Lampjes TV+ box uitzetten

  • 10 May 2024
  • 14 reacties
  • 210 keer bekeken

Beste KPN zouden jullie svp de mogelijkheid willen geven dat de tv+box in standby geen enkel licht uitzendt? Wij hebben deze achter de tv zitten die aan de muur hangt, maar in het donker vind ik het licht dat de tv+ box verspreid niet prettig in de slaapkamer. Als daarmee alleen de ecomodus als standby mogelijk is, vind ik dit geen probleem.

Dit moet softwarematig toch geregeld kunnen worden?


14 reacties

Reputatie 7

Je kunt rustig een stickertje of een stukje hansaplast over het ledje heen plakken.

Reputatie 7
Badge +24

Plak er gewoon een zwart plakkertje overheen, dan is het probleem opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Beste KPN zouden jullie svp de mogelijkheid willen geven dat de tv+box in standby geen enkel licht uitzendt? Wij hebben deze achter de tv zitten die aan de muur hangt, maar in het donker vind ik het licht dat de tv+ box verspreid niet prettig in de slaapkamer. Als daarmee alleen de ecomodus als standby mogelijk is, vind ik dit geen probleem.

Dit moet softwarematig toch geregeld kunnen worden?

 

“Beste KPN” 

Op een forum helpen klanten elkaar.

Een moderator kijkt ook mee en helpt ook.

 

Op onze LG tv is die mogelijkheid aanwezig.

Op de KPN tv ontvanger (ook op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)) is het helaas niet mogelijk.

 

Een stikker die geen lichtdoorlaat kan je er inderdaad zonder problemen opplakken. 😉

Reputatie 7

Hoi @Rian kijkt, de lampjes op de TV+ Box kunnen inderdaad niet uitgezet worden. Het afplakken van de lampjes is iets wat je kunt doen om de verlichting van de TV+ Box te beperken.

Zowel het ledje van de adapter als van de ontvanger even afplakken 😉. 

Knip bijvoorbeeld van een pleister de eindjes af en gebruik die.

Ik ga plakken. Bedankt voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Rian kijkt, de lampjes op de TV+ Box kunnen inderdaad niet uitgezet worden. Het afplakken van de lampjes is iets wat je kunt doen om de verlichting van de TV+ Box te beperken.

Innovatie ten top anno 2024 van de groenste (?) provider. De ledjes en lampjes (die in het geval van de Box 12 de ruimte zodanig verlichten dat je erbij kunt lezen), kunnen niet gedimd of gedoofd worden?  De belachelijke oplossing van het afplakken staat natuurlijk haaks op de - in woorden - groene ambities. Van alle apparatuur die ik huis heb van diverse uiteenlopende merken, is alleen  op de apparatuur van kpn de lampjes en ledjes niet te dimmen en in geval van stand-by niet uit te zetten.  Hoezo groen?

En een ledje op een adapter? Dan sla je plank toch helemaal mis? Ik vraag me echt af, wie zoiets idioots bedenkt, met in het achterhoofd de groene ambities? 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Berteman 

Hoeveel verbruik zo'n LED volgens jou dan?

 

Maar dat ze uit moeten kunnen of op zijn minst dimmen, dat ben ik met je eens.

Dat is gewoon makkelijk.

(En het heeft niets met Anno 2024 te maken, Ik had in 2010 een LG tv waar dat al op kon)😉

Reputatie 7

Berteman schreef:

En een ledje op een adapter? Dan sla je plank toch helemaal mis? Ik vraag me echt af, wie zoiets idioots bedenkt, met in het achterhoofd de groene ambities? 

Een ledje op een adapter is ook naar mijn mening inderdaad onzinnig.

Het verbruik van dergelijke ledjes is dermate laag dat je je af moet vragen of dat nu echt wel steekhoudend is t.a.v. de groene ambitie maar goed, alle beetjes helpen. 🙂

Ik denk dat er dan nog wel wat meer te winnen is als ik kijk naar de kerstboom die V12 heet of de Nokia ONT die wel wat wegheeft van een lichtbak voor je groentekas.

