Beantwoord

Bereik problemen met iPhone 13 Pro Max, klacht indienen

  • 7 March 2023
  • 13 reacties
  • 231 keer bekeken

Ik heb al meer als anderhalf jaar problemen met mijn mobiel. Dit gaat al vanaf begin. Maar omdat ik mijn mobiel met abonnement online heb besteld kon niet gelijk het toestel omgewisseld worden. Mijn toestel is ook al opgestuurd geweest maar men kon geen probleem met het toestel vinden. Ik had eerst een esim, maar die had dezelfde problemen, dus toen met een fysieke Sim waarbij de problemen niet zijn opgelost. Kpn kan het probleem maar niet vinden maar ik betaal wel elke maand een flink bedrag. Ik vind dat ik recht heb op een flinke compensatie. Bij welke geschillencommissie is kpn aangesloten en hoe kan ik ze benaderen? Of sta ik in mijn recht als ik geen abonnement kosten meer ga betalen? Ik wordt een beetje beu van dat alles zo lang moet duren. Kpn geeft aan dat het niet ligt aan de combinatie van mijn iPhone 13 pro Max in combinatie met het abonnement. Maar met mijn iPhone 8 Plus had ik nooit dit probleem. Verder zegt kpn dat ze dit probleem niet herkennen. Wel gek dan dat ik op hun forum een soort gelijk probleem tegen kom. 

ik zeg kpn: graag mijn toestel kosteloos omruilen en compensatie of minstens de helft van mijn betaalde abonnementskaarten vergoeden. Anders wil ik graag in contact komen met jullie geschillencommissie, ook omdat jullie de klacht niet serieus nemen. Jullie kunnen zien dat ik vaker heb gebeld met de klacht, maar jullie geven ook aan dat jullie pas sinds afgelopen februari eindelijk een officieel ticket hebben ingediend. Dat is toch van de zotte 😱
 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 9 March 2023, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Steffan de Boer, begrijpelijk dat je er flink klaar mee bent als dit al anderhalf jaar speelt. 😥 Je geeft aan dat er in februari een officieel ticket is ingediend, staat deze nog open? Als er een klacht of ticket is aangemaakt dan ontvang je hierover een bevestiging per SMS en wordt het via de klachtenafdeling of de technische dienst (bij een ticket) opgepakt. Als dit al open staat raad ik je aan om terugkoppeling af te wachten, ik kan immers niet meer doen dan wat er dan al gedaan is. 

Mocht er geen klacht of ticket openstaan, of mocht je geen terugkoppeling hebben gehad, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven? Dan kan ik op onderzoek uit. 

Ik wil middels deze weg melden dat ik mijn mobiele nota’s niet meer ga betalen. Ik voel mij gigantisch opgelicht door KPN. Jullie vragen om voorbeelden van slechte telefoongesprekken. Ik lever tijd en datums en krijg te horen dat jullie die gesprekken niet in jullie systeem kunnen terugvinden. Dan ligt daar dus het probleem, jullie systeem deugt niet. Ik betaal geen nota’s meer tot er een oplossing is geboden. Mijn voorstel: een nieuw toestel of een financiële compensatie ter hoogte van het aankoopbedrag van het toestel. Ik heb nu wederom moeten bellen omdat jullie zelf niet durven te bellen en maar een berichtje sturen met dat jullie het probleem niet kunnen vinden.

 

en hoe ironisch: ik bel jullie voor een klacht en jullie verstaan mij niet omdat het geluid wegvalt. Dat is juist het probleem !!!!

Reputatie 7
Badge +17

Aii… dat gaat er bepaald niet soepeler op. 😶 Je geeft aan dat je met het onderzoek bezig bent met een collega, ik neem aan dat je dit dan met onze technische dienst aan het doorlopen bent. Als zij doorgeven dat de gesprekken niet in het systeem terug te vinden zijn dan heb je in elk geval een rechtstreeks lijntje bij hen toch? Zij het via e-mail of telefonisch. Heb je na de terugkoppeling over de gesprekken nog vervolgstappen gekregen of telefonisch toen je zelf belde?

Ik snap je frustratie, zeker gezien dit al erg lang speelt, maar de nota's niet betalen raad ik niet aan. Dit is een automatisch proces en wanneer nota's niet worden betaald krijg je herinneringskosten. Die voorkom ik liever, vandaar dat ik dit benoem. Als blijkt na het onderzoek dat je recht hebt op een compensatie dan zal die met je besproken worden zodra de problemen zijn opgelost. Dan weten we immers precies hoe lang het heeft gespeeld. 

 

Beste Sanne,

ik wordt niet goed op de hoogte gehouden en misschien dat er ‘iemand’ met het dossier bezig is, maar er gebeurd niks. De taktiek van kpn is overduidelijk: gewoon niks doen tot de klant zelf overstapt naar een andere provider want dan hoeft kpn niks te vergoeden. Ik wil graag direct de gegevens van de geschillencommissie die jullie wettelijk horen te verstrekken wanneer ik er om vraag. Ik ben momenteel een dossier tegen kpn aan het opmaken want jullie houden mij aan het lijntje. Ik ben dat zat. Degene die zogenaamd mijn dossier in behandeling heeft durft niet zelf te bellen en een ieder die ik spreek verwijst naar deze persoon. Bestaat hij/zij wel? 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga kijken of ik kan zien hoe het ervoor staat met het dossier. Wil je hiervoor je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven? 

