Vraag

Sinds 2 weken geen HD zenders meer, alle commerciële zenders op zwart

  • 28 October 2022
  • 14 reacties
  • 260 keer bekeken

Sinds twee weken zijn al mijn HD zenders op zwart. NPO 1-3 nog wel zichtbaar , net als alle lokale zenders , muziek zenders en de 200 reeks…

Op RTL4 ( e.d. )  is nog wel het menu zichtbaar.

Tweede setupbox lijkt na een herstart pas ook het zelfde probleem te hebben.

Het probleem er is er ook als alleen een setupbox met het modem is verbonden.

Setupbox geeft  in SD stand zelfde resultaat.

Verschillende keren nieuwe firmware / fabrieksinstellingen / herstarts uitgeprobeerd.

Ik heb het gevoel dat het na een firmare upgrade is gekomen, is het mogelijk een downgrade te doen ?

Mogelijk dat er nog andere oplossingen zijn ?

MVG , Bas


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @BasJanssen en welkom hier op ons forum :)

Leuk om te zien dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt! Dit is geen alledaags probleem en ik heb hier ook niet meteen een verklaring voor. Goed om te lezen dat je de tv ontvanger al terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen en hebt gereset alleen jammer dat dit niet heeft geholpen. Heb je ook (om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten) ook de Experia Box al eens een reset gegeven? Zou je ook meteen je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook eens met je mee gaan kijken. 

Hi @BasJanssen lijkt me duidelijk een probleem van je SetupBox, Je kan wel nieuwe firmware willen, maar hoe ga je dat op de setupbox zetten en als het dan niets doet, dan weet je nog niets. 

Wist je dat die dingen in China rond de 10 Euro kosten en KPN zal er waarschijnlijk veel minder voor betalen. De kartonnen dozen van KPN zijn waarschijnlijk duurder (ik vind ze wel altijd heel mooi).

Bel even het gratis nummer 0800-0402 maar vertel meteen, dat 1 het wel doet en de andere niet. Krijg je geen gezeur over herstarten want je weet nu al dat het dat niet is, want die software heb je al lang geprobeerd te resetten op de conventionele houtje touwtje manier. 

Hier een linkje naar de prijzen bij kleine afnames. https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Digital_Set_Top_Box.html 

Reputatie 7
Badge +12

Hi @BasJanssen lijkt me duidelijk een probleem van je SetupBox, Je kan wel nieuwe firmware willen, maar hoe ga je dat op de setupbox zetten en als het dan niets doet, dan weet je nog niets. 

Wist je dat die dingen in China rond de 10 Euro kosten en KPN zal er waarschijnlijk veel minder voor betalen. De kartonnen dozen van KPN zijn waarschijnlijk duurder (ik vind ze wel altijd heel mooi).

Bel even het gratis nummer 0800-0402 maar vertel meteen, dat 1 het wel doet en de andere niet. Krijg je geen gezeur over herstarten want je weet nu al dat het dat niet is, want die software heb je al lang geprobeerd te resetten op de conventionele houtje touwtje manier. 

Hier een linkje naar de prijzen bij kleine afnames. https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Digital_Set_Top_Box.html 

Het is niet wenselijk om andere mensen te vragen om te liegen tegen onze klantenservice @dommeke. Het probleem speelt op beide ontvangers, topicstarter is daar heel duidelijk in. Om hem zo adequaat mogelijk verder te helpen is het belangrijk dat we met juiste informatie werken, bedankt voor je begrip.

Hi @BasJanssen lijkt me duidelijk een probleem van je SetupBox, Je kan wel nieuwe firmware willen, maar hoe ga je dat op de setupbox zetten en als het dan niets doet, dan weet je nog niets. 

Wist je dat die dingen in China rond de 10 Euro kosten en KPN zal er waarschijnlijk veel minder voor betalen. De kartonnen dozen van KPN zijn waarschijnlijk duurder (ik vind ze wel altijd heel mooi).

