Vraag

Sinds kort geen geluid Tv+ box, moet het steeds handmatig op 100% zetten

  • 4 June 2024
  • 20 reacties
  • 188 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Sinds een paar dagen hebben we geen geluid meer als we de tvbox  weer aan doen. 

Ik moet telkens naar instellingen van de kpn box en dan geluid , probleem oplossem en zet tv op 100 %

Voorheen had ik dit niet. Dit is best vevelend als de kids smorgens tv willen kijken , wel lekker zonder geluid voor.ons :p


20 reacties

Reputatie 3

Sinds een paar dagen hebben we geen geluid meer als we de tvbox  weer aan doen. 

Ik moet telkens naar instellingen van de kpn box en dan geluid , probleem oplossem en zet tv op 100 %

Voorheen had ik dit niet. Dit is best vevelend als de kids smorgens tv willen kijken , wel lekker zonder geluid voor ons :p

 

Ook hier hetzelfde probleem. Ik los het op via deze manier:  Houd de knop met 3 kleurtjes (Google Assistant)  ingedrukt en zeg hardop VOLUME MAXIMAAL. Soms is dit niet nodig maar vaak wel.

Heeft dit te maken met een recente update?? 

Reputatie 4
Badge +1

Sinds een paar dagen hebben we geen geluid meer als we de tvbox  weer aan doen. 

Ik moet telkens naar instellingen van de kpn box en dan geluid , probleem oplossem en zet tv op 100 %

Voorheen had ik dit niet. Dit is best vevelend als de kids smorgens tv willen kijken , wel lekker zonder geluid voor ons :p

 

Ook hier hetzelfde probleem. Ik los het op via deze manier:  Houd de knop met 3 kleurtjes (Google Assistant)  ingedrukt en zeg hardop VOLUME MAXIMAAL. Soms is dit niet nodig maar vaak wel.

Heeft dit te maken met een recente update?? 

Thnx voor de tijdelijke tip , kids zijn er blij mee. Maar dit is niet de oplossing....

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Raf82 en @TjallingH, ik lees dat het geluid het ineens niet meer automatisch doet.

Hoe is de TV+ box bij jullie aangesloten? Maak je ook gebruik van extra geluidsapparatuur, en zo ja, hoe is deze aangesloten? Welke versie van de software heeft de TV+ Box bij jullie?

 

De volgende update zit er ook alweer aan te komen:

 

Reputatie 3

Soundbar via optische kabel aangesloten met de decoder. Som geen en soms wel geluid. Dat maakt het wel raar

Reputatie 4
Badge +1

Aangesloten op de tv. Via tv weer naar de versterker optisch.

 

Reputatie 1
Badge

Ook steeds geen geluid, los het inderdaad op hardop zeggen volume 100%. Is toch niet normaal. Heb een versterker aangesloten voor het geluid., Mijn eigen muziek geen probleem alleen de televisie. Bij de tweede televisie loopt het geluid via devtv en daar geen probleem.

Komt er nog een update, wij zijn niet de enigen met dit probleem

Reputatie 7

 Bij de tweede televisie loopt het geluid via devtv en daar geen probleem.

Willen jullie, @TjallingH@Raf82 ook eens testen of het geluid wel werkt zonder geluidsapparatuur? 

 

@Paul67, hoe is jouw versterker aangesloten, ook optisch?

 

Als geluid via de tv, zonder geluidsapparatuur wel goed gaat, kunnen jullie testen of het ook goed gaat als je de geluidsapparatuur met HDMI aansluit?

Reputatie 3

 Bij de tweede televisie loopt het geluid via devtv en daar geen probleem.

Willen jullie, @TjallingH@Raf82 ook eens testen of het geluid wel werkt zonder geluidsapparatuur? 

 

@Paul67, hoe is jouw versterker aangesloten, ook optisch?

 

Als geluid via de tv, zonder geluidsapparatuur wel goed gaat, kunnen jullie testen of het ook goed gaat als je de geluidsapparatuur met HDMI aansluit?

Natuurlijk al geprobeerd. Via HDMI geluid op de TV en combi van HDMI naar TV en optisch van TV naar soundbar geeft beide af en toe geen geluid

Reputatie 1
Badge

Al het geluid gaat via MOON 280D naar de versterker, van box+ KPN naar MOON 280D via HDMI (van KPN) en optisch naar de versterker via een gebalanceerde aansluiting.

