Vraag

Mobiele nummer dat mij is toegewezen gaat over naar een andere provider

  • 13 December 2022
  • 21 reacties
  • 273 keer bekeken

De titel is aangepast door een moderator zie ik zojuist,

De titel was: wordt er gefraudeerd met mijn persoonlijke gegevens bij KPN ?

Ik heb vorige maand  een nieuw abonnement afgesloten via een winkel  voor kpn Simonly .

Dit is afgesloten in de winkel , een jaar abonnement  van 38 euro in de maand.

 

Na een week werd ik gebeld door kpn dat er een grote fout is gemaakt, en het nummer wat mij is toegewezen helemaal niet beschikbaar was,

Dit nummer was namelijk al in gebruik door een klant bij een andere provider .

 

Ze zouden op korte termijn met informatie komen voor een oplossing..

Eergisteren 11- 12   krijg ik opeens een @mail bericht dat de aanvraag van mijn mobiele nummer naar een andere provider goedgekeurd is.

Morgen ( 14-12 ) vervalt mijn nummer ..

Ik heb nergens goedkeuring voor gegeven , en ben hierover ook niet benaderd. 

3 uur gebeld met de klantenservice,  vinden het ALLEMAAL vreemd. Maar kunnen het niet terug draaien.  Conclusie: ik ben me nummer kwijt, maar kan het abonement niet stopzetten.  

Elke maand betalen  voor letterlijk niks ??

Omdat het nummer overgezet wordt om een eerdere fout van KPN goed te maken.

 

Dit kan naar mijn weten niet  zoder mijn legitimatie, bankafschrift etc. Aangezien er een jaar contract loopt

Hoe kan dit, dit is toch gewoon identiteits fraude ?

Gr. Sven

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Badge +19

Heb je het nummer wel kunnen gebruiken?

Ja ik kan het nummer nu nog steeds gebruiken, morgen vervalt het . Dat konden ze me wel vertellen bij de klantenservice,  ook dat het nummer overgezet wordt naar provider Libara. 

Ik moest maar even contact met hun opnemen want ze konden niks meer voor mij doen.

 

Heb ik ook gedaan, een zeer behulpzame van hun klantenservice kon mij vertellen dat hun het nummer morgen inderdaad overnemen. 

Maar dat het wel op een hele andere naam terecht kwam dan de mijne, wat ze aardig vreemd vond.

En dat ze het heel merkwaardig vond dat kpn mij dit verhaal verteld en naar hun toe had gestuurt.

 

Ik heb ook contact met de gene van wie het nummer oorspronkelijk was, zij kon mij vertellen dat een medewerker van KPN het probleem ging oplossen en het nummer weer terug zou krijgen. 

Het is dus van binnenuit KPN  gedaan / geregeld.

Maar zonder enige goedkeuring van mij

 

 

Ik zie nu gelijk dat KPN  mijn titel heeft veranderd van het forum. 

 

De titel was.

Wordt er gefraudeerd met mijn gegevens bij KPN 

En niet : mobiele nummer wordt overgezet.

Mijn vraag is wordt er gefraudeerd met.mijn gegevens, beetje merkwaardig dat jullie dit veranderen

Badge +19

Die melding van jouw goedkeuring zal een standaard melding zijn. Daar hoef je niet zo mee te zitten.  Feit is dat jij een verkeerd nummer hebt gekregen en dat moet weer terug naar een andere provider.  Jij zal gewoon een ander nummer krijgen.  Dat is wat ik er uit op maak.

Als ik de voorwaarde lees, kan een abonement die je hebt lopen voor een jaar,

Niet zomaar naar een andere provider overgezet worden. 

Hiervoor moet een speciale brief voor worden ingevuld.

Inclusief kopie legitimatie en recente bankafschrift.

 

Wanneer zal ik op de hoogte gehouden worden wanneer ik een ander nummer krijg ??

En waarom kan dit abonement dan niet verbroken worden ? 

 

Badge +19

@Svenn1989 heb jij je profiel helemaal ingevuld met klantnummer en het betreffende telefoonnummer? Dan gaat een moderater met je meekijken. 

Alles is ingevuld , maar na 3 uur " klantenservice "

Aan de lijn gehad te hebben verwacht ik daar niet heel veel van 😑

 

Is er dan geen moderator die mij hiermee kan helpen ?? 

Ik heb net contact gehad met de persoon waarvan het nummer oorspronkelijk was.

Zei kon mij vertellen dat er via mobiel.nl 

Contact is geweest met KPN  om het ongedaan te maken, waarom krijg ik nergens reactie op en wordt ik als stront behandeld terwijl ik gewoon klant ben en in me recht sta ??

Kom is door met een reactie of een oplossing voor mij probleem. 

