Beantwoord

Verschillende zenders geven "Deze zender is alleen thuis beschikbaar" in de KPN TV app

  • 19 February 2024
  • 14 reacties
  • 352 keer bekeken

Waarom zijn er twaalf(!) zenders in de KPN TV app alleen thuis beschikbaar? Ik heb sinds kort een abonnement bij KPN, maar baal hier enorm van. Bij alle contacten met KPN en informatie over mijn abonnement is hier niets over verteld, gekker nog, het heeft mij moeite gekost om hier wat over te vinden op de KPN website. Je wordt - zoals gebruikelijk - met mooie verkooppraatjes een abonnement aangesmeerd en de minder mooie informatie staat weggemoffeld in een uithoek van de website.

Ik verblijf een groot deel van het voorjaar op een camping en kijk dan graag naar het wielrennen op de VRT via mijn iPad. Dat kan nu niet meer. Ik begrijp niet zo goed waarom? Het excuus van “rechten” komt me vreemd voor, want ik ken de tv apps van Ziggo en Delta en die kennen deze belemmering niet. Of is het een kwestie van geld? Ik begrijp ook niet zo goed waarom deze twaalf zenders alleen thuis beschikbaar zijn! De app gebruik je toch vooral buitenshuis? Thuis kijk je over het algemeen toch naar je ‘gewone’ televisie? Ik wil juist buitenshuis naar alle beschikbare zenders kunnen kijken op de app. Of ben ik een uitzondering?

Ik ben nu ruim drie weken klant van KPN, maar heb al diverse teleurstellingen moeten slikken. Allereerst bleken er aan de gratis monteur toch kosten verbonden, waar niemand van tevoren iets over verteld had. Daarna kon ik KPN Veilig niet op mijn devices installeren en was de helpdesk niet in staat mij te helpen. En nu de zenders die buitenshuis niet te bekijken zijn in de app. Ik begin nu al spijt te krijgen van mijn overstap en hoop dat KPN nog wat gaat doen aan de niet te bekijken zenders in de app. KPN wil met zijn TV app toch niet onder doen voor andere providers?!

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 19 February 2024, 17:12

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bur61 ,

Dat heb je goed gezien. Veel buitenlandse zenders zijn niet buitenshuis via de app te bekijken. Dat heeft inderdaad te maken met de kosten voor de rechten die KPN dan zou moeten afdragen aan die zenders.

Dit is al vele jaren zo. Ik zie dat niet zo snel gaan veranderen. Dat zou KPN veel geld kosten, terwijl de animo voor kijken naar buitenlandse zenders via de app beperkt is. 

 

Zelf kijk ik regelmatig naar het wielrennen op Eurosport. Dat kan wel via de app. 

Hallo Noordzee,

Bedankt voor je reactie. Dat over de rechten had ik gelezen, maar kon ik me niet voorstellen. Een grote provider als KPN laat het daar toch niet van afhangen? Blijkbaar zijn deze extra kosten voor andere providers geen probleem. Maar wat me nog het meest dwarszit, is dat er vrijwel geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Het wordt je nergens duidelijk verteld. Je moet het zelf - te laat - ontdekken!

Bedankt voor je tip, ik weet dat ik veel van het wielrennen ook via Eurosport kan kijken, maar ik geef de voorkeur aan de VRT. Ik vind het uitermate irritant dat KPN nu bepaalt op welke zender ik het wielrennen volg!

Mvg, Bur61

Een grote provider als KPN laat het daar toch niet van afhangen?

Tja, dus wel. De TV dienst van KPN is daardoor wel goedkoper dan die van Ziggo en Odido bijvoorbeeld.

Er is écht heel weinig vraag naar om de buitenlandse zenders buiten de deur te kijken. Het aantal klachten / opmerkingen is hier per jaar nog niet op 2 handen te tellen. T.o.v. zo'n 2,5 miljoen tv klanten.

Je kunt ervoor kiezen om voor thuis en buiten de deur Canal Digitaal (via app in telefoon en tv) te gebruiken. Voordeel is ook dat, in tegenstelling tot, de smart-tv app van kpn die van CD wel buitenshuis gebruikt kan worden. Op een smart-tv op je camping bijvoorbeeld.

Dus internet van kpn aanhouden. TV dienst eruit, CD erin.

Info: https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/smart-tv/

Vast niet te wijzigen zenderaanbod: 

https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-canal-digitaal-tv-app/

Zie ook de info op mijn pagina's.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-canaldigitaal/ 

OOK MOGELIJK

NLziet. Heeft ook de zenders van de VRT in het basisaanbod. Met tot een week terugkijken!

