Beantwoord

Opnames geven zwart beeld

  • 11 November 2022
  • 96 reacties
  • 3069 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi KPN,

 

Alle opnames die ik probeer af te spelen uit het opname pakket geven alleen maar een zwart beeld. Daarbij maakt het niet uit wanneer de opname was (zowel van gister als van vorige week als van half jaar terug). Ook geen verschil in op welke zender het oorspronkelijk was.

 

Geeft geen foutmelding oid, speelt wel af , de tijd zie je tellen, maar beeld blijft gewoon zwart.

 

Uiteraard alles al een keer opnieuw opgestart, stekker eruit etc. Is dit probleem al bekend en kan ik zelf nog iets doen?

 

Groet, Nathalie 

icon

Beste antwoord door TijtheMan 17 January 2023, 14:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

96 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @NathalieEpe 

Er hebben op de achtergrond werkzaamheden plaatsgevonden aan het KPN TV systeem. Bij sommige klanten levert dat een zwart scherm op. Mogelijk houdt jouw probleem daar verband mee.

Dit is op te lossen door de software opnieuw te installeren. Er is voor meer informatie ook een servicepagina gemaakt:  https://www.kpn.com/service/zwart-scherm-vanaf-kanaal-4.htm

Hopelijk lost dat jouw probleem op.

Reputatie 7
Badge +20

@NathalieEpe 

“Hoi KPN”

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox (KPN router modem) verbonden?

 

Mocht je het nog net gedaan hebben, vul dan ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het ook voor je nakijken. 

Reputatie 7

Hoi @NathalieEpe, we hebben geen bericht meer van je gezien. Ik verwacht dat het gelukt is met bovenstaande berichten. Als dat niet zo is horen we het graag van je,

Reputatie 1

@NathalieEpe

“Hoi KPN”

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.😉

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox (KPN router modem) verbonden?

 

Mocht je het nog net gedaan hebben, vul dan ook je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het ook voor je nakijken. 

Hi Joop, ongetwijfeld helpen ook klanten elkaar, maar ik kom hier alleen als ik hulp van KPN nodig heb, aangezien ik via hun klantenservice hierheen verwezen wordt en daarom schrijf ik hoi KPN. Uiteraard prima als er een antwoord van iemand anders komt, maar dat is niet mijn eerste verwachting bij een support forum van een leverancier. Ook wordt ik altijd goed geholpen door KPN hier 

Reputatie 1

Hoi @NathalieEpe, we hebben geen bericht meer van je gezien. Ik verwacht dat het gelukt is met bovenstaande berichten. Als dat niet zo is horen we het graag van je,

Hi Jasper, ja ik had die dingen geprobeerd, maar geen significante verandering. Uiteindelijk lost het probleem zich steeds vanzelf op. Dan geeft ie eerst zwart beeld, misschien tot 2 of 3 keer, maar bij de 4de geeft hij dan wel de opname weer. Is niet helemaal hoe je het zou willen, maar misschien valt dit dan gewoon in de categorie "whatever works"?

Reputatie 7

Nee, als je een opname wilt kijken hoort het gewoon de eerste keer direct te werken. Dat zou je niet meerdere keren hoeven te proberen voordat het werkt. We kijken verder met je mee, zou je daarvoor de vragen die Joop al stelde ook kunnen beantwoorden? 

Ook ben ik benieuwd hoeveel tv-ontvangers je hebt en of het op meerdere speelt (als je er meerdere hebt dus).

Reputatie 1

Nee, als je een opname wilt kijken hoort het gewoon de eerste keer direct te werken. Dat zou je niet meerdere keren hoeven te proberen voordat het werkt. We kijken verder met je mee, zou je daarvoor de vragen die Joop al stelde ook kunnen beantwoorden? 

Ook ben ik benieuwd hoeveel tv-ontvangers je hebt en of het op meerdere speelt (als je er meerdere hebt dus).

Dank je wel!