Bel even het gratis nummer 0800-0402 maar vertel meteen, dat 1 het wel doet en de andere niet. Krijg je geen gezeur over herstarten want je weet nu al dat het dat niet is, want die software heb je al lang geprobeerd te resetten op de conventionele houtje touwtje manier. 

Hier een linkje naar de prijzen bij kleine afnames. https://www.made-in-china.com/products-search/hot-china-products/Digital_Set_Top_Box.html 

Het is niet wenselijk om andere mensen te vragen om te liegen tegen onze klantenservice @dommeke. Het probleem speelt op beide ontvangers, topicstarter is daar heel duidelijk in. Om hem zo adequaat mogelijk verder te helpen is het belangrijk dat we met juiste informatie werken, bedankt voor je begrip.

Vertel even waar ik dat de klant vraag te liegen @JanZ_ wat is zijn belang daarbij. De helpdesk functioneert best goed, maar werkt wel duidelijk via scripts. Dat betekent dus een riedel voor de klant vaak onbenullige vragen. Kunnen ze ook niets aan doen, zijn de regels.  

Dat hele duidelijke van meerdere setupboxen zie ik niet.  Wil je zeggen dat bij niet functioneren door een firmware update, dit op meerdere apparaten tegelijk gebeurt. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Topicstarter geeft het volgende aan in zijn openingsbericht: "Tweede setupbox lijkt na een herstart pas ook het zelfde probleem te hebben."

Waarop jij reageert: "Bel even het gratis nummer 0800-0402 maar vertel meteen, dat 1 het wel doet en de andere niet. Krijg je geen gezeur over herstarten want je weet nu al dat het dat niet is".

In mijn optiek is dat niet de waarheid vertellen, dat klinkt misschien wat netter dan liegen, sorry voor die woordkeuze. Maar je begrijpt best wat ik bedoel @dommeke en ik ga hier verder ook niet met je over in discussie. Laten we vooral on topic blijven. Nogmaals bedankt voor je begrip. 

Beste Jan,

Bedankt voor je antwoord ! Ik heb mijn profiel verder aangevuld, mocht je nog iets missen hoor ik dat graag. Ja ik heb echt alles al meerdere keren uit en weer aan gehad , in willekeurige volgorden. Ook alleen 1 kabel in de router rechtstreeks naar een setupbox , zelfde resultaat, beide setupboxen. Waarom ik aan de firmware denk is dat ik meen beneden het probleem pas te gekregen te hebben na een update en herstart en boven het probleem nog niet aanwezig was. Totdat ik de kastjes heb gewisseld ( en dus die van boven ook uit en weer aan is gegaan ) en ik nu op beide kastjes hetzelfde probleem ervaar.

MVG . Bas

Reputatie 7
Badge +12

Beste Jan,

Bedankt voor je antwoord ! Ik heb mijn profiel verder aangevuld, mocht je nog iets missen hoor ik dat graag. Ja ik heb echt alles al meerdere keren uit en weer aan gehad , in willekeurige volgorden. Ook alleen 1 kabel in de router rechtstreeks naar een setupbox , zelfde resultaat, beide setupboxen. Waarom ik aan de firmware denk is dat ik meen beneden het probleem pas te gekregen te hebben na een update en herstart en boven het probleem nog niet aanwezig was. Totdat ik de kastjes heb gewisseld ( en dus die van boven ook uit en weer aan is gegaan ) en ik nu op beide kastjes hetzelfde probleem ervaar.

MVG . Bas

Top, bedankt voor het invullen van je profiel @BasJanssen :)

Het probleem is hier inmiddels ook bekend en hier is een workaround voor;

• Ga via de afstandsbediening naar het menu van de tv-ontvanger

• Kies de optie Instellingen

• Kies de optie Systeem

• Kies de optie Software opnieuw installeren

• U krijgt de optie Software opnieuw installeren kies voor “Ja”.

