Beantwoord

Wanneer komt er een KPN tv app voor de Apple tv?

  • 6 March 2024
  • 26 reacties
  • 3539 keer bekeken

Reputatie 1

Wanneer komt er nou eindelijk een Kpn tv app voor de Apple tv 4k streaming box…?

Ik vind het weel heel lang duren voordat er een app gelanceerd word zo moeilijk lijkt mijn dat toch niet

hij is er immers ook voor andere IOS Apple apparaten.

icon

Beste antwoord door Berteman 6 March 2024, 23:22

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Je bent niet de enige die erop wacht.

Voorheen was het antwoord vanuit kpn ‘dat er nog niets over bekend is’, het antwoord nu is dat de kpn TV app voor de Apple TV komt, maar wanneer? Daar is nog niets over bekend 🥱… 😴

 

En als die app dan gelanceerd wordt, hoop ik niet dat deze (nog) net zoveel fouten bevat als lancering van de kpn tv+ app.

 

Reputatie 1

Jammer dat ze zo met goed betalende klanten omgaan.  Maar zo te zien ben ik niet de enige die gefrustreerd is.😭😤😭

Reputatie 7

En als die app dan gelanceerd wordt, hoop ik niet dat deze (nog) net zoveel fouten bevat als lancering van de kpn tv+ app.

Op Android loopt die TV+ app bij mij eigenlijk probleemloos. Er zijn nog wat functionele tekortkomingen maar technisch ervaar ik geen problemen.

Overigens is mijn vermoeden dat KPN eerst met een smart-TV+ app zal komen voor Android/Google TV en daarna deze nieuwe smart-TV+ app zal kopiëren naar WebOS, Tizen en de Apple TV.

Ik ben dus bang dat die app nog wel even op zich zal laten wachten.

@wjb ik had het over de lancering. De app was àlles behalve probleemloos gelanceerd.

 

Reputatie 7

@wjb ik had het over de lancering. De app was àlles behalve probleemloos gelanceerd.

Ik heb vanaf de allereerste bèta versie geen technische problemen ondervonden met de TV+ app.

Functioneel zijn er een aantal tekortkomingen maar technisch loopt die TV+ app op mijn Android tablet vanaf de allereerste installatie (tijdens de bèta test) probleemloos.

Zat er ook al naar te zoeken op AppleTV 4K! Als ze dit niet hebben dan loopt KPN wel heel erg achter op dit gebied!

@mijnkpn: wanneer wordt dit uitgerold???

Reputatie 1

Het lijkt me niet zo moeilijk om een bestaande os app voor iPhone om te bouwen naar een app voor Apple Tv…??…🤬…??

Reputatie 7

Het lijkt me niet zo moeilijk om een bestaande os app voor iPhone om te bouwen naar een app voor Apple Tv…??…🤬…??

Dat zou je denken, maar niets in minder waar. Aansturing met een afstandsbediening i.p.v. touch vraagt toch echt om een andere UI.

Ik denk overigens dat KPN eerst met een smart-TV+ wil komen voor WebOS, Tizen en Android-TV en daarna ook een smart-TV+ app voor tvOS zal gaan implementeren.

Wanneer komt er nou eindelijk een Kpn tv app voor de Apple tv 4k streaming box…?

Ik vind het weel heel lang duren voordat er een app gelanceerd word zo moeilijk lijkt mijn dat toch niet

hij is er immers ook voor andere IOS Apple apparaten.

Ik loop hier dus ook al jaren tegenaan. Zonde, hoop dat jaar nog een oplossing volgt

Vandaag heb ik een abonnement overgesloten van ziggo naar kpn en de telefoon medewerker verzekerde mij 100% dat AppleTV probleemloos gat werken. Ik heb 3 appletvs en als het niet werkt ga ik wen heel heel vervelende klant worden

Reputatie 7

Vandaag heb ik een abonnement overgesloten van ziggo naar kpn en de telefoon medewerker verzekerde mij 100% dat AppleTV probleemloos gat werken. Ik heb 3 appletvs en als het niet werkt ga ik wen heel heel vervelende klant worden

Er is (nog) geen smart-TV app voor de Apple TV en het is ook nog niet bekend wanneer die gaat komen.

