Beantwoord

Oude KPN Compleet versus Hussel voordelen

  • 2 December 2022
  • 18 reacties
  • 340 keer bekeken

Reputatie 2

Ik zat me even af te vragen of mijn huidige situatie nu de beste is, of dat er inmiddels betere opties zijn.

Ik heb momenteel KPN Compleet (‘Alles-in-1 Standaard’) met ESPN als gratis zenderpakket (a €12.99). Daarnaast heb ik ook nog het Pluspakket a €9,99.

Daar treedt al vraag 1 op. Ik meen mij dat het Pluspakket vroeger ook de opname optie had. Tegenwoordig kun je zo te zien alleen opnemen als je het als een los pakket a €4.99 afneemt? (en het Pluspakket is dan €6.99, https://www.kpn.com/televisie/pakketten.htm ).

Dit lijkt dan tegenwoordig nadeliger te zijn? Als ik het goed begrijp krijg je tegenwoordig het Pluspakket gratis bij KPN Hussel, maar daar zit dan geen Opnamepakket bij? Dit zou je dan weer kunnen nemen via de €5,- entertainmentkorting. Oh, ik zie nu dat je die niet kunt selecteren met de entertainment korting! Dus dat lijkt dan ook weer een nadeel tegenwoordig.


Dan lijkt er geen enkele reden om te veranderen te zijn, als je ESPN + Pluspakket + Opnamepakket actief wilt hebben?

Alhoewel, ik zat met een schuin oog naar Disney + ESPN te kijken, dat zou dan €19.99 - €5.00 (entertainment korting) = €14.99 zijn (dan switch ik KPN Compleet gratis pakket naar Pluspakket met opname functie), terwijl Disney los dan €8.00 + €9.99 (oude pluspakket met opname) = €17.99 (met ESPN als gratis KPN Compleet pakket).

Wat een gepuzzel!

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 4 December 2022, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Er heeft naar mijn weten nooit een opname optie bij het pluspakket gezeten.

Als je twee TV ontvangers hebt, dan is het opnemenpakket gratis.

Voor de combinatie ESPN / Pluspakket ben je bij KPN Hussel goedkoper uit. Daar betaal je immers €7,99 voor het totaal terwijl je moet jouw oude abonnement €9,99 voor die combinatie betaalt.

Reputatie 2

Er heeft naar mijn weten nooit een opname optie bij het pluspakket gezeten.

Als je twee TV ontvangers hebt, dan is het opnemenpakket gratis.

Voor de combinatie ESPN / Pluspakket ben je bij KPN Hussel goedkoper uit. Daar betaal je immers €7,99 voor het totaal terwijl je moet jouw oude abonnement €9,99 voor die combinatie betaalt.

Ah ok! Is dat over het opnamepakket nog ergens op de site terug te vinden? (hier 3 ontvangers, voor de derde betalen we dan nog 5,-). Dan wordt het wel een iets ander rekensommetje.

Wellicht toch weer even KPN bellen (maar de wachttijd vandaag was helaas verschrikkelijk lang, dus ging ik eerst maar even hier heen ;) ).

 

Reputatie 7

Er heeft naar mijn weten nooit een opname optie bij het pluspakket gezeten.

Als je twee TV ontvangers hebt, dan is het opnemenpakket gratis.

Voor de combinatie ESPN / Pluspakket ben je bij KPN Hussel goedkoper uit. Daar betaal je immers €7,99 voor het totaal terwijl je moet jouw oude abonnement €9,99 voor die combinatie betaalt.

Ah ok! Is dat over het opnamepakket nog ergens op de site terug te vinden? (hier 3 ontvangers, voor de derde betalen we dan nog 5,-). Dan wordt het wel een iets ander rekensommetje.

Wellicht toch weer even KPN bellen (maar de wachttijd vandaag was helaas verschrikkelijk lang, dus ging ik eerst maar even hier heen ;) ).

Maak het jezelf toch gemakkelijk en stel gewoon exact jouw huidige abonnement met alle opties samen via KPN Hussel. Is de prijs lager dan wat je nu betaalt ... overstappen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @rguich ,

Precies wat wjb schrijft: Het is een kwestie van vergelijken. 
Om het je wat makkelijker te maken, hieronder staat een handig schema met de huidige prijzen van KPN Hussel: 

edit na tip van wjb: het pluspakket is gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN.

