NPO Start app en XITE app bij KPN

  • 1 November 2022
  • 140 reacties
  • 13810 keer bekeken
NPO Start app en XITE app bij KPN
Reputatie 7
Badge +17

NPO Start en XITE Premium bij KPN: twee nieuwe apps die beschikbaar zijn op je tv-ontvanger. Beide apps kunnen gebruikt worden door iedereen met een account bij NPO of XITE.

 

NPO Start bij KPN

Kijk nu alles van NPO in 1 app via de tv-ontvanger. In deze app vind je NPO Start en NPO Plus. Kijk nationale en internationale films, series, talkshows, documentaires, nieuws en actualiteitenprogramma’s. 

Let op: Live televisie kijken is niet mogelijk via de app. Je kijkt de standaard NPO zenders gewoon via de tv-gids zoals je gewend bent.

Om de NPO Start app te openen, ga je via het menu naar ‘Apps op TV’ en kies je de NPO app. Of je zapt naar kanaal 205.

 

Accounts en bestellen

Je kunt bij NPO kiezen uit verschillende soorten accounts:

  • NPO Start – gratis en anoniem  
  • NPO Start – gratis en geregistreerd  
  • NPO Plus –  2,95 p/mnd 

Je maakt gratis een account aan via npostart.nl/aanmelden. Wil je zonder advertenties kijken? Kies dan voor NPO Plus voor 2,95 per maand.

 

Wat is het verschil tussen NPO Start en NPO Plus?

NPO geeft je 3 mogelijkheden: NPO Start zonder account, NPO Start met een account en NPO Plus. De eerste 2 opties zijn gratis. NPO Plus kost 2,95 per maand.

Zonder account kijk je gratis en anoniem alle programma's van NPO terug. Als je een gratis account aanmaakt, heb je meer mogelijkheden. Je kan daarmee bijvoorbeeld gemakkelijk later verder kijken waar je gebleven bent.

NPO Plus zorgt ervoor dat je kijkt in HD kwaliteit én zonder advertenties. Programma's zijn dan ook eerder en langer beschikbaar. Bekijk alle verschillen in het overzicht hieronder.

 

NPO Start 

 

NPO Start

met een gratis account 

 

NPO Plus  

(2,95 p/mnd) 

Uitzendingen terugkijken 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle tv-zenders 

Ja 

Ja 

Ja 

Livestreams van alle radiozenders 

Ja 

Ja 

Ja 

TT888 ondertiteling 

Ja 

Ja 

Ja 

Meerdere (kind)profielen 

Nee 

Ja 

Ja 

Persoonlijke aanbevelingen 

Nee 

Ja 

Ja 

Favorieten (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Kijk verder (op al je apparaten) 

Nee 

Ja 

Ja 

Notificaties voor jouw favorieten 

Nee 

Ja 

Ja 

Beeldkwaliteit 

SD 

SD 

HD 

Langer terugkijken dan op NPO Start 

Nee 

Nee 

Ja 

Zonder reclame 

Nee 

Nee 

Ja 

Previews en eerdere seizoenen 

Nee 

Nee 

Ja 

 

 

XITE Premium bij KPN

XITE geeft je dé nieuwe manier om muziekvideo’s te bekijken. Je kan kiezen uit zorgvuldig samengestelde themakanalen zoals ‘80s Flashback’ en ‘Siempre Latino’ of je kunt je eigen themakanaal aanmaken via de Mixer. Daarnaast kan je met je afstandsbediening heel eenvoudig video’s liken en skippen waardoor je zelf bepaalt welke muziekvideo’s je wilt zien en welke je liever overslaat. En het mooie is dat je dit alles kan doen zonder te registreren.

XITE kijk je op kanaal 22 en 207 en kun je starten met de rode knop. Heb je een 4K abonnement? Dan kijk je XITE in 4K kwaliteit op kanaal 691.

 

Accounts en bestellen

Je hebt bij XITE de keuze uit deze accounts:

  • Gratis account – registreren is niet nodig  
  • Premium account – 4,99 per maand

Geen zin in advertenties en zo vaak muziekvideo's skippen als je maar wilt? Ga naar 'Settings' in het XITE menu en word Premium!

 

Veelgestelde vragen

Hoe gebruik je Apps op TV? 

  1. Ga via [MENU] naar de optie 'Apps op TV'. 
  2. Kies de app die je op je tv wilt gebruiken en druk op [OK]. 
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening door de app. 
  4. Druk op de knop [TV] om terug te gaan naar het menu van Interactieve TV.

