Beantwoord

geen 4G meer terwijl ik nog meer dan 1000MB in mijn bundel heb

  • 8 October 2020
  • 8 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb buiten de Wi-Fi met mijn mobiel geen internet meer, terwijl er nog voldoende MBs over zijn in mijn bundel. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 15 October 2020, 08:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Cassi, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Ervaar je dit probleem nog steeds? Mocht dat het geval zijn is het dan mogelijk om jouw toestel te herstarten? Als dat het probleem niet verhelpt, zou je dan jouw SIM-kaart in een ander toestel kunnen testen? Zo kunnen we het toestel en de SIM-kaart als mogelijke oorzaak uitsluiten. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je!

Dankjewel Ron, het probleem is er niet meer. Kennelijk had het met de overgang naar het nieuwe abonnement te maken, maar begrijpen doe ik het niet.

Ik heb nog een andere vraag: onder buitenlandbundels zie ik alleen de mogelijkheid staan om binnen Europa in buitenland onder dezelfde voorwaarden te kunnen internetten en bellen (ik neem aan dat daarmee bellen nasr Nederlandse nummers wordt bedoeld). Ik zie geen bundel dat bellen naar buitenland binnen de EU goedkoper maakt of daarbinnen gewoon gratis. Is dat er wel? Ik heb nogal wat contacten in Duitsland en Frankrijk namelijk en bellen is nu behoorlijk duur (bij Ziggo betaalde ik voor de vaste lijn maandelijks 5 EUR meer om per telefoongesprek naar het buitenland alleen eenmalig 10ct hoeven te betalen).  Ik hoor het graag.

Alvast bedankt,

Cassi

Reputatie 7
Badge +24

Kun je dan niet beter bellen via Whatsapp ofzo? Dat is gratis...

Klopt, maar toch vaak een slechtere kwaliteit, dus ben benieuwd naar andere opties. 

Reputatie 6
Badge +10

Dat is een goede vraag @Cassi. Het gebruik van jouw mobiel binnen de EU is afhankelijk van het type abonnement wat je hebt. Heb je een mobiel abonnement bij KPN wat afgesloten is na 3 februari 2019, dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU (ook als je in Nederland bent). Dit geldt ook als je een abonnement hebt met onbeperkt bellen en sms’en wat is afgesloten tussen 26 september 2016 en 3 februari 2019. 

Heb je een Budget of Basis abonnement afgesloten tussen 26 september 2016 en 3 februari 2019, dan valt het bellen en sms’en vanuit Nederland naar het buitenland niet binnen de bundel. Je kunt dan wel een extra bundel inschakelen, zodat je voordeliger kunt bellen en/of sms’en. Dit geldt ook voor abonnementen die zijn afgesloten voor 26 september 2016.

Betreft het een abonnement die voor 26 januari 2020 bij Telfort zat, dan valt het bellen van Nederland naar het buitenland ook niet binnen de bundel. Hier is geen extra bundel voor in te schakelen. Je betaalt dan een hoger tarief per minuut en sms.

Mocht je het fijn vinden, dan kan ik ook voor je nagaan welke situatie voor jou geldt. Als je dit graag wilt, zou je dan jouw profiel zo volledig mogelijk in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Dag Rob, excuus voor mijn late reactie. Ik heb Hussel Internet 100 Mbit/s als abonnement voor tv, internet en vaste telefonie thuis en daarbij een mobiel abonnement waarbij ik Mb's kan delen met mijn zoon (kon voordelig door geheel over te stappen naar KPN). Dit is allemaal 18 september j.l in aanleg gerealiseerd. Kennelijk was het pas 9 oktober helemaal geregeld, want ik had dus mobiel een aantal dagen geen internet.

Ik hoop dat je hier ie6s mee kunt?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Cassi

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Cassi, dank je wel voor de terugkoppeling. Om eerlijk te zijn weet ik niet of we elkaar goed begrijpen, daarom wil ik er graag zeker van zijn dat we weer op 1 lijn zitten. We hadden het eerder over je mobiele bundel, nu noem je het vaste pakket. die staat daar los van, of ervaar je daar ook iets mee? Zou je kunnen toelichten wat je precies bedoelt? Dan kan ik je een gericht antwoord geven!

Reageer