 

Reputatie 7

@Noordzee, Dat plaatje mist één heel belangrijk punt en dat is dat het pluspakket gratis is als je ook een mobiel abonnement bij KPN hebt.

 

Reputatie 7
Badge +28

Eens @wjb , dat had ik er even bij moeten zeggen. Ik doe dat alsnog even. 

Reputatie 2

Ik snap nog niet goed waar ik nu precies moet kijken.

Als ik hier kijk https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/
lees ik: “ Wat fijn dat je al een abonnement hebt. Wil je het abonnement vernieuwen of aanpassen? Log in op Mijn KPN voor een speciaal aanbod. Op Mijn KPN kun je ook extra diensten aan-, óf uitzetten.

Log ik in, dan kom ik op de Mijn KPN Producten pagina. Klik ik daar op abonnement aanpassen, dan kom ik weer hier https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv . Zo te zien zit ik dan nog steeds in de Alles-in-1 / KPN Compleet omgeving (Pluspakket a 9.99, geen Disney + ESPN optie).

Als ik hier kijk: https://www.kpn.com/hussel/al-een-abonnement-bij-kpn/internet.htm
en “stel je abonnement samen” klik kom ik hier uit https://www.kpn.com/shop/internet-tv-mobiel . Dan zit ik in een omgeving om een nieuw abonnement af te sluiten, wat ook niet de goede is (ik loop dan ook vast op de pagina waar ik een nieuwe telefoon zou moeten kiezen).

Toen maar via Google geprobeerd, kom ik op https://www.kpn.com/hussel/al-een-abonnement-bij-kpn.htm . Daar lees ik
Heb je KPN Compleet?
Dan krijg je op de producten waarmee je overstapt naar KPN Hussel de nieuwe Husselvoordelen. Op de andere aobnnementen behoud je de Compleetvoordelen.
” maar er staat voor mij niet (duidelijk?) uitgelegd hoe je dan over stapt.

Er staat ook:
Kan ik direct overstappen naar KPN Hussel?
Internet & TV kun je op elk moment overzetten naar Hussel via MijnKPN. Voor Mobiel kan dat (vanaf 3 maanden voor de verlooptijd van je abonnement) door je abonnement te verlengen.
“. Het ‘mijn kpn’ linkje werkt hier niet, maar ik gok dat ik dan weer op Mijn KPN Producten terecht zou moeten komen zoals hier eerder beschrijven.

Het ‘abonnement te verlengen’ linkje brengt mij tot https://www.kpn.com/shop/mobiel/verlengen/login/ . Dan kom ik in de verlengshop, maar dan zit ik in een mobiele omgeving. De enige logische optie hier “Huidige abonnement wijzigen? Ga naar MijnKPN”. Als ik die button klik kom ik op de Overzichts pagina van MijnKPN. Dit helpt mij nog steeds niet verder…


Via Google kwam ik ook bij deze draadjes die wel interessant waren:
 


Ik vond ook https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm , maar aanmelden lukt niet, want ik ben al aangemeld voor voordelen (op zich logisch). Via de ‘check je voordelen’ button kom ik weer op de welbekende Mijn KPN Producten pagina.
 

Dan toch maar weer eens in Mijn KPN Thuis rondneuzen. Echter, de enige logische optie die ik zie is toch echt “Abonnement aanpassen”. Maar zoals eerder beschreven, zie ik geen mogelijkheid om over te stappen op KPN Hussel. Wellicht kijk ik niet goed, maak ik een denkfout, of wat dan ook, maar nu ervaar ik het vooral als tijdrovend (en frustrerend) en zitten hier nog wel verbeterpunten voor KPN. Ik ben benieuwd welke omweg mvantankeren hiervoor nu had gevonden...

 

Reputatie 7
Badge +28

Duidelijk @rguich ,

Het is bekend dat overstappen op KPN Hussel niet altijd online van MijnKPN lukt. Je zult daarom jouw abonnement kunnen laten aanpassen via 0800-0402 (niet op zondag) of in een KPN-Winkel. 

Maar check wel eerst vooraf of een overstap op KPN Hussel voor jou volledig is.  

 

Hallo @rguich ,

Precies wat wjb schrijft: Het is een kwestie van vergelijken. 
Om het je wat makkelijker te maken, hieronder staat een handig schema met de huidige prijzen van KPN Hussel: 

edit na tip van wjb: het pluspakket is gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN.

