Beantwoord

regionale zenders

  • 27 August 2020
  • 10 reacties
  • 286 keer bekeken

Waarom zijn sinds maandag een aantal regionale zenders niet meer te bekijken?

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 27 August 2020, 01:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Arie ter Beek 

Om welke regionale zenders hebben we het dan? In welke provincie woon je? Op deze website van KPN lees je er meer over, en je kunt daar je postcode ingeven, dan zie je welke regionale zenders er grenzen aan jou provincie. 

In ieder geval om Omroep Zeeland en ook tv oost, drenthe en overijssel

Ruim 1 ½ jaar kon ik alle regionale zenders ontvang. Sinds kort zijn de meeste opeens verdwenen. Waarom? Ik woon in noord Holland, dus Zeeland en Brabant was niet standaard, maar waarom opeens verdwenen. Bezuinigingen bij Kpn?

 

Reputatie 5
Badge +10

@Lommerse 

Sinds medio 2017 zijn enkel de regionale zenders in jouw regio te bekijken, en dus niet meer alle regionale zenders. Sommige van onze klanten konden door een technisch foutje toch nog wel alle regionale zenders bekijken. Dat is met het nieuwe interactieve tv platform hersteld, vandaar dat je kan opmerken dat er nu iets veranderd is. Eigenlijk heb je afgelopen jaren dus mazzel gehad dat je, ondanks dat je er eigenlijk al geen toegang meer voor zou moeten hebben, toch zenders buiten jouw regio kon bekijken. Helaas stopt dat nu. Ik hoop je zo wat meer toelichting gegeven te hebben. 

Ja ook wij kunnen alle regionale zenders niet meer ontvangen, terwijl ook wij dat eerst wel konden. Waarom heeft kpn dit gewijzigd ? Mis nu programma's die wij vooral de weekenden zaten te kijken. 

Je bent niet de eerste :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/zelf-regionale-zenders-kiezen-509564?postid=1081844#post1081844

Reputatie 5
Badge +10

@MartinVos Zie mijn eerdere reactie voor het antwoord op je vraag hierover: 

Sinds medio 2017 zijn enkel de regionale zenders in jouw regio te bekijken, en dus niet meer alle regionale zenders. Sommige van onze klanten konden door een technisch foutje toch nog wel alle regionale zenders bekijken. Dat is met het nieuwe interactieve tv platform hersteld, vandaar dat je kan opmerken dat er nu iets veranderd is. Eigenlijk heb je afgelopen jaren dus mazzel gehad dat je, ondanks dat je er eigenlijk al geen toegang meer voor zou moeten hebben, toch zenders buiten jouw regio kon bekijken. Helaas stopt dat nu. Ik hoop je zo wat meer toelichting gegeven te hebben. 

Ben sinds juni overgestapt naar KPN waar ik de regionale zenders kan bekijken maar sinds augustus zijn er aantal zenders afgehaald zonder daar een melding van te hebben gekregen. Niet netjes zonder berichtgeving en jammer want ik kijk regelmatig naar omroep Zeeland en Tv Noord.

@Snarf61 

Tot juli 2017 betaalde KPN zelf de (extra) kosten voor landelijke distributie van de regionale zenders. Daar gingen ze mee stoppen. Alleen voor Omrop Fryslân worden die kosten vergoed door het provinciehuis. Van de overige omroepen hadden zowel de omroepen als de provincies geen zin om deze kosten op te hoesten.

Per juli 2017 zou de distributie zijn volgens deze lijst. Echter werkte de postcodefiltering in het oude systeem niet optimaal en in het nieuwe wel. Daardoor kan het zijn dat je pas onlangs regionale zenders bent kwijtgeraakt.

KPN is de enige provider waar geen grote multinational achter zit met veel €.

De keuze is mede gemaakt op basis van het feit dat alle regionalen via internet zijn te zien en te horen. Dat zal ook een reden zijn waarom de meesten niet zelf die extra kosten bij KPN wil betalen. Die distributie via internet kost ze ook geld.

Om je omroep naar keuze te zien heb ik hier een overzicht met de websites.

KPN is de enige provider waar geen grote multinational achter zit

En laat dat vooral zo blijven wat mij betreft, voor veel bedrijven is het al te laat helaas, de politiek komt er nu eindelijk achter dat  dat niet handig was, maar wel rijkelijk laat !

met veel €.

En die bedrijven worden niet overgenomen om daar verlies op te maken dus die redenatie ontgaat mij eigenlijk.

Om je omroep naar keuze te zien heb ik hier een overzicht met de websites.

Mooi ! Handig.