 

Op welke tv-ontvangers kun je de apps op tv kijken? 

De apps zijn beschikbaar op de VIP5202, VIP2952 en HMB2260 tv-ontvangers. Heb je een ZXV8001 of VIP1853 tv-ontvanger? Dan kan je de nieuwe apps mogelijk via jouw Smart TV kijken.


140 reacties

heb hier lang op moeten wachten maar nu ben ik enthousiast gaan kijken.

Heb kpn glasvezel 50/5 en VIP5202 ingelogged in plus

Sommige (oudere) programma’s hangen vrijwel direct, recent programma (God,Jezus,Trump!) hangt na 20 minuten, na eerst wat korte hangers waarna een stukje herhaalt wordt.

Daarna kan de app niet meer gestart worden.

 

 

Reputatie 7
Badge +22

Het werkt nog niet vlekkeloos, ik scan met de QR-code en typ de code in, en dan krijg ik dit: 

Het lijkt wel of de NPO de tv ontvangers niet herkend? 🤔

Reputatie 6
Badge +10

Wat is de maximale resolutie van de NPO app als je gratis kijkt? 720p of 540p?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Wat is de maximale resolutie van de NPO app als je gratis kijkt? 720p of 540p?

576p volgens mij. Betaald is 720p of 1080p hangt van de uitzending af.

Reputatie 6
Badge +10

Wat is de maximale resolutie van de NPO app als je gratis kijkt? 720p of 540p?

576p volgens mij. Betaald is 720p of 1080p hangt van de uitzending af.

Desktop is 540p. En als je de app op iPad gebruikt is 720p het maximale. Best krom maar ja.

Reputatie 7
Badge +16

Leuk, je enthousiasme @stada
Heb je de tv ontvanger al eens een herstart en/ of reset gegeven? Wil je dat eens doen en kijken of de app dan weer opstart?

@Dennis Schreve! Het al wel moeten werken... Ik begrijp dat de forumgebruiker voor jouw reactie ook een 5202 heeft en de app op zijn tv al kan gebruiken.
De NPO app van je telefoon verwijderen en opnieuw installeren en de tv ontvanger herstarten en/of resetten, heb je dat al geprobeerd? 

Reputatie 7
Badge +16

Desktop is 540p. En als je de app op iPad gebruikt is 720p het maximale. Best krom maar ja.

Het is en blijft de NPO, een staatsomroep (die zijn meestal niet echt recht qua mogelijkheden) @ITVkijker 😅

Reputatie 7
Badge +16

Wat is de maximale resolutie van de NPO app als je gratis kijkt? 720p of 540p?

576p volgens mij. Betaald is 720p of 1080p hangt van de uitzending af.

Ja, dit klopt helemaal! ✅

Reputatie 5
Badge +4

Het werkt nog niet vlekkeloos, ik scan met de QR-code en typ de code in, en dan krijg ik dit: 

Het lijkt wel of de NPO de tv ontvangers niet herkend? 🤔

Als je eerst inlogt bij NPO+ en van daaruit apparaten koppelt werkt het wél. Bij mij is het wel gelukt

 

Reputatie 3
Badge +1

het werkt bij ons nog niet vlekkenloos onder het streamen stopt hij steeds even en spoeld hij een stukje terug

Net hele uitzending van Media Inside teruggekeken, zonder problemen, toch 49 minuten.

Hadsjikidee



Admin: link naar website verwijderd

Toch jammer dat de live optie er niet in zit … waarschijnlijk teveel concurentie met het KPN TV pakket ...

Hartstikke mooi. Zelf zit ik vooral te wachten op een app voor HBO. Is die ook te verwachten? 

Reputatie 7
Badge +20

Hartstikke mooi. Zelf zit ik vooral te wachten op een app voor HBO. Is die ook te verwachten? 

Wordt aan gewerkt. Maar is nog niet duidelijk wanneer. 

Leuk.Maar zorg eerst maar dat het gewone terugkijken en opgenomen programma's te zien zijn.Frisse start,herstart etc heeft geen bast. 0800-0402 wacht je een half uur.

Overstappen is de beste optie.

Grrr.

Reputatie 2

Dank voor de NPO-app, maar….. er gaat iets mis.

Ik probeerde vannacht rond 01:00 uur Agent Hamilton van afgelopen zaterdag terug te kijken. Krijg ik de melding:

 

Dit programma is alleen terug te kijken tussen 20:00 en 6:00 uur.

 

Volgens mijn valt 1:00 uur daar tussen. Gaarne uitleg en aktie. Ik heb nog maar twee dagen voor deze programma’s.

Sindskort heeft KPN de app npo-start toegevoegd aan de apps. Helaas ervaar ik  een zwart beeld bij gebruik. Betekent dit dat de app opnieuw moet worden geïnstalleerd? Of is de app nog in ontwikkeling en lost het probleem zichzelf op

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +16

Super dat het nu soepeltjes werkt, @stada! Ik heb het linkje naar jouw website weggehaald, dat is namelijk niet de bedoeling 😅.

Reputatie 7
Badge +16

Mooie toevoeging hè, @SjorskeR?! Als Terugkijken en opnames bekijken nu niet goed werkt, dan kun je het beste een eigen topic voor je vraag/ probleem aanmaken. Vermeld alle relevante informatie en wat je al zelf gedaan hebt, dan kan er met je meegedacht worden om het op te lossen. 

Bedankt voor je melding @Be-eL
​​​​​Heb je het wellicht ook kunnen testen via de NPO app die niet op de tv-ontvanger staat? Ik vermoed namelijk dat dit iets is wat bij de NPO zelf zit, en zo kunnen we dat uitsluiten.

We hebben jouw bericht samengevoegd met dit topic @Ronalduss. De NPO app op onze tv ontvanger is al klaar en moet werken. Heb jij de tv ontvanger al eens een herstart en/of reset gegeven?

Reputatie 5
Badge +5

Ik had net vorige week een Google Chromecast met Android TV gekocht, dus toen ik deze mededeling in mijn e-mail kreeg, was dat in de eerste instantie balen.

Maar… ik heb de app NPO plus geïnstalleerd, en het enige positieve dat ik erover kan zeggen is dat het werkt, met moeite. 

Om te beginnen is de app erg traag en duurt het erg lang voor het op een toetsdruk reageert, zeker als ik langer kijk, dan wordt de app steeds trager

Als ik wil stoppen met de app, duurt het heel erg lang voordat hij inderdaad stopt en de rest van de functies zoals de tv gids reageren de eerste minuut ook nog erg traag.

Het beeld van de NPO app is erg donker, en hapert geregeld. Soms valt het geluid even weg of stopt het beeld voor een paar seconden.

Dus achteraf ben ik toch blij met mijn Chromecast, dat is een wereld van verschil. De NPO plus app werkt daarop vlot en zonder haperen en het beeld is een stuk helderder.

Wel jammer, het had zo mooi kunnen zijn….

Reputatie 2

Bij mij werkt NPO Start niet.

Na akkoord met voorwaarden kreeg ik een zwart scherm. De Arris 2952 opnieuw software geladen, daarna kwam ik in startscherm NPO Plus, Ik heb een willekeurig programma gekozen om af te spelen en gelijk weer een zwart scherm. Bij de Arris 2952 in slaapkamer na drukken op rode knop gelijk een zwart scherm, na een frisse start kreeg ik de gebruiksvoorwaarden en kon ik de app openen. Ook hier kreeg ik bij het afspelen van een programma gelijk een zwart scherm. Voor de goede orde, Xite werkt wel en om de vragen voor te zijn, alles is bedraad aangesloten.

Gelukkig dat het op de 8001 niet werkt, hoef ik me er ook niet druk over te maken. 🤔

Reputatie 7
Badge +30

Gebeurt dit bij alle programma's die je probeert te kijken, @Jakkes50?

Reputatie 1

Mail van KPN. Er wordt een NPO-app aangekondigd. Het zal me benieuwen.

  1. Ga via [menu] naar de optie 'Apps op TV'.

Er komen een heleboel plaatjes die ik nog nooit eerder heb gezien.

  1. Kies de NPO app bij uitgelicht en druk op [ok]

“Uitgelicht” zie ik nergens, maar wel “NPO Start” en iets lager “NPO”. Ik kies de laatste maar. Ik zie nu een heleboel titels.

  1. Ontdek de app met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening

Nog meer titels. Programma’s die net uitgezonden zijn, denk ik, en die ik ook wel Gids & Terugkijken kan zien als ik ze niet heb opgenomen.

  1. Druk op de knop [tv] …..

Ik zie nu weer de directe uitzending

  1. … en keer terug naar het iTV menu

Oei, dat menu ken ik niet en ik weet niet hoe ik er moet komen.

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

 

Reageer