Beantwoord

Librem 5 telefoon krijgt alleen ipv6 adres?

  • 17 March 2023
  • 7 reacties
  • 133 keer bekeken

Sinds een tijdje een Librem 5 telefoon in gebruik met KPN SIM,  werkt prima, nu viel me op dat de WWAN netwerk adapter (cellular) alleen een ipv6 adres krijgt, is het mogelijk hier een ipv4 adres op te krijgen?

Als ik de SIM in een Android steek krijgt deze wel een ipv4 adres, waar zit hem dit verschil in?

 

icon

Beste antwoord door Neville 20 March 2023, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @librem5_gebruiker1 en welkom op het forum! 

Als het in een Android wel goed gaat dan vermoed ik dat dit met het toestel zelf te maken heeft of de instellingen hiervan. Ik ben niet erg bekend met de Librem 5, dus ik raad je aan om contact op te nemen met de fabrikant over de IPV instellingen. Hopelijk hebben zij een oplossing hiervoor! 
Ze hebben ook een eigen forum zie ik, dus hopelijk is daar wat op te vinden. 🙂

Dank voor de reactie!

Heb samen met Librem support gekeken en de telefoon krijgt geen ipv4 aangeboden, apparaat nog een keer geflashed naar laatste ROM maar hetzelfde probleem.

 

We zien meldingen zoals deze:

org.freedesktop.ModemManager1.Error.MobileEquipment.Ipv6OnlyAllowed                | connection error message: IPv6 only allowed
Reputatie 7
Badge +24

Is het een probleem dat het toestel geen ipv4 adres krijgt dan?

Voor mij wel, ik heb eea nog niet ingericht ipv6

 

Edit: beter gezegd: ik kom alleen op ipv6 hosts via wwan op telefoon, mijn wireguard server draait bijvoorbeeld alleen op ipv4,

Kwam deze draad tegen op het Librem forum: https://forums.puri.sm/t/data-mobile-4g-ipv6/19765/6

Helaas was dit voor mij niet de oplossing, na uitzetten ipv6 krijgt de wwan adapter helemaal geen IP adres meer.

Reputatie 5
Badge +2

Heb je al eens een andere apn gebruikt?

Apn internet van kpn is de enige apn welke ipv6 ondersteund. Met de juiste instellingen in je toestel zou het ook mogelijk moeten zijn om met apn internet een ipv4 adres te krijgen. In een Android toestel kun je dit aanpassen in je instellingen door apn-protocol op ipv4 te zetten. 

Apn portalmmm.nl werkt alleen met ipv4. Zou je deze apn eens willen gebruiken?

 

Dat was hem, hartelijk dank!