Jammer dat hier geen antwoord bij staat. Mijn LG-tv herstart soms 3 keer in een uur en soms dagen niet. Ik gebruik de tv enkel om tv te kijken, zelfs geen streaming diensten. Het is enkele maanden geleden begonnen nadat ik een nieuw KPN kastje kreeg, jammer dat ik de oude heb teruggestuurd. Al verschillende malen contact gehad met KPN, alle soorten resets van het kastje uitgevoerd maar geen verbetering. Wanneer ik dezelfde zender op de computer via WIFI internet bekijk is er niets aan de hand, dus het heeft niets te maken met de ontvangst (ik zit hier in een buitengebied).
Ik heb overwogen en nieuwe tv te kopen, maar het probleem ontstond pas na het nieuwe (snellere) kastje van KPN, ik overweeg nu om over te stappen naar ZIGGO.
@Hans321 Jammer dat het met wijzigen van de instelling niet opgelost was. Tv-ontvangers worden wel door ons omgeruild, maar alleen als ze echt defect zijn. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij KPN. Er kan niet op verzoek een ander type aangevraagd worden, zoals Martijn hier in je topic vertelt. Dat kunnen wij via het forum daarom ook niet. Wat we dan doen is met je mee kijken en uitzoeken wat er aan de hand is, om via die weg tot de oplossing te komen.
Het klinkt als een soort miscommunicatie tussen de tv en de tv-ontvanger, waardoor de tv uitvalt. Goed dat je de tv ook al een update gegeven hebt op advies van @HGD! Zo te lezen heeft dat een positiever effect Mocht je het daarna toch nog opmerken, neem ook eens contact op met LG. Zij zijn de fabrikant van je tvtoestel. Mogelijk zijn er nog instellingen die je in je tv kunt aanpassen, die dit kunnen oplossen. Daar kunnen zij je meer over vertellen. We horen graag hoe het verder is verlopen.
Maar dan zou je inmiddels al wel een sms moeten hebben gehad.
Ik ben iets positiever in deze eerste week van het nieuwe jaar en wacht deze week nog af.
Ik heb net KPN gebeld en inderdaad was mijn aanvraag geweigerd zonder mij op de hoogte te brengen.
Intussen heb ik een beter scart kabel gekocht (met schakelaar) en een aantal dagen gebruikt. Resultaat geen herstart van de de TV meer (probleem opgelost maar een veel minder scherp beeld).
Ik heb e.e.a. uitgelegd aan de KPN medewerker en aangegeven dat er mogelijk een probleem met HDMI CEC ligt, betreffende synchronisatie tussen de decoder en de tv. (conform jullie input op dit forum :) )
De KPN medewerker had dit ook beredeneerd en heeft in de decoder het HD signaal uitgezet omdat dit inderdaad problemen kan geven met de synchronisatie. (Dit kan ik niet zelf). Dit zou het probleem moeten oplossen zonder merkbare impact op de kwaliteit van het beeld.
Dit klinkt logisch en veelbelovend. Hij beld over 2 dagen terug voor het resultaat.
Is het niet gewoon een softwareprobleem in de tv. Is er wellicht een update van lg?
Goede suggestie, na even zoeken blijkt het inderdaad mogelijk om de TV software te upgraden en na nog meer zoeken blijkt dat niet automatisch te gebeuren. Hij is er nu mee bezig. Wie weet helpt het. Tenslotte moet ik alles proberen.
Anders is naar een KPN Winkel gaan en een VIP2952 vragen altijd nog een optie,neem dan wel de HMB2260+adapter mee.
Het lijkt wel of de logistieke afdeling strenger geworden is @Alexandra ,Een half jaar geleden keurden ze dit soort verzoeken wel goed als ik ze indiende bij de klantenservice.
Is het niet gewoon een softwareprobleem in de tv. Is er wellicht een update van lg?
Goede suggestie, na even zoeken blijkt het inderdaad mogelijk om de TV software te upgraden en na nog meer zoeken blijkt dat niet automatisch te gebeuren. Hij is er nu mee bezig. Wie weet helpt het. Tenslotte moet ik alles proberen.
