Beantwoord

Waarom betaal ik meer voor sneller internet dan nieuwe klanten?

  • 26 February 2023
  • 8 reacties
  • 242 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb nu al een tijd internet van KPN. Nu wil ik eigenlijk de snelheid verhogen van 200mb naar 1 Gb. 
Echter wat ik dan moet gaan bijbetalen is meer dan dat ik een nieuw abonnement zou afsluiten. 
Als ik het via mijn KPN doe is de verhoging €4,04 en als nieuwe klant €2,50. 
Ook is het totaalbedrag minder als je als nieuwe klant exact hetzelfde abonnement afsluit. Nu weet ik dat er jaarlijks prijsverhogingen zijn, maar als je als nieuwe klant aankomt gelden deze verhogingen blijkbaar niet. 
En als vaste klant met meerdere abonnementen, wordt wel alles verhoogd. 
Dit zet je wel aan het denken om misschien weer te wisselen van provider.

 

 

icon

Beste antwoord door R.E.Burger 4 March 2023, 09:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Goedemorgen @BlitsXpress bel met de klantenservice 0800-0402 en wellicht kan je een leuke deal sluiten.  Vraag jezelf af of je een 1g abonnement nodig hebt.  Die snelheid is alleen interessant voor een bekabelde pc of laptop.  Met wifi ga je die snelheid nooit halen.

Reputatie 1

Misschien is de snelheid niet nodig. 
Hoewel ik soms ervaar dat de resolutie van de het beeld minder wordt tijdens het kijken, als er meer mensen in huis gebruik maken van streamen. ( Netflix ,HBO enz. )

Alles is bedraad en de superwifi punten ook. 

Badge +19

200 zou echt ruim voldoende moeten zijn. Kan je iets meer vertellen over die resolutie? Is dat met een bekabelde ontvanger of op mobiele apparaten via wifi?

Reputatie 1

Met mindere resolutie bedoel ik dat de “blokken” groter zijn. Zoals vroegere avi filmpjes. Dus gewoon niet zo scherp. 
Ik heb een AppleTv 4K bedraad aangesloten. 

Reputatie 7
Badge +15

@BlitsXpress Wat irritant dat je een mindere kwaliteit ervaart met het streamen van Netflix en HBO. 

Gezien de snelheid van je abonnement zou dit het probleem niet mogen zijn. Je geeft aan dat je vooral problemen ervaart als anderen ook aan het streamen zijn. 

Is het probleem er dan ook op de andere apparaten waarop gestreamd wordt? 

Zwak van Kpn dat ze die prijzen niet aan bestaande klanten geven.

Reputatie 1

Zwak van Kpn dat ze die prijzen niet aan bestaande klanten geven.

Dat was ook mijn eerste gedachte maar KPN mag denk ik, juridisch gezien, niet zomaar een nieuw jaarcontract op je naam zetten. Ik heb gebeld met de klantenservice en toen is het wel aangepast. Gewoon vragen voor verlenging. Dan krijg je een nieuw jaarcontract met de nieuwe prijzen en snelheden.

Reputatie 1

Dit is mij ook al opgevallen. Voor mij zou de verhoging voor 1Gb via mijn KPN 5,50 euro zijn. Dus 3 euro meer dan via een nieuw abbo. Ik vind dit niet netjes. Mijn contract was  op 6 januari 2023 afgelopen. Een mailtje zou wel zo netjes zijn geweest. Slechte service dit.