 

Ik heb 1 tv ontvanger, en die andere vragen kijk ik dan morgen even naar, want ben vandaag niet meer thuis. Alvast bedankt in ieder geval

Hier dat zwarte beeld met opnames van HDglas (661 t/m 670). Bij jouw ook toevallig die kanalen?

Na een paar minuten lukt het dan ineens wel...

Reputatie 1

Hier dat zwarte beeld met opnames van HDglas (661 t/m 670). Bij jouw ook toevallig die kanalen?

Na een paar minuten lukt het dan ineens wel...

hoi, nee niet alleen de HD kanalen, eigen elk kanaal en niet altijd, fully random, maar dus wel net zo als bij jou. Na een paar keer proberen lukt het dan inderdaad wel. Ik ga vanmiddag even de informatie doorgeven waar om gevraagd werd, als ik weer thuis ben.

Reputatie 1

Nee, als je een opname wilt kijken hoort het gewoon de eerste keer direct te werken. Dat zou je niet meerdere keren hoeven te proberen voordat het werkt. We kijken verder met je mee, zou je daarvoor de vragen die Joop al stelde ook kunnen beantwoorden? 

Ook ben ik benieuwd hoeveel tv-ontvangers je hebt en of het op meerdere speelt (als je er meerdere hebt dus).

Hee Jasper en Joop,

 

Ik heb een v10 experia box en een Arris ontvanger, ik ga er dan van uit dat dat jullie wat zegt ☺️

 

Groetjes

Nathalie 

Niet direct. Er zijn 2 verschillende Arris,  maar we nemen aan dat je de vip 2952, met cijfer display, hebt. 

Die combi met v10 hier ook. Opnames afspelen ging gisteren goed hier. 

Reputatie 7

Is dat de enige tv-ontvanger die je gebruikt @NathalieEpe? Met de gegevens in je profiel heb ik even meegekeken en ik zie dat er 2 ontvangers bij je abonnement zitten. Als je ze beiden hebt, kan je de andere ontvanger ook eens proberen om te kijken of het daar ook op speelt?

En hoe zijn de tv-ontvangers verbonden met de V10, is dat met een directe kabel of via een draadloze optie?

Reputatie 1

Is dat de enige tv-ontvanger die je gebruikt @NathalieEpe? Met de gegevens in je profiel heb ik even meegekeken en ik zie dat er 2 ontvangers bij je abonnement zitten. Als je ze beiden hebt, kan je de andere ontvanger ook eens proberen om te kijken of het daar ook op speelt?

En hoe zijn de tv-ontvangers verbonden met de V10, is dat met een directe kabel of via een draadloze optie?

Hi Jasper,

 

ja dat is de enige ontvanger die ik gebruik. Tenminste, de ontvanger is dat zwarte kastje toch? Als hij aanstaat staat daar het zendernummer op en als hij uitstaat geeft ie de tijd weer. Dat is de ontvanger?  Vanuit het zwarte kastje gaat er een kabel naar het witte ding wat in het stopcontact zit (waar lampjes altijd groen knipperen) en van daar gaat het naar de Experia. Van die witte dingen hadden we er inderdaad twee, maar we hebben geen tv meer op de slaapkamer, dus die gebruiken we niet allebei.

Hopelijk zo duidelijk  - sorry als ik niet zo helder heb wat wat is.

Reputatie 7

Dat kastje is inderdaad de tv-ontvanger, bij dat kastje staat er Arris. Die andere ontvanger die hebt, zou je die daar ook eens kunnen aansluiten als test? Als het daarmee niet speelt moeten we naar de Arris ontvanger kijken, als het daarmee ook speelt, dan moeten we naar de aansluiting naar de ontvanger kijken.

Reputatie 1

Dat kastje is inderdaad de tv-ontvanger, bij dat kastje staat er Arris. Die andere ontvanger die hebt, zou je die daar ook eens kunnen aansluiten als test? Als het daarmee niet speelt moeten we naar de Arris ontvanger kijken, als het daarmee ook speelt, dan moeten we naar de aansluiting naar de ontvanger kijken.

Als dat zwarte kastje de ontvanger is: daar hebben we er maar eentje van. Nooit meer gehad dan die.