De upgrade van de TV software is inderdaad gelukt (dat koste wel een avond). Echter gister ging het vrij snel weer mis.
Vervolgens heb ik de TV spanningsloos gemaakt (een nog hardere restart) en de decoder met een ‘frisse start’ gereload (dus de HDsignaal-uit-setting is teniet gedaan) en de rest van de avond (ca 2 uur) geen last meer gehad. Ik ben benieuwd of dat vanavond zo blijft.
@Hans321 Jammer dat het met wijzigen van de instelling niet opgelost was. Tv-ontvangers worden wel door ons omgeruild, maar alleen als ze echt defect zijn. Duurzaamheid staat hoog in het vaandel bij KPN. Er kan niet op verzoek een ander type aangevraagd worden, zoals Martijn hier in je topic vertelt. Dat kunnen wij via het forum daarom ook niet. Wat we dan doen is met je mee kijken en uitzoeken wat er aan de hand is, om via die weg tot de oplossing te komen.
Het klinkt als een soort miscommunicatie tussen de tv en de tv-ontvanger, waardoor de tv uitvalt. Goed dat je de tv ook al een update gegeven hebt op advies van @HGD! Zo te lezen heeft dat een positiever effect Mocht je het daarna toch nog opmerken, neem ook eens contact op met LG. Zij zijn de fabrikant van je tvtoestel. Mogelijk zijn er nog instellingen die je in je tv kunt aanpassen, die dit kunnen oplossen. Daar kunnen zij je meer over vertellen. We horen graag hoe het verder is verlopen.
A
Anonymous
13 januari 2022
Hoi @Alexandra ,
Raar dat ze voorheen dit soort verzoeken wel goed keurden…
@Hans321 ik heb wat anders bedacht,Alleen geef ik je niet de 100%garantie dat het werkt:
koop een HDMI CEC killer plaats die dan direct in de ontvanger en steek in de uitgang van de killer de HDMI kabel naar je TV.
Als ik het goed gelezen heb, is er ook een digitenne insteekkaart aanwezig, misschien dat die stoort. Zou je die kaart een tijdje uit je TV willen laten, puur om die ook uit te sluiten.
Ik ga het stapje voor stapje uitproberen en test steeds tot het probleem weer optreedt of in het geheel wegblijft.
Op dit moment is de TV na de harde reset en versie upgrade nog niet uitgevallen:
De upgrade van de TV software is inderdaad gelukt. Vervolgens heb ik de TV spanningsloos gemaakt (een nog hardere restart) en de decoder met een ‘frisse start’ gereload.
Natuurlijk houdt ik jullie op de hoogte, maar dit gaat waarschijnlijk wel een paar dagen kosten.
@Hans321 We hebben nog geen nieuwe reactie van je gezien, hopelijk is dat een goed teken! Als je vragen hebt of als je juist je ervaringen wilt delen, dan horen we het natuurlijk graag van je.
De CEC killer zit er nu 4 dagen op en de TV is slechts 2 keer uitgevallen. Wat mij betreft is de actie met CEC killer geslaagd. Mijn conclusie is dat het probleem inderdaad in de synchronisatie tussen de TV en de decoder zit en dat het is ontstaan door een nieuwer type decoder en niet toe te wijzen is aan de TV. En blijkbaar is dit signaal niet door allerlei instellingen in de TV of decoder te blokkeren en is de CEC killer de enige optie.
Bedankt voor all input. Ik ben er weer blij mee :)
Dit is zeer waarschijnlijk een issue i.c.m. CEC mijn advies want ik heb hier ook mee te maken check je LG CED instelling en probeer in de LG even CEC uit te zetten werkt dit niet.Kijk dan of de TV smart link heeft en zet dit uit en aan experimenteer even met aan en uit zetten.
Mijn inziens zit dit echt in de CEC instelling.
ik weet niet wat er in de stb ingesteld kan omdat ik de laatste generatie gebruikt en daar is CEC wel aanwezig wat conflecteerd.
Werkt dit niet kan je het issue in de HDMI kabel zoeken stap over naar een ultra hd 8k kabel.
suc6
Update ik zie inmiddels dat je een CEC killer gebruik dat is ook een manier om dit op te lossen.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.