Vraag

Melding gekregen dat ik mijn telefoon moet vervangen

  • 7 June 2024
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Ik heb een melding gekregen dat ik mijn telefoon moet vervangen, maar er staat niets over de simkaart. Kan ik mijn huidige simkaart wel behouden en een nieuwe telefoon bestellen (evt. via een andere partij dan KPN)? En er staat dat ik voor 15 juni naar de winkel kan om mijn telefoon te vervangen (op 7 mei toen ik net voor een maand in het buitenland zou zitten), maar werkt mijn telefoon van 15 juni niet meer of is dat pas het geval vanaf 1 december 2025?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Het gaat er om dat de oude simkaart binnenkort niet meer werkt @Nic8 

Zie ook onderstaande link voor meer uitleg:

 

Simkaarten van 2016 en ouder werken na 1 juli niet meer.

2G (GSM) telefoons werken, met nieuwe simkaart, nog tot en met 30 november 2025.

Kleine kanttekening. GSM's ouder dan ~ 2008 pakken de nieuwe sim niet altijd. In dat geval ben je nu ook al toe aan een nieuw toestelletje. 

Oa Nokia 110 4G of Nokia 2660 flip

Reputatie 7

Hoi @Nic8, welkom! Het gaat een beetje om beide. We sturen klanten waarvan wij zien dat ze een 2G only toestel gebruiken dit bericht. En die groep met klanten is onderverdeeld in mensen met een simkaart die wel goed is, en een groep met een simkaart die het straks niet meer doet. Als er in de sms die jij kreeg niet expliciet iets wordt gezegd over het vervangen van je simkaart, dan hoef je deze ook niet per se te vervangen. 

Je bent sowieso niet verplicht om via ons een nieuw toestel aan te schaffen, dus dit mag ook bij een andere partij. Je huidige toestel zal alleen per 15 juni niet meer werken. De simkaart wel, tenzij er ook in de sms gesproken werd over het vervangen van de simkaart. Dan zal deze ook niet meer werken per 15 juni. Ga in dat geval voor de simkaart even naar een KPN Winkel, je loopt dan met een nieuwe simkaart er weer uit. Of je kunt online een nieuwe aanvragen, dan krijg je hem per post.

Reageer