Vraag

Klacht bereikbaarheid KPN

  • 11 October 2020
  • 5 reacties
  • 77 keer bekeken

Gister, 10 oktober 2020, met Anwar een app-gesprek proberen te voeren over mijn klacht m.b.t. bereikbaarheid KPN in Zeewolde. Het App-gesprek werd afgesloten met:

“We zullen het meenemen, bedankt voor de melding in elk geval. Geniet van je vakantie Cees, nog een fijne avond toegewenst!”

Vandaag heb ik navraag gedaan op de camping waar ik verbleef. Na veel contacten met KPN en gemeente Zeewolde over hetzelfde item door NCC en campinggasten , nl. onbereikbaarheid op deze plek (alleen KPN), is er tot op de dag van vandaag nog steeds geen oplossing gevonden. Het kan niet waar zijn dat jullie met 5G op dit moment in jullie vaandel, nu nog steeds niet in staat zijn om 3G, 4G stabiel op deze plek aan te kunnen bieden. Daarnaast is het teleurstellend hoe een medewerker via WhatsApp een eind aan een gesprek maakt en niet verder meer bereikbaar is. 

Gelukkig kunnen jullie de conversatie van gisteravond nalezen want jullie geven aan dat deze is opgeslagen. Ik ben dat ook benieuwd naar jullie reactie, want jullie begrijpen vast wel dat ik het niet erbij laat zitten.

Locatie:

NCC camping De Distel

***** Zeewolde

aantal plekken : 235  en tevens wintercamping

Concreet: wanneer komt de oplossing voor het bereikbaarheidsprobleem van KPN op deze plek.

 

Cees ****

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


5 reacties

Badge +19

Tsja 100% dekking van het land is er natuurlijk niet. U kunt hier zien hoe de zendmasten staan tov de locatie. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Snelle reactie, dank u wel. Alleen geen antwoord op mijn klacht.
Trouwens het gaat over mobiele bereikbaarheid.

Internetten en tv kijken kan trouwens ook mobiel.

Mijn vraag was: waarom geen bereikbaarheid op deze plek  

Er staan masten in de buurt en nabij gelegen campings kennen het probleem van stabiele bereikbaarheid niet. 

Reputatie 5
Badge +10

Hallo Cees, 

Wat jammer om te lezen dat je geen goed bereik ervaart op de camping waar je verblijft. Ik heb het bereik op deze locatie nagekeken en daar zou voldoende bereik op het 2G, 3G en 4G netwerk moeten zijn, zeker als je buiten staat. Binnen gebouwen (of caravans, chalets, etc.) kan het signaal wel wat minder goed zijn. Ik zie niet iets terug over geplande veranderingen of verbeteringen, en kan je dus ook niet vertellen of/wanneer er ten aanzien hiervan iets zal veranderen. 

Mocht jij daar (als je buiten staat) geen goed signaal ervaren, dan raad ik je aan om je toestel eens te herstarten. Zorgt dat niet voor verbetering, dan adviseer ik je om je simkaart eens in een ander geleend toestel te testen en andersom. 

Overigens verbaast het mij wel wat dat je via Whatsapp met een medewerker van ons hebt gesproken. Wij hebben namelijk geen contactingang via Whatsapp. Dergelijke gesprekken kan ik dan ook niet teruglezen of (in hoeverre relevant) er iets over vinden. Wel hebben wij een livechat-functie op onze website. Onze medewerkers daar proberen, ook als er niet een directe oplossing voorhanden is, een gesprek positief af te ronden. 

Beste Heine,

Dank voor de reactie. De eerste alinea is duidelijk, ik moet blij zijn met 2G,3G,4G op de plek en anders naar buiten gaan. Jammer dat er niets te zeggen is of er veranderingen aanstaande zijn. Klinkt wel als antwoord uit vroegere tijden, lijkt me niet echt aantrekkelijk om als KPN te moeten zeggen in deze tijd van concurrentie met providers die wel dekking kunnen geven. M.a.w. tijd voor actie of je raakt klanten kwijt!

De tweede alinea over herstarten ken ik. Een reset kan een oplossing bieden. Ik moet je helaas teleurstellen, werkt echt niet hoor.

De derde alinea klopt wel. Ik was niet aan het whatsappen maar ik had een live chat met Anwar. Gelukkig heb ik een screenshot gemaakt van zijn laatste reactie. Te gemakkelijk voor woorden! Het woord positief is daarom niet op zijn plaats.

 

kortom wat gaan jullie eraan doen dat de mensen op deze zomer- en wintercamping van de NCC bereik hebben wat bij deze tijd past ? 

Reputatie 5
Badge +10

Dag Cees, 

Wat jammer dat een herstart van je toestel het niet oplost of verbetert. Aangezien er volgens onze gegevens in ieder geval als je buiten staat wel een goed signaal zou moeten zijn, zal een probleem met je toestel of simkaart eerst moeten worden uitgesloten. Vandaar mijn advies om je simkaart eens in een ander (geleend) toestel te testen en andersom. 

wat gaan jullie eraan doen dat de mensen op deze zomer- en wintercamping van de NCC bereik hebben wat bij deze tijd past ? 

Zoals ik in mijn eerdere reactie al aangaf, zie niet iets terug over geplande veranderingen of verbeteringen, en kan je dus ook niet vertellen of/wanneer er daar ten aanzien van het mobiele netwerk iets zal veranderen. 

Reageer