@Mariish  Probeer het anders voor de zekerheid op te nemen, opname inplannen, met de iTV app.

Reputatie 7

@Erik_  Ik heb geen mailing ontvangen en ook de update nog niet (dat laatste omdat je schreef dat de mensen die de update al hebben vanavond een mail krijgen).

Dat kan toch prima. Dat je gisteren geen mail hebt gehad betekent dat jij dus niet in die groep zat die geïnformeerd is dat de update er aan komt en ook dat je, zoals je zelf ook al aangeeft, de update nog niet ontvangen hebt.

Reputatie 1

Na vanmorgen wat opstart problemen te hebben gehad  doet de tv het weer in HD modus maaaaaar waar het de meeste keren over ging de laatste tijd is het oproepen van de gids daar ervaar ik tot mijn verbazing nog niks van helaas dus neem aan dat dit nog veranderd gaat worden KPN

Badge

Oh een dark mode! Dat is wel goed zeg, eindelijk van dat kinderachtige blauw af 

O God. Ik hoop Flikken Maastricht te kunnen zien.

 

 

 

@Mariish  Probeer het anders voor de zekerheid op te nemen, opname inplannen, met de iTV app.

Ik heb niet allerhande apps en mogelijkheden tot opnemen. Die mensen bestaan nog;-)  

@Erik_  Ik heb geen mailing ontvangen en ook de update nog niet (dat laatste omdat je schreef dat de mensen die de update al hebben vanavond een mail krijgen).

Dat kan toch prima. Dat je gisteren geen mail hebt gehad betekent dat jij dus niet in die groep zat die geïnformeerd is dat de update er aan komt en ook dat je, zoals je zelf ook al aangeeft, de update nog niet ontvangen hebt.

Dan alsnog heel onduidelijke informatie. Als die update er bij iedereen (doch gefaseerd) doorheen komt voor 20 januari, dan komt 'ie er voor iedereen aan, lijkt mij. 

 

Reputatie 7

Dan alsnog heel onduidelijke informatie.

Daar zeg ik ook niets over. Ik ben het overigens volkomen met je eens dat het heel vreemd is dat maar een deel van de abonnees die mail gekregen heeft dat de update er aan komt.

Dan alsnog heel onduidelijke informatie.

Daar zeg ik ook niets over. Ik ben het overigens volkomen met je eens dat het heel vreemd is dat maar een deel van de abonnees die mail gekregen heeft dat de update er aan komt.

Ja. Want als ik lees dat de groep die een update krijgt een mail heeft ontvangen, denk ik: "Daar hoor ik dus ook bij en geen mail." Zo heb ik het opgevat. 

Maar we merken het wel. Als de hele pleurisbende weer strandt, is de update erdoor. Geen mail voor nodig. 🤣 

 

Ik krijg die mail in ieder geval niet, heb me afgemeld voor die info mail, zie het wel.😉

Reputatie 4
Badge +1

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

@Bluesbroeder, Als de TV ontvanger langere tijd (30 minuten) "uit" heeft gestaan en je zet hem met de afstandsbediening aan, is hij dan vrijwel direct operationeel of duurt dat even (en hoe lang is "even" dan)?

De reden waarom ik het vraag is omdat er ook gemeld wordt dat de energiespaarstand aan gezet is en dat die niet uit gezet kan worden.

Gaat vrijwel direct aan < 2 sec.

Reputatie 7

Dit is NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213.

@Bluesbroeder, Als de TV ontvanger langere tijd (30 minuten) "uit" heeft gestaan en je zet hem met de afstandsbediening aan, is hij dan vrijwel direct operationeel of duurt dat even (en hoe lang is "even" dan)?

De reden waarom ik het vraag is omdat er ook gemeld wordt dat de energiespaarstand aan gezet is en dat die niet uit gezet kan worden.

Gaat vrijwel direct aan < 2 sec.

Dat is mooi, gelukkig dus geen actieve energiespaarstand op de HMB2260.

Mail gehad maar merknhelaas nog weinig verschil! Daarnaast loopt ook de app op telefoon tablet telkens vast en moet je hem telkens opnieuw opstarten alsnne iets anders wil kijken

 

Sinds een poosje is mijn menu en dan vooral van opname terug naar tv zo ontzettend traag iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

admin: vraag naar centrale topic verplaatst