 

Sinds die .dev eraf is is het hier met de HGglas zenders 664 t/m 670 weer vaak wachten voor ongeveer een halve minuut voordat ze komen.

En met opnamen, vaak ook van 'gewone' HD kanalen ook eerst een tijdje zwart; de balk loopt wel…. Maar geen beeld en geluid. Ook vaak na enkele seconden tot halve minuut. 

Had die .dev update toch laten staan!

Reputatie 7

Ah, er lijken er wel 2 bij het abonnement te zitten, vandaar dat ik dacht dat er 2 waren. Ik heb deze ontvanger nu even losgekoppeld van het abonnement, als je 'm opstart zal die om het abonnementsnummer en de pincode vragen, Kan je kijken of het na invullen daarvan nog steeds speelt? 

Reputatie 5
Badge +6

hier ook bij  de opname's zwart beeld na de kastje af te hebben gezet doet hij het wel ? 

heb V10 modem  en  arcadyan HMB2260

 

   Gr Bernard 

na de kastje af te hebben gezet doet hij het wel ?

Dit kan kloppen. Na in gebruik name van de eco stand op de 2952 heb ik er veel minder last van, @BernardHeuer . ECO komt vrijwel overeen met het kastje uitzetten. Alles gaat uit behalve de IR functie voor de afstandsbediening (om 'm weer aan te kunnen zetten).

Reputatie 3
Badge +1

Hier hetzelfde probleem. Bijna alle opnames springen op zwart bij het afspelen. En als dat gebeurd springt hij ook weer van 0:00 minuten. Hierdoor moet ik steeds weer zoeken waar ik was gebleven. Door eerst een opname te zoeken die wel afspeelt en dan terug te gaan naar de opname die ik wilde kijken komt soms wel beeld. Ook komt ene dag meteen wel beeld en de andere dag is er gelazer met zwart beeld. Er is geen peil op te  trekken. Resetten helpt niks. Dit is nu een week of 2 aan de gang. Super vervelend en super traag. Korte opnames doen het vaak wel. Het maakt niks uit op welke ontvanger ik het probeer het doet zich voor op alle 3.

vip2952

Reputatie 3
Badge +1

Router gereset, tv kastjes gereset, software opnieuw geïnstalleerd. Niks helpt.  Op het ene kastje geeft de ene film zwart beeld bij het laden en de andere weer niet, en op het andere kastje weer andere films die het probleem geven. Het is erger geworden sinds de laatste software update.  Het is onregelmatig en geen peil op te trekken.  Alleen korte opnames korter dan 1:15 uur starten meteen normaal.  Alle lange opnames geven te pas en te onpas zwart beeld.  Dit is zwaar irritant moet ik zeggen. Soms wel 10 x een film laden om een keer geen zwart beeld te krijgen.

Reputatie 7
Badge +20

@BackuPs 

Bij mij werkte het de volgende dag weer.

Wel 2 keer gehad de laatste week.

Ik heb het bij Updates ook gemeld.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN ruoter modem)?

 

Maar je schrijft film laden?

Dus het is bij jou niet bij een opgenomen programma?

Reputatie 3
Badge +1

@BackuPs

Bij mij werkte het de volgende dag weer.

Wel 2 keer gehad de laatste week.

Ik heb het bij Updates ook gemeld.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN ruoter modem)?

 

Maar je schrijft film laden?

Dus het is bij jou niet bij een opgenomen programma?

Zoals ik al aangaf een VIP 2952.  Ik heb een experiabox V10.

 

Alles is bekabeld.  Ik werk niet draadloos. Het programma is opgenomen via het TV kastje dus het staat ergens in de kpn cloud. Zo werken die dingen.  Bij het terugkijken wordt de film geladen (opgehaald/ gestreamed) en dan krijg je of meteen zwart beeld of je krijgt de film te zien.