 

Functioneel gezien ben ik het volledig eens met het feit dat die ledjes uitgeschakeld zouden moeten kunnen worden en in ieder geval in standby mode.

Reputatie 7
Badge +8

@Berteman

Hoeveel verbruik zo'n LED volgens jou dan?

Het gaat natuurlijk niet alleen over het verbruik, maar ook over de boodschap die uitgedragen wordt. KPN draagt uit een groene provider te zijn. Dan verwacht je toch geen volstrekt nutteloze LED’s op een adapter? Dat staat toch haaks op de boodschap die uitgedragen wordt? 

Maar dat ze uit moeten kunnen of op zijn minst dimmen, dat ben ik met je eens. Dat is gewoon makkelijk.

(En het heeft niets met Anno 2024 te maken, Ik had in 2010 een LG tv waar dat al op kon)😉

Het heeft in zoverre met Anno 2024 te maken, dat het lijkt alsof bij kpn de tijd heeft stilgestaan: als op apparatuur uit 2010 (!) de Stand-by LED is uit te schakelen en op de kpn apparaten om de LED te dimmen er een pleister geplakt moet worden: het toppunt van innovatie?

Berteman schreef:

En een ledje op een adapter? Dan sla je plank toch helemaal mis? Ik vraag me echt af, wie zoiets idioots bedenkt, met in het achterhoofd de groene ambities? 

Een ledje op een adapter is ook naar mijn mening inderdaad onzinnig.

Het verbruik van dergelijke ledjes is dermate laag dat je je af moet vragen of dat nu echt wel steekhoudend is t.a.v. de groene ambitie maar goed, alle beetjes helpen. 🙂

Al is het verbruik van een stand-by LED of een LED op een adapter gering: voldoende druppels vullen ook een olietanker. Bij hoeveel abonnee’s branden 24/7 volstrekt nutteloze LED’s? 

Ik denk dat er dan nog wel wat meer te winnen is als ik kijk naar de kerstboom die V12 heet of de Nokia ONT die wel wat wegheeft van een lichtbak voor je groentekas.

De Box 12 slaat werkelijk alles. Die hing hier in de studeerkamer en hulde deze in een angstaanjagend groen (en vaak knipperend) licht. 

Functioneel gezien ben ik het volledig eens met het feit dat die ledjes uitgeschakeld zouden moeten kunnen worden en in ieder geval in standby mode.

👍

 

Reputatie 7

Ik geef die suggestie door aan de ontwikkelaars. Ik denk dat het op dit moment niet de hoogste prioriteit krijgt, maar dan kan het in ieder geval voor de toekomst bekeken worden.

Reputatie 7

Berteman schreef:

Al is het verbruik van een stand-by LED of een LED op een adapter gering: voldoende druppels vullen ook een olietanker. Bij hoeveel abonnee’s branden 24/7 volstrekt nutteloze LED’s? 

Waar KPN mijns inziens dan veel beter aandacht aan kan besteden is de opstartsnelheid van de TV ontvangers vanuit eco-mode. Dit duurt veel te lang en daarom hebben veel abonnees de eco-mode uit staan. Als KPN die opstartsnelheid sterk kan reduceren dan zou de veel meer mensen (ook ik) die eco-mode gaan gebruiken en dan ben je mijn inziens pas echt "groen" bezig.

Reputatie 7

Zoals gezegd had ik de suggestie doorgegeven aan de ontwikkelaars. Zij gaven aan dat dit niet op de planning staat. Het valt onder punt 41 in dit topic: 

 

Reputatie 7
Badge +24

KPN kan er ook voor zorgen dat de tv ontvanger na 2 uur automatisch op stand-by gaat. Nu gebeurt dat volgens mij niet. Of niet altijd. Het komt met grote regelmaat voor dat ik de tv aan zet en dat het kastje dan gewoon nog aan staat van gisteren. Onbegrijpelijk. 

Reageer