Vraag

nieuwe afstandbediening werkt niet compleet

  • 22 December 2019
  • 9 reacties
  • 97 keer bekeken

Wij zijn telefonisch benaderd of wij over willen stappen naar KPN.  Het voordeel zou zijn dat we ook Netflix op de slaapkamer kunnen kijken. Dit was voor ons een heel zwaarwegende reden om over te stappen. 

Er is 18 november een monteur langs geweest om alleen het kastje beneden aan te sluiten. Dit ging probleemloos. Hierbij zat een glimmende witte afstandbediening. 

Er zat geen kastje en afstandbediening voor de slaapkamer bij. Daarvoor hebben wij omstreeks 22 november KPN gebeld en een digitaal kastje en afstandbediening opgestuurd gekregen. Hier zat een andere matte afstandbediening bij. Wij hebben het kastje aangesloten, maar de afstandbediening werkt niet compleet op de tv. We kunnen de volume niet veranderen en de tv kan je er niet mee aan en uit doen. Onze tv is een Samsung van 3 jaar oud en de afstandbediening is de nieuwe matte met afgeronde hoekjes mat wit. 

Met de oude afstandbediening kunnen we nu zowel beneden als boven de tv goed bedienen. Alleen met de nieuwe afstandbediening werkt het zowel beneden als boven niet goed.

De oude afstandbediening schijnt KPN niet meer te kunnen leveren.

We worden afgescheept met "het kan op sommige televisies niet gekoppeld worden.” We zijn juist overgestapt naar KPN, omdat we dan ook Netflix op de slaapkamer kunnen kijken.

Wie heeft een oplossing?

 

 

 

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Vervelend zeg. Heb je al gekeken op de website van KPN om je afstandsbediening te koppelen aan je TV.

Website van KPN

ik volg de instructies maar daar kom ik niet verder mee.

Reputatie 7
Badge +17

@WJ.W Balen dat het niet werkt. Gek ook dat het allemaal achteraf geleverd is. Klopt het dat je boven Digitenne hebt i.p.v. interactieve tv(ITV)? Als dit zo is, wat is de reden dat je boven Digitenne hebt ITV? 
Ik wil graag even met je meekijken, hoe we dit kunnen oplossen. Zou je voor mij je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd? 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien kan je hiermee uit de voeten. Naast de snelcode heb je ook nog andere codes voor je Samsung tv. Op bladzijde 1 zie je hoe je te werk moet gaan.

Extra oplossing door KPN

 

@WJ.W Balen dat het niet werkt. Gek ook dat het allemaal achteraf geleverd is. Klopt het dat je boven Digitenne hebt i.p.v. interactieve tv(ITV)? Als dit zo is, wat is de reden dat je boven Digitenne hebt ITV? 
Ik wil graag even met je meekijken, hoe we dit kunnen oplossen. Zou je voor mij je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd? 

Hallo Lisa, 

Ik heb boven gewoon ITV net als beneden. Enige verschil is dat 18 november het kastje geleverd is met een ‘oude’ afstandbediening die de monteur heeft aangesloten en ik voor boven een week later hetzelfde kastje kreeg met een nieuwe afstandbediening. Als ik toen had geweten dat deze niet goed te koppelen was met de tv had ik mijn contract met KPN opgezegd. 

Hoop dat je een oplossing hebt……..

 

@WJ.W Balen dat het niet werkt. Gek ook dat het allemaal achteraf geleverd is. Klopt het dat je boven Digitenne hebt i.p.v. interactieve tv(ITV)? Als dit zo is, wat is de reden dat je boven Digitenne hebt ITV? 
Ik wil graag even met je meekijken, hoe we dit kunnen oplossen. Zou je voor mij je gegevens willen invullen op je profiel en hier een seintje geven als dit is gebeurd? 

Hallo Lisa, 

Ik heb boven gewoon ITV net als beneden. Enige verschil is dat 18 november het kastje geleverd is met een ‘oude’ afstandbediening die de monteur heeft aangesloten en ik voor boven een week later hetzelfde kastje kreeg met een nieuwe afstandbediening. Als ik toen had geweten dat deze niet goed te koppelen was met de tv had ik mijn contract met KPN opgezegd. 

Hoop dat je een oplossing hebt……..

profiel ook ingevuld!!!

Druk source en “1” tegelijk in gedurende ca. 5 seconden totdat de rode led gaat branden. Druk daarna op :fast_forward: (de vooruitspoeltoets). Test het volume en TV-aan/uit. Dit zou moeten werken. Hier op een nog veel oudere Samsung en een kakelverse werkt het dan. Druk vervolgens op de OK-knop om de instelling vast te leggen.

En de reden voor KPN was toch Netflix kunnen kijken op de slaapkamer? Dat kan i.i.g.!
Er zijn genoeg providers waarbij dat via een tweede kastje en bij sommige zelfs helemaal niet kan!
Je TV heeft ook een eigen afst.bed. dus om nou een hele provider te wisselen als aan/uit en volume niet lukt… Maar bovenstaand is het mij met diverse Samsungs, jong en oud, al gewoon gelukt.

Reputatie 7
Badge +17

@WJ.W Je bent er tussendoor geglipt, excuus! Bedankt voor het invullen van je profiel. Zou je mij nog kunnen vertellen welk type tv je precies hebt en welke afstandsbediening. De afstandsbedieningen moeten aan vrijwel alle tv's te koppelen zijn. Als dit niet het geval is, moeten we even kijken of we een alternatief kunnen bieden.

Voor nu heb ik een verzoek ingediend voor een smalle witte glimmende afstandsbediening, zoals je die gewend bent. Zou je je brievenbus in de gaten willen houden? Ik ben benieuwd of de juist afstandsbediening bij je aankomt. Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +17

@WJ.W Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer