Skip to main content

NPO Start app en XITE app bij KPN

NPO Start app en XITE app bij KPN
Toon eerste bericht

Ruggiero schreef:

De NPO app nu bij KPN. Mooi denk ik. Kanaal 205, rode toets indrukken... en dan een zwart scherm dat zwart blijft. En dat is nu al dagen zo!

Hier hetzelfde probleem. Vanuit het appscherm werkt het wel vanaf kan. 205 ook zwart scherm 


  • Nieuwkomer
  • 8 november 2022

Als ik de npo kanaal 205 instel en de npo app open komer wel het openingsscherm, maar als ik een programma kies en dat af wil spelen wordt het scherm zwart en dat blijft zo.

Wat is een oplossing

 

Admin: Topic samengevoegd met algemeen topic over NPO Start


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

@Johannw1000 en @Harry1111 wat jammer om te lezen dat jullie hier ook tegenaan lopen! We hadden dit signaal al doorgegeven: hopelijk wordt dat snel opgelost. We houden jullie hier op de hoogte. 


  • Helper
  • 8 november 2022

Ik moet eerlijk zeggen dat eigenlijk geen één app (via de KPN ontvanger) vlekkeloos werkt. Als het al wél werkt dan is het vreselijk traag of blijft de boel hangen. Dat is de reden dat ik tot nu toe geen van de apps via de ontvanger gebruik. Prime Video, NPO (werkt sowieso niet) en HBO Max (is geen KPN app voor) gebruik ik allemaal via mijn mobiele telefoon en de Chromecast en dit werkt nagenoeg vlekkeloos. Via de ontvanger allemaal een drama. 


  • Nieuwkomer
  • 8 november 2022

Eergisteren Rampjaar 1672 gekeken via de NPO Plus app op KPN. Aflevering 2 bleef na een paar minuten hangen. Kastje aan en uit gezet maar probleem bleef. Via de app op mijn smart tv geen probleem.

Gisteren weer geprobeerd. Aflevering 3 geen probleem, aflevering 4 bleef na een minuut of 10 hangen. Ik gebruik nu maar weer de app op mijn smart tv.


Marcia_ schreef:

@Johannw1000 en @Harry1111 wat jammer om te lezen dat jullie hier ook tegenaan lopen! We hadden dit signaal al doorgegeven: hopelijk wordt dat snel opgelost. We houden jullie hier op de hoogte. 

 

Klopt ze hebben m'n modem teruggezet naar fabrieksinstellingen… nadat alles heb ik nog steeds exact het zelfde probleem zoals hier boven beschreven. Nog iemand van KPN belde met de volgende oplossing: U moet uw account van npo koppelen. Weer 10 minuten bezig geweest en weer geen oplossing. Mijn modem weer opnieuw ingericht ivm webserver  ed. Als oud KPN medewerker 's schaam ik voor zulks gepruts. Mensen worden als imbecielen behandeld. Tis dat ziggo nog op coax binnenkomer anders zou ik de zaak inpakken en terusturen


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

 Dank voor de feedback, @JohnWJK. Vervelend kijken zo, maar we nemen het mee. 

 

Johannw1000 schreef:
Marcia_ schreef:

@Johannw1000 en @Harry1111 wat jammer om te lezen dat jullie hier ook tegenaan lopen! We hadden dit signaal al doorgegeven: hopelijk wordt dat snel opgelost. We houden jullie hier op de hoogte. 

Klopt ze hebben m'n modem teruggezet naar fabrieksinstellingen… nadat alles heb ik nog steeds exact het zelfde probleem zoals hier boven beschreven. Nog iemand van KPN belde met de volgende oplossing: U moet uw account van npo koppelen. Weer 10 minuten bezig geweest en weer geen oplossing. Mijn modem weer opnieuw ingericht ivm webserver  ed. Als oud KPN medewerker 's schaam ik voor zulks gepruts. Mensen worden als imbecielen behandeld. Tis dat ziggo nog op coax binnenkomer anders zou ik de zaak inpakken en terusturen

Jammer dit te horen, @Johannw1000. Een reset is vaak een nuttige stap in het troubleshoot proces. Alleen zou ik in dit geval ook niet verwachten dat een reset helpt als je met de andere apps op de ontvanger geen problemen ervaart. Sorry hiervoor. Hoe open jij tot nu toe de NPO app? Via kanaal 205 en dan rode knop? Zo ja, probeer het eens via Menu > Apps > NPO Start.w


  • Deelnemer
  • 8 november 2022

Klopt, het is een VIP2952. 
inloggen op 205 gaat prima, programma selecteren en kiezen ook. Maar bij afspelen gaat het scherm op zwart


Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Zwart scherm is inderdaad een veel gehoorde klacht. Dit is in onderzoek en hopelijk hebben we snel een oplossing. 


En weer hangt m'n tv-ontvanger alleen met de schakelaar aan/uit komt de zaak tot leven.

Begin het toch beu te worden. Kan die zaak niet terug gedraaid worden.


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Johannw1000 Ik snap heel goed dat je het liever vandaag dan morgen opgelost ziet. Het onderzoek loopt. Zo gauw er nieuws is, delen we het hier.


  • Deelnemer
  • 10 november 2022

Hoewel er al veel gereageerd is op de nieuwe NPO app, wil ik dit toch ook melden. Het is echt hopeloos. Het beeld bevriest en springt terug. Echt niet te doen. Heb een Arcadyan HMB2260 ontvanger. Nieuwste update heeft niets geholpen. En nu ??


Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

De twee topics maar even koppelen: 

 


Herfstlicht schreef:

Bij mij blijft het beeld zwart en reageert het kastje (VIP2952) alleen nog maar op uitzetten. 

 

Je kunt toch terug naar andere zender:

Druk op gids druk op 1 (NPO1 of iets anders) en druk dan op tv.

Hoef je tenminste de ontvanger niet opnieuw op te starten


Berrie_Kaas schreef:

De twee topics maar even koppelen: 

 

Geduld is een schone zaak maar alles heeft z'n grenzen


Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

Gisteravond twee afleveringen van Oogappels (seizoen 1 uit 2020) probleemloos gekeken via de Arris VIP5202. Vervolgens in de slaapkamer geprobeerd via de HMB2260 dezelfde afleveringen te bekijken. Het opstarten gaat goed maar na het kiezen van een aflevering gaat het beeld als bevroren op zwart. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 11 november 2022

Volgens mij zijn de huidige apps gewoon te zwaar aan het worden voor de HMB2260 & Arris 2952. Net zoals de Youtube app wordt ook steeds langzamer.

Ik zou liever zien dat de KPN een volwaardige Android en Apple Tv app ontwikkeld. Zodat jezelf kan kiezen wat voor een apparatuur je gebruikt. 


wjb
Superuser
  • 11 november 2022
Dreetje schreef:

Ik zou liever zien dat de KPN een volwaardige Android en Apple Tv app ontwikkeld. Zodat jezelf kan kiezen wat voor een apparatuur je gebruikt. 

Het probleem is dat IGMP multicasting essentieel is voor het distribueren van live televisie en daar lopen dat soort apps op stuk. Het onderliggende OS en de onderliggende hardware moeten dan dus ook IGMP multicasting ondersteunen.

Zolang dergelijke apps geen IGMP multicasting ondersteunen zullen ze altijd een lagere beeldkwaliteit leveren en dan kies ik liever voor een TV ontvanger die dedicated voor KPN TV is (zonder apps) en de apps op de smart-TV zelf.

Het zou dan wel mooi zijn als de TV ontvanger volledig bediend kan worden met de afstandsbediening van de televisie zodat je met één afstandsbediening eenvoudig kunt switchen tussen de KPN TV ontvanger een de apps op de smart-TV.


  • Deelnemer
  • 12 november 2022

Vreselijke app. Loopt iedere keer vast. Herhaalt steeds een paar seconden. Sluit ik het programma af om opnieuw op te starten. Onthoudt ie niet waar ik was. Moet ik weer zoeken. Ik hou het bij de NPO app op mijn televisie zelf. Echt nooit problemen gehad. Jammer. Het was wel handig. 


Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
Berrie_Kaas schreef:

Gisteravond twee afleveringen van Oogappels (seizoen 1 uit 2020) probleemloos gekeken via de Arris VIP5202. Vervolgens in de slaapkamer geprobeerd via de HMB2260 dezelfde afleveringen te bekijken. Het opstarten gaat goed maar na het kiezen van een aflevering gaat het beeld als bevroren op zwart. 

Vrijdagavond 11-11 opnieuw twee afl. gezien van Oogappels (een prachtige serie overigens!) met dezelfde bevindingen: met de Arris VIP5202 prima, met de HMB2260 noppes, nada. 


  • Nieuwkomer
  • 12 november 2022

Hi KPN, blij met de poging op de NPO app uit te brengen op de Arris VIP, echter deze loopt continue vast, beeld hapert, geluid loopt niet etc. Helaas hierdoor niet bruikbaar. 


Admin: bericht samengevoegd met bestaand centraal topic


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

We krijgen verschillende meldingen en signalen binnen dat de NPO app niet soepel werkt: er is een onderzoek gestart naar de oorzaak. Zodra hier een update over te melden is, laten we het hier in dit topic weten.
Excuses voor het ongemak! 


  • Deelnemer
  • 17 november 2022

Had ook vastlopen gemeld maar dat lijkt nu opgelost, heb 3 programma’ achter elkaar bekeken zonder problemen. Mooi 👍🏿


Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
stada schreef:

Had ook vastlopen gemeld maar dat lijkt nu opgelost, heb 3 programma’ achter elkaar bekeken zonder problemen. Mooi 👍🏿

Hier ook, net probleemloos 2 afleveringen gezien van het tweede seizoen van Oogappels. Alleen het aan- en uitzetten van de ondertoezichtstelling, mijn vrouw is slechthorend, is wat omslachtig. Misschien kan dat nog wat eenvoudiger? We hebben overigens gekeken via de Arris Vip 5202 tv-ontvanger.


  • Deelnemer
  • 18 november 2022

Ik heb vanaf het begin al problemen met de NPO start en Xite app, via menu of rode knop maakt niet uit. Als ik het probeer is ook gelijk de ontvanger van slag en moet deze herstart worden, nog geen programma terug kunnen kijken. Ik probeer het maar niet meer tot ik iets lees over een oplossing. Het leek zo leuk, extra apps 🤔


Reageer