Ik verbaas me er vandaag ook over. 1e keer buitenshuis en foei foei. Gelukkig heb ik ook nog ziggo app via moeder en die zendt wel alles uit. Heb jaren ziggo voor tv en XS4ALL voor internet en KPN voor mobiel gehad. Hield dat ook graag apart. Maar helaas werd ik gedwongen om voor 1 pakket te kiezen. Bizar!! Tuurlijk minder voordelig maar mag ik dat zelf bepalen….. wil niet alles bij 1 of in 1…. 
triest dat consument steeds minder zelf kan/mag bepalen. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi DenNoot, mag ik vragen hoezo je gedwongen bent om alles bij ons af te nemen? Je hebt altijd de keuze om alleen internet af te nemen. Het kan wel invloed hebben voor de werlkomstkorting als nieuwe klant, maar dat had je al geloof ik door. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik verbaas me er vandaag ook over. 1e keer buitenshuis en foei foei. Gelukkig heb ik ook nog ziggo app via moeder en die zendt wel alles uit. Heb jaren ziggo voor tv en XS4ALL voor internet en KPN voor mobiel gehad. Hield dat ook graag apart. Maar helaas werd ik gedwongen om voor 1 pakket te kiezen. Bizar!! Tuurlijk minder voordelig maar mag ik dat zelf bepalen….. wil niet alles bij 1 of in 1…. 
triest dat consument steeds minder zelf kan/mag bepalen. 

 

Foei foei??

Zelf bepalen?

Gedwongen?

Het valt wel mee, de soep wordt niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt.😉

 

Hmm, dus anderen moeten voor jou betalen om alle “dure” kosten te betalen.

 

Je kan ook Digitenne erbij nemen voor een paar euro per maand.

Maar of dat ook via XS4ALL kan weet ik niet.

Want XS4ALL is wel onderdeel van KPN, maar werken zelfstandig.

Dan moet je dus XS4ALL benaderen.

 

En niemand houd jou tegen om weer naar Ziggo te gaan, toch? 

Alleen gaat Ziggo DVB-C afsluiten en ook alleen IPTV en dan heb je ook bij Ziggo alleen beide of geen afnemen. Maar dan moet je dus klagen bij Ziggo.

 

Dus alternatief: Digitenne? 

Hi DenNoot, mag ik vragen hoezo je gedwongen bent om alles bij ons af te nemen? Je hebt altijd de keuze om alleen internet af te nemen. Het kan wel invloed hebben voor de werlkomstkorting als nieuwe klant, maar dat had je al geloof ik door. 

Ik was bij ziggo voor tv en XS4ALL ofwel KPN voor internet. Ziggo stopte met hun mediabox en de nieuwe versie kon alleen als men ook internet via hen afnam. Klantenservice en klacht hielp niet. Vandaar mijn overstap naar KPN voor alles. Prima aanbieder. Alleen dus het kleine geval bepaalde zenders niet buitenshuis. Dat bevreemde mij. Vandaar mijn reactie. Jammer want juist met de app van KPN kijk ik op iPad buitenshuis.

 

Ik verbaas me er vandaag ook over. 1e keer buitenshuis en foei foei. Gelukkig heb ik ook nog ziggo app via moeder en die zendt wel alles uit. Heb jaren ziggo voor tv en XS4ALL voor internet en KPN voor mobiel gehad. Hield dat ook graag apart. Maar helaas werd ik gedwongen om voor 1 pakket te kiezen. Bizar!! Tuurlijk minder voordelig maar mag ik dat zelf bepalen….. wil niet alles bij 1 of in 1…. 
triest dat consument steeds minder zelf kan/mag bepalen. 

 

Foei foei??

Zelf bepalen?

Gedwongen?

Het valt wel mee, de soep wordt niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt.😉

 

Hmm, dus anderen moeten voor jou betalen om alle “dure” kosten te betalen.

 

Je kan ook Digitenne erbij nemen voor een paar euro per maand.

Maar of dat ook via XS4ALL kan weet ik niet.

Want XS4ALL is wel onderdeel van KPN, maar werken zelfstandig.

Dan moet je dus XS4ALL benaderen.

 

En niemand houd jou tegen om weer naar Ziggo te gaan, toch? 

Alleen gaat Ziggo DVB-C afsluiten en ook alleen IPTV en dan heb je ook bij Ziggo alleen beide of geen afnemen. Maar dan moet je dus klagen bij Ziggo.

