Vraag

KPN TV+ box soms 2x op power drukken voordat hij aan gaat

  • 30 May 2024
  • 8 reacties
  • 68 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Goede avond,

Ik heb sinds kort KPN TV+ en nu viel mij op dat het tv kastje soms niet na de eerste keer op power drukken aan gaat. Ik moet dan nog een keer op power drukken voordat hij aangaat.

Dit gebeurt 1 op de 10 keer ongeveer.
Overigens werkt de knop wel goed want je ziet bij indrukken wel een lampje branden.

Herkent iemand dit?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @knorde ,

Mogelijk duw je dan net even te lang op dat knopje? Maar goed, dit probleem is te overzien. 

Reputatie 4
Badge +3

Hallo @knorde ,

Mogelijk duw je dan net even te lang op dat knopje? Maar goed, dit probleem is te overzien. 

Dat is het niet, dacht ik eerst ook.

Maar als ik overdreven lang de knop ingedrukt hou dan gaat hij ook niet gelijk weer uit.

Heb je de box op snelle start of eco stand-by?

Maar als ik overdreven lang de knop ingedrukt hou dan gaat hij ook niet gelijk weer uit.

Als je de knop 5 seconden ingedrukt houdt krijg je de optie herstarten. Vandaar dat ie niet uitgaat bij ingedrukt houden. 

Reputatie 4
Badge +3

Hij staat op snelle start.

Reputatie 7
Badge +20

Als je het via de KPN ab doet.

Met de toets rechtsboven (kpn toets)

Gaat het dan wel goed? 

Reputatie 4
Badge +3

Als je het via de KPN ab doet.

Met de toets rechtsboven (kpn toets)

Gaat het dan wel goed? 

Deze gebruik ik uiteraard (sorry lees nu je berichtje pas).
Ik zie op de afstandsbediening ook een lampje oplichten als ik druk alleen moet ik dat dus soms 2x doen voordat de ontvanger aangaat (en het lampje op de ontvanger dus groen wordt).

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @knorde, ik zie al een paar goede tips staan, ik heb hier niet direct een verklaring of oplossing voor. Kan het zijn dat er misschien iets in je omgeving stoort met het bluetooth signaal van de afstandsbediening?

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @knorde, ik zie al een paar goede tips staan, ik heb hier niet direct een verklaring of oplossing voor. Kan het zijn dat er misschien iets in je omgeving stoort met het bluetooth signaal van de afstandsbediening?

Ik heb het niet opgelost gekregen, wij hebben/ hadden hier boven en beneden last van.
Maar omdat er meerdere dingen ons stoorde (met alle respect hoor) zijn wij vorige week overgestapt naar NLziet en hebben wij KPN TV+ opgezegd.

Wij stoorde ons vooral aan het feit dat beeld en geluid steeds ongelijk liepen (hadden we met het oude tv platform geen last van). Nu kun je dat in de ontvanger aanpassen maar na verloop van tijd gaat het toch weer scheef lopen. Daarnaast ervaarde wij dat bij het zappen het soms lang duurt voordat het geluid het doet (beeld is er wel snel). De spontane reboots hielpen ook niet echt mee en zo waren er nog meerdere kleine dingen wat ons heeft doen besluiten over te stappen op het gebied van tv.

Wij hebben wel erg het gevoel dat KPN TV+ nog niet helemaal goed en stabiel is. Het oude tv platform werkte perfect en daar hadden wij nooit problemen mee. NLziet werkt bij ons ook perfect dus wij zijn blij dat we nu een werkbare oplossing hebben gevonden.

Het is jammer dat het niet meer mogelijk was om terug te gaan naar het oude tv platform (dit heb ik wel gevraagd maar was niet meer mogelijk). Internet en vaste telefonie laten wij uiteraard wel gewoon bij KPN want dat werkt uitstekend!

Reageer