Het lijkt me duidelijk, op de een of andere onverklaarbare wijze gaat het geluid van de box van 100 procent naar 0 procent. 

Via de oude box van KPN nooit problemen. 

Alle kabels van mijn apparatuur zijn professioneel aangelegd door een HiFi-zaak en dus ga ik niet experimenteren.

Ben dus ook niet de enige met hetzelfde probleem als je dat allemaal leest.

Reputatie 1
Badge

Het probleem blijkt al zeker een jaar te bestaan en heb een oplossing gevonden die toen hielp.. Heb het uitgeprobeerd en tot nu toe geen uitval van het geluid meer gehad.

Bij instellingen geluid had ik de optie "Passthrough" aangekruist, dit heb ik vervangen door de optie " Stereo Dolby wordt omgezet in Stereo PCM (standaard)".

Succes!

Reputatie 7
Badge +19

Oh ja, de geluidsinstellingen zijn inderdaad ook een belangrijk punt @Paul67, goed dat je ze noemt want die waren me even ontschoten 😅

De geluidsinstellingen zijn van grote invloed, belangrijk om goed na te kijken. Die heb ik niet eerder uitgevraagd maar ben ik wel benieuwd naar, geldt ook voor jou @TjallingH. Passthrough is niet de instelling die we adviseren. De volgorde zoals het in het menu staat (automatisch, dolby, stereo, passthrough) is ook de volgorde waarin we het aanraden.

Dit artikel kan helpen met nakijken en aanpassen van de geluidsinstellingen:

 

Reputatie 1
Badge

Helaas na 4 dagen toch weer probleem met het geluid. Tijdelijke oplossing nog steeds knopje google volume 100 procent.

Probleem lijkt echt alleen voor te komen met aangesloten apparatuur.

Reputatie 3

Oh ja, de geluidsinstellingen zijn inderdaad ook een belangrijk punt @Paul67, goed dat je ze noemt want die waren me even ontschoten 😅

De geluidsinstellingen zijn van grote invloed, belangrijk om goed na te kijken. Die heb ik niet eerder uitgevraagd maar ben ik wel benieuwd naar, geldt ook voor jou @TjallingH. Passthrough is niet de instelling die we adviseren. De volgorde zoals het in het menu staat (automatisch, dolby, stereo, passthrough) is ook de volgorde waarin we het aanraden.

Dit artikel kan helpen met nakijken en aanpassen van de geluidsinstellingen:

 

Deze staat bij mij op automatisch. Ik heb de laatste dagen geen last meer van dat er geen geluid is bij het opstarten...fingers crossed

 

Dat is een Android-TV dingetje. Buiten kpn om. Ik heb ook dikwijls volume 0 op de Android-TV box Nokia 8000.

Op de kpn box heb ik onderstaande instelling. Daar geen last. Staat dat bij jullie toevallig op 'UIT' dan gebruik je

ook het box volume. Met dus dat Android-TV onhebbelijkheidje. 

Instellingen - apparaat - afstandsbedieningen en accessoires - KPN afstandsbediening L8 - bedien je tv met de KPN afstandsbediening. 

 

Reputatie 1
Badge

Had bovenstaande instellingen nog niet gezien, ook niet genoemd door  KPN. Heb deze nu ingesteld op automatisch. Zien of het resultaat heeft.

Reputatie 3

Ga ik naar kijken. Paar dagen geen last gehad...zie boven. Maar vanmorgen ging het weer fout :-(

Reputatie 4
Badge +1

Ga ik naar kijken. Paar dagen geen last gehad...zie boven. Maar vanmorgen ging het weer fout :-(

Yup same here.

Reputatie 3

Instellingen gevonden...maar bij mij staat er zelfs niets aangevinkt??

Is dit een optie die toegevoegd is met een update??  Ik zal hem op handmatig zetten

Die instellingen zijn inderdaad later gekomen. Maar al wel maanden geleden. 

Hopelijk blijft het nu goed gaan.

 

Reputatie 1
Badge

Stond inderdaad niets aangekruist, heb deze op automatisch gezet. Tot nu toe nog steeds geluid.

Reageer