Helaas ligt het begrip Apple TV en Apple TV+ wel heel dicht bij elkaar en dan is de fout wellicht snel gemaakt. Ik vermoed dat die medewerker aan de telefoon niet eens van het bestaan van de Apple TV af wist en dus geantwoord heeft er vanuitgaande dat Apple TV+ bedoeld werd.

Reputatie 7
Badge +8

Vandaag heb ik een abonnement overgesloten van ziggo naar kpn en de telefoon medewerker verzekerde mij 100% dat AppleTV probleemloos gat werken. Ik heb 3 appletvs en als het niet werkt ga ik wen heel heel vervelende klant worden

Toen ik ruim twee en half jaar (!) geleden m’n abonnement uitbreidde met TV, werd me verteld dat ‘binnen een paar maanden’ de app voor de Apple TV gelanceerd zou worden… 

Vorig jaar werd ik aangesproken door verkopers van kpn glasvezel abonnementen en die beweerden glashard dat de app voor de Apple TV er echt aan kwam.

Veel beloven, weing geven doet … enfin, vul zelf maar aan…

Ik heb snel de aanvraag geannuleerd ik blijf dan liever bij Ziggo daar werkt AppleTV goed.

Reputatie 5
Badge +3

Het duurt ook wel verdraaid lang bij KPN.

Terwijl een Apple TV 4K toch het ultieme kastje is. 

Reputatie 7

Het duurt ook wel verdraaid lang bij KPN.

Zeer waarschijnlijk zal er voorlopig echt nog geen smart-TV(+) voor Apple TV komen. Er is zelfs nog geen bèta test / pilot fase aangekondigd en dus zal het nog wel even duren.

 

Terwijl een Apple TV 4K toch het ultieme kastje is. 

Waarom is de Apple TV 4K het ultieme kastje hiervoor, wetende dat de TV+ Box een betere beeldkwaliteit en meer functionaliteit zal bieden.

Reputatie 2

Odido heeft dit al. Zit al meer dan 25 jaar bij KPN, eerst bij Planet Internet, maar de concurrentie is zo enorm groot dat ik nu heb besloten over te stappen. KPN zal alsnog blijven profiteren omdat zij eigenaar zijn van het netwerk.

Reputatie 7

Odido heeft dit al. Zit al meer dan 25 jaar bij KPN, eerst bij Planet Internet, maar de concurrentie is zo enorm groot dat ik nu heb besloten over te stappen. KPN zal alsnog blijven profiteren omdat zij eigenaar zijn van het netwerk.

Als je gaat overstappen naar Odido, lees je dan heel goed in in de kwaliteit van de TV service van Odido. De door Odido gehanteerde bitrates zijn zelfs nog lager dan die van het online platform van KPN waar de apps en site van KPN gebruik van maken. Als je dus weinig waarde hecht aan beeldkwaliteit dan is die overstap prima. Hecht je echter wel waarde aan beeldkwaliteit dan denk ik dat we je over een jaartje weer terug zullen zien.

Reputatie 1

Odido heeft dit al. Zit al meer dan 25 jaar bij KPN, eerst bij Planet Internet, maar de concurrentie is zo enorm groot dat ik nu heb besloten over te stappen. KPN zal alsnog blijven profiteren omdat zij eigenaar zijn van het netwerk.

Als je gaat overstappen naar Odido, lees je dan heel goed in in de kwaliteit van de TV service van Odido. De door Odido gehanteerde bitrates zijn zelfs nog lager dan die van het online platform van KPN waar de apps en site van KPN gebruik van maken. Als je dus weinig waarde hecht aan beeldkwaliteit dan is die overstap prima. Hecht je echter wel waarde aan beeldkwaliteit dan denk ik dat we je over een jaartje weer terug zullen zien.

Kijk dat is een goed antwoord.! We hebben natuurlijk niets voor niets een Apple 4K streaming box we willen het beste van het beste..! Dus ook beeld quality..

Reputatie 1

Odido heeft dit al. Zit al meer dan 25 jaar bij KPN, eerst bij Planet Internet, maar de concurrentie is zo enorm groot dat ik nu heb besloten over te stappen. KPN zal alsnog blijven profiteren omdat zij eigenaar zijn van het netwerk.