• Na het ophalen van de nieuwe software moet U nog één keer de TV-ontvanger stroomloos maken.

 

Nu heb je de meeste van deze stappen volgens mij al wel doorlopen maar zou je dit nog 1 x willen doen en dan op de volgorde zoals hierboven beschreven? Ik heb goede hoop dat alles hierna weer werkt zoals je dit van ons mag verwachten en ik zie je bevindingen graag tegemoet! 

 

 

Hoi Jan,

Daar ik deze handelingen al meerdere keren heb uitgevoerd , had ik er al weinig hoop in en inderdaad heeft het geen resultaat gehad , het probleem blijft hetzelfde. Beide setupboxen geprobeerd , firmware update als ook fabrieksinstellingen. Tevens wederom de router en glasaansluiting herstart. 

Hopelijk heb je nog meer opties,...

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @BasJanssen, jammer dat dit niet heeft geholpen :(

Omdat ik geen andere opties voor je heb, heb ik net een ticket voor je aangemaakt. Dat betekent dat onze technische dienst hier naar gaat kijken en dit verder op zal pakken. Het is een bekend probleem en de ervaring leert ons dat deze workaround (uit mijn vorige bericht) in de meeste gevallen het probleem oplost. Waarom dat bij jou niet zo is, durf ik niet te zeggen! Wacht het even af, het is in goede handen en ik verwacht snel een oplossing.

Beste @JanZ_ bedankt voor het aanmaken van een ticket , maar waar kan ik dit terug vinden ? 

Tot op heden heeft niemand contact opgenomen….. 

Zo'n ticket is voor de klant niet zichtbaar. Wel intern.

BTW

Heb je al gecheckt of je online (nog) wel die zenders kunt krijgen?

Via laptop in browser (Google Chrome, Firefox, Safari of Edge. Onder Windows 10 of iOS)
http://tv.kpn.com .

Via de app KPN iTV in smartphone of tablet

Via de Smart-TV app (KPN iTV) in Android-TV, Samsung of LG (v.a. bouwjaar 2017)

VERDER, het is nu toch al stuk, doe op de ontvanger eens een Software herstel. (indien je via app/online wel de zenders hebt)

Reputatie 7
Badge +12

Beste @JanZ_ bedankt voor het aanmaken van een ticket , maar waar kan ik dit terug vinden ? 

Tot op heden heeft niemand contact opgenomen….. 

En het probleem speelt nog steeds neem ik aan @BasJanssen?

We hebben ook een speciale pagina voor dit probleem aangemaakt maar de stappen die daar worden uitgelegd, heb je als het goed is al gevolgd. 

Beste @JanZ_  en @PeterG ,

Al heel vaak firmware upates , factory defaults , stroomloos maken geprobeerd , op beide TV kastjes. Zonder resultaat. Ik heb op de tv een KPN app waar ik alle zenders op kan zien. Op mijn telefoon een KPN app waar ik alles op kan zien….. 

Dus het probleem speelt nog steeds…..

Reputatie 7
Badge +12

Beste @JanZ_  en @PeterG ,

Al heel vaak firmware upates , factory defaults , stroomloos maken geprobeerd , op beide TV kastjes. Zonder resultaat. Ik heb op de tv een KPN app waar ik alle zenders op kan zien. Op mijn telefoon een KPN app waar ik alles op kan zien….. 

Dus het probleem speelt nog steeds…..

Heel erg zuur natuurlijk @BasJanssen :(

Ik had begin deze maand een ticket voor je aangemaakt maar begrijp dat er naar aanleiding hiervan nooit contact met je is opgenomen. Uiterst teleurstellend want je mag echt beter verwachten. Ik heb nogmaals een ticket ingeschoten en de situatie daarin wederom nader toegelicht. Mocht je eind deze week nog niks hebben gehoord, wil je mij dit dan laten weten? Dan ga ik kijken of we dit probleem via een andere weg voor je kunnen verhelpen.