 

Dus alternatief: Digitenne? 
 

en bedankt

 

Reputatie 7
Badge +20

@DenNoot 

 

Je hebt een reactie gegeven, maar het is nu moeilijk te zien wat het is.

Tip, tik het onder de quote, dus niet naast de lijn, anders lijkt het of het erbij hoort.

En haal zoveel mogelijk weg, anders wordt een topic onleesbaar.

 

Ik denk dat “en bedankt” de reactie is.

Ben eigenlijk benieuwd wat je gaat doen.

Hoor het graag. 

Sorry hoor, maar ik vind het ook echt belachelijk dat een Nederlands talige zender als de VRT niet buitenshuis te zien is bij KPN! Zo goedkoop is mijn abonnement nou ook weer niet.

Dit weekend zenden onze zuiderburen het EK atletiek helemaal uit en op Nederland zie je alleen in de avonduren veel geleuter. Inderdaad hoog tijd om de bezem door de NOS te halen.

Sorry hoor, maar ik vind het ook echt belachelijk dat een Nederlands talige zender als de VRT niet buitenshuis te zien is bij KPN! Zo goedkoop is mijn abonnement nou ook weer niet.

Dit weekend zenden onze zuiderburen het EK atletiek helemaal uit en op Nederland zie je alleen in de avonduren veel geleuter. Inderdaad hoog tijd om de bezem door de NOS te halen.

Inmiddels kom ik er achter dat er ook fiks wat zenders zijn die je niet kunt terugkijken. BBC en de Belgen. Ook jammer

 

Ik verbaas me er vandaag ook over. 1e keer buitenshuis en foei foei. Gelukkig heb ik ook nog ziggo app via moeder en die zendt wel alles uit. Heb jaren ziggo voor tv en XS4ALL voor internet en KPN voor mobiel gehad. Hield dat ook graag apart. Maar helaas werd ik gedwongen om voor 1 pakket te kiezen. Bizar!! Tuurlijk minder voordelig maar mag ik dat zelf bepalen….. wil niet alles bij 1 of in 1…. 
triest dat consument steeds minder zelf kan/mag bepalen. 

 

Foei foei??

Zelf bepalen?

Gedwongen?

Het valt wel mee, de soep wordt niet zo heet gegeten als ze opgediend wordt.😉

 

Hmm, dus anderen moeten voor jou betalen om alle “dure” kosten te betalen.

 

Je kan ook Digitenne erbij nemen voor een paar euro per maand.

Maar of dat ook via XS4ALL kan weet ik niet.

Want XS4ALL is wel onderdeel van KPN, maar werken zelfstandig.

Dan moet je dus XS4ALL benaderen.

 

En niemand houd jou tegen om weer naar Ziggo te gaan, toch? 

Alleen gaat Ziggo DVB-C afsluiten en ook alleen IPTV en dan heb je ook bij Ziggo alleen beide of geen afnemen. Maar dan moet je dus klagen bij Ziggo.

 

Dus alternatief: Digitenne? 
 

en bedankt

 

@DenNoot

 

Je hebt een reactie gegeven, maar het is nu moeilijk te zien wat het is.

Tip, tik het onder de quote, dus niet naast de lijn, anders lijkt het of het erbij hoort.

En haal zoveel mogelijk weg, anders wordt een topic onleesbaar.

 

Ik denk dat “en bedankt” de reactie is.

Ben eigenlijk benieuwd wat je gaat doen.

Hoor het graag. 

Helaas staat er bij uw oplossingen die nogal sarcastisch overkomen geen voor mij bij. En nu ontdek ik dat terugkijken bij bbc en brt ook niet kan. En nee u hoeft niet te betalen voor wat ik wil. Ik wil graag bij betalen voor mijn wensen.

wellicht moet ik toch naar ziggo terug. Maar dat kan niet zonder verplicht internet van ziggo. Of ik moet bij beiden een abo nemen. Kostbaar voor een paar extra features.

Reputatie 5
Badge +3

VRT is ook te zien op NLziet. 
Wellicht het overwegen waard? 

Reputatie 7
Badge +20

@DenNoot 

Ik begrijp uw reactie niet.

Ik reageerde op de manier hoe U reageerde.

En gaf daar een reactie op.

 

I.v.m. auteursrechten zijn niet alle zenders beschikbaar als u niet op uw eigen KPN netwerk zit.

En je kan niet verwachten dat anderen die daar geen of weinig gebruik van maken voor moeten gaan betalen.

Reageer