 

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Svenn1989. Ik snap dat je schrikt als je zo'n bericht krijgt dat jouw nummer overgenomen gaat worden en dat je dan duidelijkheid wilt. 

Wij zijn ook op het forum, maar wij zijn er 's avonds tot een uur of 10. Het merendeel van de berichten in dit topic was later dan dat, waardoor wij er op dat moment niet waren.

Met de gegevens op je profiel ben ik meteen voor je gaan kijken. Dat 06-nummer zie ik niet terug, klopt dat nummer wel? Met het klantnummer heb ik het abonnement wel kunnen vinden. Daarbij staat een mail die vanmorgen naar je is gestuurd dat het 06-nummer (een ander nummer dan op je profiel staat) is overgezet naar de andere provider en dat je een nieuw 06-nummer hebt gekregen.

Even voor alle duidelijkheid, want er wordt voorbij het punt heen gepraat,  

Gisteren wordt ik na meer dan 3 uur bellen met de klantenservice eigenlijk uitgemaakt voor leugenaar.

Omdat niemand anders behalve ik het nummer zomaar over kan zetten naar een andere provider. 

En dat ik het maar moet uitzoeken .

Ik zal even citeren wat er in de @mail  staat : 

 

Uw verzoek om uw mobiele nummer 06....... over te nemen door uw nieuwe telecomaanbieder hebben wij op 14-12-2022 uitgevoerd

 

Dit verzoek is nooit door mij gedaan , maar vanuit KPN zelf gedaan, zonder dat ik ook maar een moment op de hoogte ben gebracht. 

Mag dit zomaar ?  Hier zijn toch mijn gegevens voor nodig zoals mijn identiteitsbewijs etc ?  

En waarom krijg ik niet gewoon een @mail  waarin staat dat er fouten zijn gemaakt en excuus wordt gemaakt voor het ongemak, 

 

 

 

Reputatie 7

Doordat je laatste berichten van gisteravond vooral over het nummer gingen had ik de aandacht daar vooral voor bij mijn bericht. Als ik het goed begrijp was het nummer van Lebara en had het nooit bij ons actief moeten worden, doordat dat blijkbaar toch gebeurd is moest het nummer terug. Als dat de situatie is is het natuurlijk een hele gekke situatie die nooit voor had moeten komen. Een verzoek om een nummer over te zetten naar een andere provider kunnen wij als KPN niet doen, dat kan geen enkele provider. Wel kan een provider een verzoek doen om een nummer over te nemen van een ander, (in dit geval) Lebara kan het verzoek doen om het nummer weer over te nemen. Dat lijkt in dit geval ook gebeurd te zijn.

Ik heb de noties van de gesprekken die je toen gehad hebt bekeken, daar stonden geen gekke genoteerd. Ik was niet bij die gesprekken, dus wat er precies besproken is weet ik niet. Dat jij daarbij het gevoel kreeg dat je voor leugenaar werd uitgemaakt is niet de bedoeling natuurlijk, excuses daarvoor. In je eerdere berichten had je dat niet genoemd, daardoor weten we dat niet. Op het forum weten wij wat jij ons vertelt, het is daarom belangrijk om ons zoveel mogelijk informatie te geven. Wij zien en horen niet wat jij ziet en hoort, wij weten wat jij ons vertelt.

De mails die je hebt gekregen zijn automatische berichten. Het systeem ziet dat het nummer is overgezet, daarbij wordt automatisch een mail gestuurd met de bevestiging daarvan. Het systeem weet niet of dat de bedoeling is of niet en geeft daardoor alleen feitelijke informatie. Dat is waardoor daar geen excuses in staan.

Ik ben gelukkig wel een mens en ik kan wel mijn excuses maken voor deze gekke situatie, bij deze dus. Met het nieuwe nummer wat je in die mail hebt gekregen kan je het abonnement zelf blijven gebruiken.

Ik snap dat er een verzoek gedaan kan worden, maar ik snap niet dat er buiten mij om toestemming voor kan worden gegeven . 

Zoals ik in het eerste bericht probeer duidelijk heb te maken. 

Maar blijkbaar durft niemand daar antwoord op te geven,  omdat ik denk dat we allemaal wel weten dat dit niet volgens de regels is gegaan. 

 

Want zoals ik al vermeld heb, is dit onderling tussen de providers gecommuniceerd.  

Zonder mij ook maar enigszins op de hoogte te stellen 

 

Dat KPN na een maand opeens van de dag  van stop zetten ( 3 uur van te voren )  snel met een alternatief nummer aan komen zetten heb ik vrij weinig aan natuurlijk, 

Al mijn contactpersonen kunnen mij niet meer bereiken, 

En op dit moment van spreken is de simkaart niet meer geregistreerd,  ook niet met het alternatieve nummer. 

