Vraag

TV ontvanger springt spontaan aan en kan soms niet meer worden uitgeschakeld

  • 12 December 2022
  • 6 reacties
  • 544 keer bekeken

Al ruim 2 weken vertoont de TV ontvanger storingen. De ontvanger gaat spontaan aan, waardoor het geluid/beeld op onverwachte momenten aangaat (‘s nachts, bij thuiskomst, etc). Ook komt het regelmatig voor dat de ontvanger niet meer uitgaat. In beide gevallen is er geen andere oplossing dan de stekker uit het stopcontact te halen, zodat de ontvanger zichzelf gaat resetten. 
Een harde reset, een frisse start en andere tips gegeven op het forum zijn allemaal geprobeerd om dit te verhelpen, maar allen zonder succes…

Hoe kan dit opgelost worden?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@RFdW Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat de tv ontvanger op willekeurige moment aangaat, en ook dat hij niet meer uitgaat. 

Lukt het als deze situatie zich voordoet wel om bijvoorbeeld te zappen? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen, dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Hi @Rutger_  dank voor je reactie. Als de tv ontvanger dan spontaan aanspringt werkt ie  volledig, dus alle functies doen het (ook het zappen etc ). Hopelijk is er een oplossing voor dit probleem..

Reputatie 7
Badge +15

@RFdW Bedankt voor het invullen van je profiel. 

En is de tv ontvanger direct aangesloten op de Experiabox? 

Of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set of iets van die strekking tussen? 

De tv ontvanger is aangesloten via een Moka Teleste kastje met de tv.

Ik ben een leek op dit gebied, dus hopelijk voor jou wel begrijpbare taal @Rutger_ ?

Dank wederom!

Reputatie 7
Badge +15

@RFdW Bedankt! 

Een moca adapter kan op een coax aansluiting geplaatst worden, zodat hierover alsnog signaal verstuurd kan worden. 

Ik moet zeggen dat ik zelf niet heel erg bekend ben met deze adapters. 

Is er sinds de storingen er zijn ook iets verandert in de woning? Bijvoorbeeld een kerstboom op dezelfde stroomgroep/stekkerdoos? 

Heb je een ook een mogelijkheid om de tv ontvanger (tijdelijk) direct met een ethernetkabel aan te sluiten op de Experiabox? Om te kijken of hij dan nog vanzelf aangaat? 

Reputatie 7
Badge +17

@RFdW zou je eens willen kijken of het helpt de eco-stand uit te zetten? Volg om dat te doen de stappen in de link. 

In dit topic was het namelijk de oplossing.