Vraag

Hoe kan ik mijn oude telefoonnummer terugkrijgen nadat deze was gewijzigd i.v.m. spoofing?

  • 7 December 2022
  • 2 reacties
  • 908 keer bekeken

Goedemorgen,

Mijn mobiel nummer is gebruikt voor spoofing. Spoofing is dat mensen tijdelijk jouw telefoonnummer gebruiken om andere mensen op te lichten.

Tijdens het bellen met KPN werd aangegeven dat ik een nieuw nummer moest nemen en dat dat de enigste manier was. Ik heb daarom een nieuw nummer gekregen van KPN.

Daarna meteen contact opgenomen met de politie, en zij zeiden ze dat een nieuw nummer helemaal niet had gehoeven. In de praktijk werkt het namelijk zo dat mensen die spoofing doen, telefoonnummers maar een enkele keer gebruiken, en daarna weer over gaan op een ander nummer.

Ik meteen daarna weer met KPN contact opgenomen en verteld wat de politie mij had gezegd, en dat ik daarom mijn oude nummer terug wil. Dit was in een tijdspan van 15 minuten. Maar ik kan mijn oude nummer niet terugkrijgen.

Dit betekend dat ik verkeerd ben geïnformeerd over nummerbehoud bij spoofing. De richtlijn van KPN is anders dan hoe het in werkelijkheid / de prakrijk werkt.Omdat ik dus verkeerd geïnformeerd ben wil ik mijn oude nummer terug.

Oude nummers blijven een tijdje bewaard, kan tot maximaal 6 maanden, voordat het nummer weer vrij wordt gegeven (dus voor een ander persoon). 

Als het wijzigen van een nummer binnen 1 minuut kan moet het terugzetten ook kunnen. Vooral omdat nummers een tijd lang in bewaring worden genomen en niet  meteen opnieuw worden uitgegeven.

Ik wacht nu op een telefoontje van de KPN medewerker die mijn vraag heeft doorgezet naar de afdeling die eventueel hierin kan helpen


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Laten we dat belletje even afwachten. 

Begrijp de vraag hier niet helemaal aangezien je in de laatste alinea al aangeeft dat dit al loopt. Een kpn moderator kan er nu dan ook niks mee. 

Het was een raar advies. Daarmee voorkom je de spoofing niet. Alleen eventuele terug bellers, die met je nummer maar niet door jou zijn gebeld, krijgen geen gehoor. 

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @TH1995, ik snap dat je baalt dat je nummer weg is. Is er inmiddels contact met je opgenomen en heb je duidelijkheid of het nummer nog terug te halen is? 

Mocht je nog niks hebben gehoord, dan wil ik graag de status voor je opzoeken. Wil je hiervoor je profiel invullen? Bij persoonlijke opmerkingen kan je dan aangeven wat het nummer is dat je kwijt bent. Als je daarna in het topic wil reageren dat het is ingevuld, dan kom ik weer bij je terug.