Vraag

Nog steeds problemen met geluid en stilstaand beeld op TV+ ontvanger

  • 13 May 2024
  • 7 reacties
  • 58 keer bekeken

Ik heb ca 1.5 jaar geleden als een van de eersten mijn 2 tv ontvangers omgeruild voor de nieuwe TV+ ontvangers. 

Sindsdien niks als ellende meegemaakt, Geluid van verschillende zenders is verschillend van volume, Opgenomen programma’s hebben ook verschillend volume. Regelmatig zet ik de TV aan en heb stilstaand beeld, dit kan alleen verholpen worden door de stekker uit de ontvanger te trekken.

Teletext op engelse zenders is verdwenen, Eigen zenderlijst maken is zeer omslachtig dmv voorkeurzenders, en hiermee verdwijnen zenders waarin je niet bent geïnteresseerd niet  uit de lijst.

Updates hebben tot. nu toe geen resultaat.

Zo kan ik nog wel even door gaan, mijn vraag is: wanneer stopt deze ergernis en wat kunt u hieraan op korte termijn doen?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @robberdebob,

Wat vervelend dat je zoveel problemen ervaart, Teletekst werkt helaas niet meer op de TV+ Box. Teletekst kun je alleen nog gebruiken via de app. Ik vind het ook omslachtig maar dat is helaas waar KPN voor heeft gekozen. Je kunt deze vanaf Google PlayStore downloaden. Maar dat is ook alleen maar NOS Teletekst, van o.a. BBC en andere engelse zenders is er geen app van om te downloaden. Dat heeft weer te maken met de rechten van de U.K. die geven dat niet vrij voor Nederland.

Beste Dennis,

Als je dit forum een beetje bijhoud, kun je er eenvoudig niet om de diverse ellende heen. Wanneer komt het moment dat de handdoek in de ring wordt gegooid. Software en materieel zijn gewoon niet ok

Badge +19

Nou dat valt wel mee tov de beginperiode. Zijn de ontvangers wel met een kabel aangesloten op het modem?

Reputatie 7
Badge +8

Beste @robberdebob,

… van o.a. BBC en andere engelse zenders is er geen app van om te downloaden. Dat heeft weer te maken met de rechten van de U.K. die geven dat niet vrij voor Nederland.

De BBC is al in 2012 gestopt met Teletekst (Ceefax). Met rechten voor Nederland heeft helemaal niets te maken: BBC Ceefax bestaat gewoonweg niet meer. Er is alleen nog ondertiteling (via 888) voor doven en slechthorenden.

Maar: de jonge Noord-Ierse programmeur Nathan Dane heeft Ceefax nieuw leven ingeblazen. En is via deze link ook in Nederland te bekijken en te raadplegen. 

Mijn ontvangers zijn beide met Cat 7 kabels verbonden met het modem.

Reputatie 7
Badge +22

Beste Dennis,

Als je dit forum een beetje bijhoud, kun je er eenvoudig niet om de diverse ellende heen. Wanneer komt het moment dat de handdoek in de ring wordt gegooid. Software en materieel zijn gewoon niet ok

Dat is niet aan mij om daarover te oordelen, ik met zo gebonden hiermee als jij. 👍🏼 En ook al hou ik het forum bij, ik kan hier helaas geen invloed op uit oefenen. 

Reputatie 7
Badge +22

De BBC is al in 2012 gestopt met Teletekst (Ceefax). Met rechten voor Nederland heeft helemaal niets te maken: BBC Ceefax bestaat gewoonweg niet meer. Er is alleen nog ondertiteling (via 888) voor doven en slechthorenden.

Maar: de jonge Noord-Ierse programmeur Nathan Dane heeft Ceefax nieuw leven ingeblazen. En is via deze link ook in Nederland te bekijken en te raadplegen. 

Bedankt voor jou terugkoppeling @Berteman, ik wist namelijk niet. Ik kijk praktisch geen lineaire tv meer, en BBC al helemaal niet. Bedankt voor jou terugkoppeling, weer wat geleerd! 👍🏼

Reageer