Vraag

Wat zijn de ervaringen tot nu toe met KPN TV+?

  • 17 February 2023
  • 30 reacties
  • 5244 keer bekeken

Hallo, ik had zojuist contact met KPN inzake TV+. De meneer raadde mij af om nu al KPN TV+ te nemen door de vele 'kinderziektes'.

Zijn er mensen die al TV+ gebruiken, en zoja, wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Want het zomaar misschien ook kunnen dat kpn gewoon nog een paar maanden vol abonnementsgeld wil innen, natuurlijk? Ben benieuwd!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoe is de ervaring nu na weer een aantal firmware updates ?

Hoe is de ervaring nu na weer een aantal firmware updates ?

 

Ik ben een maand verder.:

1.zappen. gaat nu een stuk sneller. Nu acceptabel. 

2. Lip Sync. Dit is nog steeds niet goed.  Audiovertraging op nul gezet (geluidsinstelling),en het nu redelijk via de instellingen van de tv zelf. Probleem is dat het geluid eerder komt dan het beeld. Dus dat is nog niet helemaal goed. Indeling staat nu op pass through ivm soundbar.

3. Beeld. Veel moeten aanpassen aan witbalans, contrast, kleurverzadiging van de tv zelf. Heb een tv van een jaar oud. Moet zeggen dat het nu wel veel beter is als in het begin. 

Output van de kast nu op automatisch beste resolutie, 4k2k 50hz, hdr continue.

Hdr prioriteit op Dolby Vision. Schermvergroting op 100 procent. 

3. Ondertiteling. Slecht nog steeds. Loopt meestal achter. 

4. Teletekst. Zit in app. Dit vind ik jammer. Maar het is wat het is. 

Al.met al is het wennen. Vooral in het begin. Zorg er voor dat de kastjes op de laatste updates draaien (zie product update pagina op dit forum) 

 

 

Miscdecteleteksten, enige is NOS via app, maar bij L1 is onze calamiteiten zender of teletekst Duitse en Belgische zenders mis ik

15 maart 2023.

Gisteren de nieuwe ontvanger kpn+  geïnstalleerd 

Pluspunt :ik kan er maar 1 bedenken. Het is een mooi klein kastje. 

Nadelen.

-Beeld.

Hier is maar 1 woord voor : slecht. Diverse instellingen veranderd zelfs naar 1080, maar het beeld blijft blokkerig. Kleuren niet scherp. Je blijft afstellen, met als resultaat geen zichtbare verbetering. Wij hebben een nieuwe 4k tv, dus daar ligt het niet aan. Het lijkt alsof je kijkt via de app. Maar, als je dat wilt dan kan de lan kabel wel direct in de tv. 

-Zappen : traag. Het wisselen van zender duurt ca 4 seconden (met de oude kast minder 2 sec)

-Geluid. Instellingen moeten veranderen daar het geluid niet synchroon loopt. 

-Teletekst : zit in een app. Nadeel : hierdoor ga je van zender af, het wordt dan wel stil. 

-Terug zappen naar het menu : op de achtergrond blijft dan niet het huidige kanaal doorspelen. Het wordt dan wel weer stil. Gaat ook traag. 

Conclusie. 

Al met al is het geen verbetering. Jammer, want ik had mij verheugd op 4k. 

Oude tv kastje maar weer geïnstalleerd... beeld nu weer perfect, geen ergernissen meer…

Dus : niet meteen het oude kastje weg doen!

 

 

 

Ik moet mijn kastje terug sturen.

Heb ook zo'n spijt. Geen geluid bij de radio's.

Wat je hebt opgenomen erg onoverzichtelijk met al die plaatjes

Heb nieuw contract met €10 minder. Als ik dit had geweten had ik het niet gedaan 

Groetjes Debbie

 

Nou ik heb ook dat nieuwe kastje hoor. Jippie🥴 De eerste x dat het geïnstalleerd werd geen geluid. Zag veel dingen die mij niet bevielen. Zoals bv de opnamen lijst, dat zijn allemaal beelden, je zoekt je rot naar wat je wilt zien, of er moet een mogelijkheid zijn dat je er een lijst van kan maken. Oude kastje terug geplaatst. Maar omdat ik een contract aan ben gegaan🙈 voor een €10 minder, moet ik mijn oude kastje terug sturen. Kon het nieuwe niet terug sturen want zei de mevrouw ad telefoon, iedereen gaat dat krijgen. Tot vandaag toe mijn oude kastje gebruikt, vandaag mijn nieuwe geïnstalleerd het geluid doet het yehhh, maar niet van de radio😡. Ik wil weer €10 meer betalen en m'n oude kastje gebruiken.