 

 

 

 

Reputatie 7

Ik snap nog niet goed waar ik nu precies moet kijken.

Als ik hier kijk https://www.kpn.com/shop/internet-tv/internet-tv/
lees ik: “ Wat fijn dat je al een abonnement hebt. Wil je het abonnement vernieuwen of aanpassen? Log in op Mijn KPN voor een speciaal aanbod. Op Mijn KPN kun je ook extra diensten aan-, óf uitzetten.

Geef op die pagina niet aan dat je al een "Internet (en TV)" abonnement hebt maar kies voor "Mobiel" om aan te geven dat je wel een mobiel abonnement van KPN hebt.

Daarna ga je jouw oude pakket als KPN Hussel pakket configureren en kijk je vervolgens naar het maandbedrag na afloop van de kortingsperiode. Dat bedrag vergelijk je met jouw huidige abonnement.

Reputatie 2

Zojuist even alles via https://www.kpn.com/shop/tv ingevuld, als de kortingsperiode is afgelopen, komt het op 78.99 uit (nu is het 78.95). Dus qua kosten is het eigenlijk hetzelfde. Bij KPN Compleet was Vast Bellen nog gratis, en bij een nieuw abonnement 2 euro. En bij KPN Compleet was de tweede decoder gratis, bij een nieuw contract krijg je er maar 1 gratis.

Bij KPN Compleet kreeg je ook Spotify gratis trouwens. Ik zie niet zo gauw of dit bij een nieuw abonnement ook het geval is?


EDIT:
Tjonge, wat zijn jullie snel met reageren! ;D

Reputatie 7
Badge +28

Bij KPN Hussel is Spotify niet gratis. (zie eerder gepost plaatje.) 

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot plaatsen van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van jouw laatste factuur?

Reputatie 7
Badge +24

Bij KPN Compleet kreeg je ook Spotify gratis 

Dat heeft niets te maken met KPN Compleet. Het "gratis" Spotify is onderdeel van het Alles-in-1 Standaard of Premium abonnement. Ook klanten die niet "compleet" zijn, geen mobiel abonnement hebben dus, die hebben bij deze 2 Alles-in-1 abonnement "gratis" Spotify. 

Reputatie 2

Kan je eens een screenshot plaatsen van alleen het kostenoverzicht op pagina 2 van jouw laatste factuur?

factuuroverzicht

 

@Nick83 zit dat gratis Spotify ook nog bij de huidige abbo’s, of dat was alleen bij de oude?

Reputatie 7

Dan ben je dus per maand bijna 5 euro goedkoper uit met een KPN Hussel abonnement.

En als je geen Spotify Premium nodig hebt dan ben je per maand zelfs bijna 15 euro goedkoper uit.

Reputatie 2

Dan ben je dus per maand bijna 5 euro goedkoper uit met een KPN Hussel abonnement.

En als je geen Spotify Premium nodig hebt dan ben je per maand zelfs bijna 15 euro goedkoper uit.

Hoe komt je tot dit overzicht? (ik krijg alleen maar de actie / kortingsprijzen - eg. 35,- ipv. 49,-)

Reputatie 7

Hoe komt je tot dit overzicht? (ik krijg alleen maar de actie / kortingsprijzen - eg. 35,- ipv. 49,-)

Kies als welkomstcadeau niet voor 12 maanden korting maar voor 2 gratis "Super"WiFi punten.

Reputatie 2

Hoe komt je tot dit overzicht? (ik krijg alleen maar de actie / kortingsprijzen - eg. 35,- ipv. 49,-)

Kies als welkomstcadeau niet voor 12 maanden korting maar voor 2 gratis "Super"WiFi punten.

Die was best logisch eigenlijk  ; )

Bedankt voor alle hulp mensen! Gebeld en de boel omgezet (heb ook het lagere internet abbo genomen, dat is volgens mij meer dan genoeg, scheelt ook weer 5 euro). ESPN nu uitgezet (had ik wel eerder kunnen doen met de WK periode) en ViaPlay aangezet gezien ik het WK Darts wil kijken. Hopelijk gaat dat een beetje soepel via het ViaPlay Xtra kanaal (via streams kijken ben ik niet zo’n fan van). Ik begrijp wel dat je daar niet kunt opnemen, dat is dan wel weer jammer met die marathon darts uitzendingen...