Beantwoord

Gaan er gegevens verloren bij overzetten simkaart in nieuw toestel?

  • 24 January 2019
  • 8 reacties
  • 9842 keer bekeken

Kunnen er dan foto's verloren gaan? Hoe voorkom ik dat?
Alvast bedankt ...
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 January 2019, 14:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Heerda
Aangezien er geen een telefoon gelijk is zou het handiger zijn als je het merk en type van je telefoon vermeldt.
Als het een iPhone betreft dan is het geen probleem.
Leg de oude iPhone naast je nieuwe iPhone en al je gegevens, foto's, bestanden, kortom alles wordt overgezet zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen.
Hoe dat met andere merken gaat weet ik dus niet maar daar kunnen anderen op antwoorden als ze weten om welke telefoon het gaat.
Overigens is een backup vooraf te maken natuurlijk een must.
Oude toestel is samsung s5. Nieuwe toestel is huawei p smart van 2018.
Ik maak me ook zorgen over de spionnen. Of ik die met de oude simkaart ook importeer naar het nieuwe toestel. Ik heb geprobeerd die met de juiste apps te verwijderen maar ze worden niet gevonden.
Reputatie 7
Badge +24
Hi Heerda, welkom hier. Geen zorgen over spionnen hoor, bij ons zit je veilig. 😉 De gegevens overzetten kun je het beste doen met Samsung Switch, ondanks dat je een Huawei hebt nu. Heeft bij mij ook prima gewerkt (Huawei P20 hier). Laat het me weten mocht het niet lukken, dan help ik alsnog op weg.
Ik vraag me af of ik door gegevens over te zetten ook allerlei rommel importeer? Wat staat er eigenlijk op de simkaart? Hopelijk alleen abonnement?
Ik heb de foto's pp google drive gezet. De rest is eigenlijk onbelangrijk. Misschien een nieuwe simkaart?
Reputatie 7
Badge +24
Ik vraag me af of ik door gegevens over te zetten ook allerlei rommel importeer? Wat staat er eigenlijk op de simkaart? Hopelijk alleen abonnement?
Ik heb de foto's pp google drive gezet. De rest is eigenlijk onbelangrijk. Misschien een nieuwe simkaart?


Niet nodig hoor. Op de simkaart zit verder geen rommel, in het verleden nog wel telefoonnummers van contacten. Dat is echter al een tijdje niet meer zo. Je kunt gerust je huidige kaart gebruiken in je nieuwe telefoon.
Hi Heerda, welkom hier. Geen zorgen over spionnen hoor, bij ons zit je veilig. 😉 De gegevens overzetten kun je het beste doen met Samsung Switch, ondanks dat je een Huawei hebt nu. Heeft bij mij ook prima gewerkt (Huawei P20 hier). Laat het me weten mocht het niet lukken, dan help ik alsnog op weg.
Kan ik die switch ook gebruiken van Samsung maar Huawei?
Kan ik apps zoals de berichten in whatsapp ook kiezen of is het alles of niets?
Alvast Bedankt.
Reputatie 7
Badge +24
Ja, dat is mij wel gelukt als ik mij dat goed herinner. En anders kan dit ook met de app CopyMyData, zie ook hier voor meer informatie.