Als je gaat overstappen naar Odido, lees je dan heel goed in in de kwaliteit van de TV service van Odido. De door Odido gehanteerde bitrates zijn zelfs nog lager dan die van het online platform van KPN waar de apps en site van KPN gebruik van maken. Als je dus weinig waarde hecht aan beeldkwaliteit dan is die overstap prima. Hecht je echter wel waarde aan beeldkwaliteit dan denk ik dat we je over een jaartje weer terug zullen zien.

Kijk dat is een goed antwoord.! We hebben natuurlijk niets voor niets een Apple 4K streaming box we willen het beste van het beste..! Dus ook beeld quality..

KPN moet gewoon vaart zetten achter het ontwikkelen van die app..! We zijn allemaal trouwe klanten..!

Reputatie 7

Odido heeft dit al. Zit al meer dan 25 jaar bij KPN, eerst bij Planet Internet, maar de concurrentie is zo enorm groot dat ik nu heb besloten over te stappen. KPN zal alsnog blijven profiteren omdat zij eigenaar zijn van het netwerk.

Als je gaat overstappen naar Odido, lees je dan heel goed in in de kwaliteit van de TV service van Odido. De door Odido gehanteerde bitrates zijn zelfs nog lager dan die van het online platform van KPN waar de apps en site van KPN gebruik van maken. Als je dus weinig waarde hecht aan beeldkwaliteit dan is die overstap prima. Hecht je echter wel waarde aan beeldkwaliteit dan denk ik dat we je over een jaartje weer terug zullen zien.

Kijk dat is een goed antwoord.! We hebben natuurlijk niets voor niets een Apple 4K streaming box we willen het beste van het beste..! Dus ook beeld quality..

Dan zal je dus geen Apple TV moeten gebruiken maar een TV ontvanger van KPN. De Apple TV kan immers alleen gebruik maken van het (unicast) online TV platform van KPN en de beeldkwaliteit van dat platform mag dan beter zijn dan het TV platform van Odido maar het haalt het niet bij het multicast TV platform van KPN. Met het online TV platform van KPN blijf je verstoten van de HD streams met de hoogste kwaliteit (14,2Mbps) en zal je het moeten doen met TV streams van zo'n 7Mbps die ook gebruikt worden door de smart-TV apps op WebOS, Tizen en Android/Google TV. De beeldkwaliteit wordt echt niet bepaald door de Apple TV maar door de kwaliteit van de aangeleverde streams.

Wil jij een hogere kleurdiepte en daarmee een frisser en gedetailleerder beeld, kies dan voor de TV ontvanger van KPN.

Tja. De streaming dienst Apple TV+ werkt prima op de kpn tv ontvanger. 

Dan is de spraakverwarring er al gauw, DavidP2

Via de app zijn de streams van Ziggo niet denderend. Alleen de eerste 10 zenders hebben 1080p. De bitrate is mij onbekend.  De overige zenders zijn maar 720p. En dat verschil is al duidelijk met een 32" FHD televisie. 

Wat heb je er dan aan met een eigen 4k kastje? Ook al is dat de Apple box.

KPN.

APP 

Alle 1080p. 6 Mbps. 

Ontvanger TV+, DIW7022 

1-10, espn pakket, Ziggo Sport pakket 14,2 Mbps. Overige 7,2 Mbps. 

Reputatie 7

Live NPO 1 via TV+ Box (multicast).

Live NPO 1 via smart-TV app op Chromecast Google TV (unicast).

Die laatste TV stream zal ook gebruikt worden door de toekomstige TV app voor Apple TV en reken maar dat er een verschil in beeldkwaliteit is.

 

Overigens lijkt uitgesteld kijken (unicast) van NPO 1 via de TV+ Box momenteel met zo'n 14Mbps doorgegeven te worden.

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat tijdens het EK NPO 1 in UHD (HD + HDR) uitgezonden gaat worden. De andere Nederlandse publieke en commerciële zenders vallen op de TV+ Box bij uitgesteld kijken wel terug naar ruim 7Mbps.

Reputatie 6
Badge +2

Is hier ondertussen al wat meer bekend over?

Nee. Het wordt bekend gemaakt zodra ie er is.

Kpn heeft tot nu toe ingezet met de smart-tv app op kijken zonder kastje. Ik zou geen televisietoestel weten met Apple TV OS. Er gaat nu echter toch een app komen voor een ander kastje namelijk de Apple TV box. 

Ik verwacht 'm volgend voorjaar pas.

Reageer