Vraag

verbinding tv valt weg met draadloze verbindingser

  • 3 March 2020
  • 5 reacties
  • 269 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben een experiabox van 5 jaar oud en een draadloze verbindingset van 5 jaar oud. Sinds kort moeten we de draadloze verbindingset 2 a 3x per dag resetten om verbinding en dus tvbeeld te krijgen.

Er staat dan in beeld: zender niet beschikbaar. Met informatie dat je de verbinding moet controleren.

Is de experiabox en/of draadloze verbindingset te oud of waar kan het aan liggen?

Gr Erna

 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Dit probleem komt bijna altijd voor bij de draadloze verbindingssets. Deze zijn heel erg gevoelig voor ruis op het elektriciteitsnetwerk. Die ruis kan zomaar ontstaan door een ledlamp of een dimmer. Het elektriciteitsnetwerk is dan niet meer geschikt voor de draadloze verbindingsets. Het enige alternatief is dan een kabel trekken. U kunt natuurlijk ook nieuwe kopen en als dat niet werkt ze alsnog terug sturen. dan weet u zeker dat er een kabel moet komen.

Reputatie 7
Badge +24

Probeer het eens tijdenlijk met een kabel. Gewoon over de vloer, even voor een paar dagen. Als dat goed blijft werken, dan weet je dat het in de draadloze verbindingsset ligt.

5 jaar lang heeft hij het gedaan met 1x per 2 maanden even resetten. Nu is het 3x per dag, gewoon uit het niks.

Een kabel trekken werkt niet, want dan moet er geboort worden door de muren heen, door het toilet en dat willen we niet, vandaar de draadloze versie.

 

Reputatie 7
Badge +24

5 jaar lang heeft hij het gedaan met 1x per 2 maanden even resetten. Nu is het 3x per dag, gewoon uit het niks.

Een kabel trekken werkt niet, want dan moet er geboort worden door de muren heen, door het toilet en dat willen we niet, vandaar de draadloze versie.

 

Ik zeg ook niet dat u meteen moet gaan boren. Het is even om te testen om zodoende zeker te zijn dat het aan de draadloze verbindingset ligt.

Als dat dan zo is, als u dat dan zeker weet, dan zou u een nieuwe set aan kunnen schaffen. Deze krijgt u niet van KPN, deze is uw eigendom. KPN geeft geen draadloze verbindingsset in bruikleen. Een nieuwe set kost â‚Ĵ 80,-.

Een kabel is natuurlijk wel de allerbeste en goedkoopste oplossing...

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Seabje zoals @Joep1965 noemt lijkt dit inderdaad in de draadloze verbindingsset of je lichtnet te zitten. Om dit uit te sluiten zoals @Nick83 noemt is het vaak wel handig het eerst met een kabel te proberen. Deze adapters vallen namelijk niet meer onder de garantie. Via onze site kun je nieuwe adapters aanschaffen maar als het niet in de adapters zit zou dat natuurlijk zonde zijn.

Hoewel nieuwe adapters vaak een oplossing is is het misschien de moeite waard om te kijken of je de storingsbron op je lichtnet kunt vinden. Het probleem is dan misschien simpelweg te verhelpen door dit apparaat te verplaatsen of ergens anders aan te sluiten. We hebben hier een topic die je helpt bij een storing op de DVS: Storing oplossen Draadloze Verbindingsset [dvs]