Vraag

TV kast koppelen aan smart tv

  • 27 November 2020
  • 35 reacties
  • 744 keer bekeken

Hi,

Ik heb vandaag de SONY 4K KD-43XH8505 ontvangen (smart tv) en de tv herkent mijn tv-kastje niet. tv-ontvanger is het model Arcadyan hmb2260, destijds bij Telfort gekregen. Het kastje staat aan en is uiteraard met HDMI aangesloten, maar de tv meldt dat het kastje uitgeschakeld is. Is dit te fixen of heb ik een nieuw kastje nodig?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Voor de grap even de ontvanger in HDMI 2 gestopt en die geselecteerd (zonder iets in te stellen verder). Ook hier weer ‘geen signaal’. Gelukkig kan ik even vooruit met AirPlay in de kpn app. 

Reputatie 7

Ik begin te twijfelen aan die TV ontvanger. Zou het kunnen zijn dat die defect is of dat de hdmi kabel defect is?

Heb je een andere televisie of monitor waar je de TV ontvanger op kunt aansluiten?

Op mijn oude tv (geen smart) deed hij het van de week nog perfect. Maar misschien is het kastje te oud voor dit soort moderne tv’s? Hij is uit 2015. Ik koop morgen even een nieuwe HDMI.

Reputatie 7

Op mijn oude tv (geen smart) deed hij het van de week nog perfect. Maar misschien is het kastje te oud voor dit soort moderne tv’s? Hij is uit 2015. Ik koop morgen even een nieuwe HDMI.

Welk type TV ontvanger heb je?

Arcadyan hmb2260, sowieso niet echt geschikt voor 4K..

Reputatie 7

Arcadyan hmb2260, sowieso niet echt geschikt voor 4K..

Het is geen enkel probleem om een HMB2260 op een 4K televisie aan te sluiten.

Ik heb dan ook geen idee waarom het niet werkt op jouw televisie.

Voordat je een nieuwe hdmi kabel gaat kopen, gebruik de hdmi kabel eens die naar de soundbar loopt.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @MaartjeG, welkom op ons forum!

Ben je er nog uitgekomen met alle tips van de mede-forumleden? Zo niet, laat het even weten. Ik zal dan mijn best doen om je verder te helpen. :blush:

Ik denk dat ik weet wat het probleem is. Ik heb dit zelf ook gehad. De TV kast moet rechtstreeks op de TV worden aangesloten. Ik denk dat ze de soundbar in de E(ARC) poort heeft zitten van de TV en de TV kast op een andere HDMI poort. Dat gaat niet werken als je de kanalen wilt configureren. KPN zegt in de beschrijving dat je die rechtstreeks op de TV moet aansluiten, anders kan de kast niet configureren en geactiveerd worden. Daarna mag je het wel op de soundbar aansluiten, want als je een soundbar hebt dan lijkt het mij dat je de soundbar in de E(ARC) stopt maar het kastje dan op de soundbar aansluit en niet op de TV

 

Op mijn oude tv (geen smart) deed hij het van de week nog perfect. Maar misschien is het kastje te oud voor dit soort moderne tv’s? Hij is uit 2015. Ik koop morgen even een nieuwe HDMI.

HDMI is backwards compatible, wat betekent dat als je een 4K TV hebt en je sluit een niet 4K geschikte HDMI kabel aan dat je gewoon HD beelden gaat ontvangen. 

Haal alle randapparatuur er tussenuit en sluit je kastje rechtsstreeks op je TV. Dus geen soundbar of stereo receiver aansluiten. 

Reputatie 7

HDMI is backwards compatible, wat betekent dat als je een 4K TV hebt en je sluit een niet 4K geschikte HDMI kabel aan dat je gewoon HD beelden gaat ontvangen. 

Niet als de bron ook een 4K Ultra-HD bron is en HDCP 2.2 gebruikt.