Beantwoord

CombiVoordeel korting tussen KPN en Solcon staat wel aan, maar niet op de factuur

  • 13 November 2023
  • 5 reacties
  • 106 keer bekeken

Ik ben begin november overgestapt naar glasvezel van Solcon (dochter van KPN), omdat er hier (nog) geen glasvezel van KPN ligt. Omdat ik vast internet van Solcon combineer met mobiel van KPN heb ik recht op maandelijkse kortingĀ op mijn mobiele nummer. Dat combivoordeel staat ook sinds de overstap vermeld in de Mijn KPN app (zie screenshot hieronder)Ā Ć©n in Serviceweb van Solcon. Vandaag krijg ik echter een factuur van mijn mobiele abonnement voor de periode 9-11 tot 8-12 en daarin is de korting niet verwerkt. Kan een moderator checken wat er misgaat? Bij de klantenservice kom ik niet verder. Zij verwijzenĀ me naar Solcon, maar de korting wordt verleend via KPN en staat ook gewoon in de KPN app vermeld. Solcon geeft aan dat alles goed in de systemen staat en dat KPN de korting moet verlenen.Ā 


Het is nogal frustrerend dat KPN steeds verwijst naar Solcon, terwijl Solcon zegt dat ik bij KPN moet zijn. Hetzelfde euvel heb ik met het omzetten van mijn KPN-internet en tv abonnement in een e-mail only abonnement. Voor Solcon-abonnees is dit gratis, maar niemand bij KPN lijkt hier iets vanaf te weten. Ik heb er al een aantal keer over gebeld met de afdeling Save. Zij geven nu een jaar gratis, maar het zou gratis moeten zijn zolang het abonnement loopt bij Solcon,Ā zieĀ https://www.solcon.nl/particulier/gratis-kpn-emailbehoud/. Nu staat er in mijn KPN-contract dat ik over een jaar 7,50 per maand moet gaan betalen, wat dus niet klopt. Ik heb het wat dit betreft opgegeven. Niemand lijkt te kunnen/willen helpen. KPN verwijst naar Solcon en Solcon naar KPNā€¦.kastje naar de muur.

Ā 

Alvast bedankt!

Ā 

Ā 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 23 November 2023, 13:42

Bekijk origineel

5 reacties

Kan iemand van KPN op bovenstaande vraagĀ van 7 dagen geleden reageren? Dat zou fijn zijn. Via de klantenservice kom ik namelijk niet verder. Wederom alvast dank!

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Fabian76, excuses voor de late reactie! Op het forum heb je vooral contact met andere klanten. Wij moderators zijn ook aanwezig, maar, zoals je merkt, kan het even duren voordat we aan een topic toe komen. De korting staat nu wel weer op, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dit op de volgende factuur weer wordt rechtgetrokken, mĆ©t terugwerkende kracht. Als dat niet zo is, meld je dan even opnieuw in dit topic en dan vergoed ik die kosten alsnog.Ā 

Bedankt voor je reactie! Ik wacht het even af. Kun je ook zien hoe lang mijn e-mail only abonnement nu gratis is? Volgens mijn contract is het 1 jaar, maar het zou gratis moeten zijn zolang mijn abonnement bij Solcon loopt, zie ookĀ https://www.solcon.nl/particulier/gratis-kpn-emailbehoud/. Ik heb al een aantal keer naar de afdeling Save gebeld, want die zouden dit moeten regelen volgens Solcon. Het lijkt er echter op dat niemand bij de afdeling Save er iets vanaf weet, waardoor ik met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Bedankt wederom!

Reputatie 7
Badge +30

Als Solcon klant heb je inderdaad recht op gratis E-mail Only zolang je abonnement bij Solcon loopt. Wij zetten 'm hier in eerste instantie op een jaar en daarna wordt dit door onze back office aangepast naar ā€˜lifetime'. Dat komt zeker in orde!

Fijn, dank je!

Reageer