Wat de geschillencommissie betreft, onderaan de klachtenpagina kun je het kopje ‘Geschillencommissie’ vinden. Daar staan linkjes naar de commissie waar je verder mee kunt. 🙂

Omg, de stupiditeit van kpn straalt er weer vanaf. Nu krijg ik een reactie dat ik precies tussen twee masten in woon en dat ik beter kan bellen via WiFi. Dit heb ik eerder gedaan en was de verbinding bagger. Er werd toen aangeraden om het bellen via WiFi uit te schakelen. Kpn weet niet eens wat ze zelf in het dossier zetten. Ik zou het op prijs stellen dat ik gebeld wordt door iemand die weet wat hij/zij zegt en mag compenseren en eventueel een beter bod mag doen. 
 

kpn heeft nog steeds niet door dat de problemen zijn ontstaan op mijn adres door een iPhone 13 pro Max in combinatie met het mobiele pakket wat ik nu heb. Met de iPhone 8 pro Max had ik dit probleem niet. Het ligt niet aan het toestel want dat is bij Apple zelf gecontroleerd en kpn zegt dat het niet ligt aan het abbo want ze hebben het gecontroleerd. Dan moet het gewoon aan de combinatie liggen. 
 

wie o wie kan mij helpen? Kpn schijnbaar niet!

Update: kpn durft niet meer te reageren en heeft schijnbaar het dossier gesloten terwijl het probleem niet is opgelost. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb meerdere keren gevraagd of je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan wil vullen. Zonder de abonnementsinformatie kan ik niks opvragen of inzien en kan ik je dus niet verder helpen. 

Mocht je die informatie niet in willen vullen, dan raad ik je aan om met ons te bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00.

Zijn nu ingevuld. Ik zie de financiële compensatie van 600 euro en bevestiging dat ik mijn abonnementen bij jullie kosteloos mag opzeggen graag tegemoet

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik zie dat de klacht op 17 maart gesloten is omdat er geen reactie meer kwam van jou. De laatste notitie gaf inderdaad aan dat je meldde dat gesprekken op 7 maart wegvielen. Hierbij werd geconstateerd dat die gesprekken via de zendmasten bij jou thuis gingen waar de verbinding (doordat je tussen 2 zendmasten in zit) niet goed ging. Echter geef je nu aan dat het bellen via wifi ook niet goed gaat. Dit heb je ook aan mijn collega's teruggekoppeld? Dit is belangrijke informatie, want als ook dat niet goed werkt moeten ze het verder onder de loep nemen.

Je was namelijk aan het mailen met de technische dienst wat mobiele verbindingen betreft, dus zij zijn het beste uitgerust om jou hiermee te helpen. Lukt het je nog om hen terug te mailen, of heb je dit al gedaan en is daar weer geen reactie op gekomen? Ik ben benieuwd. 

Ik zie de financiële compensatie van 600 euro en bevestiging dat ik mijn abonnementen bij jullie kosteloos mag opzeggen graag tegemoet

Wat dit betreft, die mogelijkheden heb ik niet. Als de technische dienst constateert dat ons netwerk tekort schiet bij jou en je hierdoor geen gebruik kunt maken van je abonnement, dan loopt het daarna verder. Nu is echter nog niet zeker waar het hem nu aan ligt. Er zijn geen algemene problemen met de iPhone 13 Pro Max in combinatie met ons netwerk namelijk. 😕

Geachte,

 

de technische dienst weet zelf niet eens meer wat ze in hun dossier zetten. Toen er eindelijk een ticket aangemaakt werd in december zagen ze dat ik via WiFi belde en dat dat volgens hen de storing was. Ik heb op hen verzoek bellen via WiFi uitgeschakeld en bleek dat de storing er nog is. Vervolgens zeggen ze dat ik mijn bellen via WiFi moet inschakelen wat het probleem niet oplost. En wat betreft het dossier sluiten op 17 maart omdat er geen reactie komt? Bullshit. Wanneer ik een reactie geef en ze reageren er niet meer op is de situatie. Gelukkig heb ik wel alle gesprekken netjes opgeslagen en is er ook al een dossier bij de Consumentenbond. Zij geven aan dat jullie binnen twee weken met een oplossing komen. Ik zie dat niet gebeuren, dus mijn compensatieverzoek is geheel terecht! 

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het dan ook via de Consumentenbond loopt en niet netjes dat er geen reactie meer op je mails is gekomen. Excuses hiervoor.

Als je de melding via het Klachtencompas hebt gemaakt dan wordt er contact met je opgenomen door ons, dus hopelijk is alles dan snel afgehandeld na zo'n lange tijd. Dan laat ik het hier voor nu even stilliggen, aannemen dat het via de Consumentenbond afgehandeld zal worden. Trek gerust aan de bel als er toch nog vragen zijn! 

Grappig dat ik dus hetzelfde probleem heb met een 13pro en nu ook met een SE2 icm een e-sim