Het werkt de volgende dag weer of het werkt de volgende dag niet.  Er is geen peil op te trekken. Hoe dan ook ik wil geen dag wachten om iets terug te kijken omdat er ergens een hik of een bug zit. Dit is iets dat  KPN dient op te lossen. Het is totaal onbetrouwbaar geworden sinds de laatste update,.  En het betreft altijd een lange film. Korte series of opnames korter dan 1:15 uur spelen altijd meteen af.

 

Reputatie 7
Badge +20

Zoals ik al aangaf een VIP 2952.  Ik heb een experiabox V10.

 

Alles is bekabeld.  Ik werk niet draadloos. Het programma is opgenomen via het TV kastje dus het staat ergens in de kpn cloud. Zo werken die dingen.  Bij het terugkijken wordt de film geladen (opgehaald/ gestreamed) en dan krijg je of meteen zwart beeld of je krijgt de film te zien.

Het werkt de volgende dag weer of het werkt de volgende dag niet.  Er is geen peil op te trekken. Hoe dan ook ik wil geen dag wachten om iets terug te kijken omdat er ergens een hik of een bug zit. Dit is iets dat  KPN dient op te lossen. Het is totaal onbetrouwbaar geworden sinds de laatste update,.  En het betreft altijd een lange film. Korte series of opnames korter dan 1:15 uur spelen altijd meteen af.

 

 

Het programma wordt niet apart voor u opgenomen.

Op de KPN server wordt het programma maar 1 keer opgenomen met 5 minuten eerder en 15 minuten uitloop.

Iedereen die via de KPN tv decoder de opname voor dat programma instelt, kan het tot maximaal 1 jaar bekijken, daarna gaat het zo wie zo van de server af.

En als niemand meer een opname link heeft, gaat het ook van de server af.

 

Ik heb dit al vermeld in updates, of er een fout zit in de update, nog geen reactie daar gezien.

Zelf heb ik het ook 2 keer meegemaakt en de volgende dag werkt het wel goed merkte ik.

Reputatie 3
Badge +1

Zoals ik al aangaf een VIP 2952.  Ik heb een experiabox V10.

 

Alles is bekabeld.  Ik werk niet draadloos. Het programma is opgenomen via het TV kastje dus het staat ergens in de kpn cloud. Zo werken die dingen.  Bij het terugkijken wordt de film geladen (opgehaald/ gestreamed) en dan krijg je of meteen zwart beeld of je krijgt de film te zien.

Het werkt de volgende dag weer of het werkt de volgende dag niet.  Er is geen peil op te trekken. Hoe dan ook ik wil geen dag wachten om iets terug te kijken omdat er ergens een hik of een bug zit. Dit is iets dat  KPN dient op te lossen. Het is totaal onbetrouwbaar geworden sinds de laatste update,.  En het betreft altijd een lange film. Korte series of opnames korter dan 1:15 uur spelen altijd meteen af.

 

 

Het programma wordt niet apart voor u opgenomen.

Op de KPN server wordt het programma maar 1 keer opgenomen met 5 minuten eerder en 15 minuten uitloop.

Iedereen die via de KPN tv decoder de opname voor dat programma instelt, kan het tot maximaal 1 jaar bekijken, daarna gaat het zo wie zo van de server af.

En als niemand meer een opname link heeft, gaat het ook van de server af.

 

Ik heb dit al vermeld in updates, of er een fout zit in de update, nog geen reactie daar gezien.

Zelf heb ik het ook 2 keer meegemaakt en de volgende dag werkt het wel goed merkte ik.

 

Hoe ze dat opslaan of doen boeit me eigenlijk niet.  Ik weet dat ik indertijd bij mijn abbo xxxx mb opslag kreeg voor je opnames die je wilde terugkijken.  

wat me wel bezighoudt is die zwarte irritante schermen bij het afspelen van met name grote opnames. Dus langer dan 1:15 uur.  Dit is niet iets dat bij mij thuis zit of bij anderen want dan waren er niet mensen met hetzelfde probleem.  Ik denk dat er binnenkort wel meer mensen zich melden met dit probleem.  
 

je hebt 200 uur in de kpn cloud.

 

https://www.kpn.com/televisie/opnemen-pakket.htm