 

Ik heb via mobiel.nl gevraagt of ze dit contract zsm kunnen vernietigen met kpn, maar tot die tijd verwacht ik wel dat ik het alternatieve nummer heb  om bereikbaar op te zijn ?? 

En natuurlijk mijn bedrag wat vorige maand is afgeschreven voor de maand december  gewoon weer netjes terug krijg 

 

Ik vind het heel raar dat ik er via de klantenservice niet verder mee kan komen, en niemand te spreken valt die hier iets over kan vertellen of oordelen,

 

Llwant wat jezelf al aangeeft, is dit een hele raarre situatie waar niemand achter de telefoon bij jullie me meer over kan vertellen of duidelijkheid kan verschaffen 

Dat ik hier geen antwoorden op krijg was natuurlijk te verwachten.

Ik heb mijn rechtsbijstand benaderd, en het verhaal aan de  consumentenbond voorgelegd. 

Beide vinden dit een heel raar verhaal, 

Helemaal dat er zo omheen gedraaid wordt.

Vanmiddag zal ik al mijn stukken doorsturen.

 

Blijkbaar zijn jullie te beroerd om mij de waarheid te vertellen, of willen jullie dat niet. 

Maar daar sta ik niet van te kijken.

De hele pagina over jullie privacy voorwaarden en hoe goed jullie wel niet met alle gegevens omgaan is 1 grote flauwekul.  

 

Ik stop ermee, en laat het over aan de professionals 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Sven, ik zie dat onze collega's hierover ook al voor je bezig zijn. Ik stel voor het via 1 kanaal te houden en hun telefoontje even af te wachten

Ja ik kan heel goed begrijpen dat jullie liever niet willen dat  deze puinhoop op het forum staat, 

Maar aangezien jullie me aan me lot over hebben gelaten, en het probleem ook nog bij mij hebben neergelegd  zal ik nog even verder gaan,  vandaag overleg gehad met een jurist. 

het valt haast niet meer te ontkennen dat jullie de privacy wetgeving hebben geschonden  in heel dit verhaal. 

Of KPN heeft ( zonder toestemming )  mijn privacy gegevens gedeeld met een derde partij 

( in dit verhaal telecommunicatie bedrijf  Lebara ) 

Of KPN  heeft zonder mijn goedkeuring mijn privacy gegevens gebruikt om de fout die jullie hebben gemaakt weer recht te zetten.

Bij beide is er geen rechtsgrond geweest dat KPN dit heeft mogen doen .

Of het is privacy schending, of indentiteits fraude

Bij KPN valt privacygevoelige informatie over klanten  onder de classificatie * vertrouwelijk. 

Hier stellen jullie "" hoge  "" eisen aan hoe ermee mag / moet worden omgegaan.  

Niet echt wat er hier gebeurt is, maar ik hoef jullie niet te vertellen hoe de classificatieregels

bij KPN zijn

Ik zie inderdaad dat ik vandaag een gemiste oproep heb van KPN,  maar als ik dagen probeer iemand te spreken over  heel het verhaal  wijzen jullie me de deur. 

Dat er Mederwerkers bezig zijn om het uit te zoeken  is  opeens  mogelijk omdat KPN ook inziet dat ze er 1 grote puinhoop van maken .

Ik zal morgen nog  een poging   geven om te bellen en kijken wat KPN  me te vertellen heeft. 

 

 

 

 

Badge +19

Dat je je druk maakt over het telefoonnummer snap ik maar dat privacyverhaal is zo'n onzinverhaal. 

Dus je zou het niet erg vinden als een bedrijf zich met jouw persoonlijke gegevens  aan de haal gaat  om zelf schoon schip te maken, en daarna de problemen  in jouw schoenen schuift  ? 

Er is niet voor niks privacy wetgeving.

Maar anders zet je toch al je gegevens even online inclusief een kopie van je paspoort ? 

Aangezien het toch allemaal onzin is wat andere of bedrijven ermee doen

Ik zie dat je bijna 16000 reacties heb geplaats in ongeveer 5 jaar ? 

Komt neer op meer dan 8 berichten per dag 

Of je bent  zelf KPN ,  of je zou is een hobby moeten gaan zoeken 

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie dat je bijna 16000 reacties heb geplaats in ongeveer 5 jaar ? 

Komt neer op meer dan 8 berichten per dag 

Of je bent  zelf KPN ,  of je zou is een hobby moeten gaan zoeken 

Dit is niet relevant voor dit topic. Er bestaan nu eenmaal die-hard KPN-fans.

Ik zou eerder aan jouw willen vragen om je excuus aan te bieden. 

Ik snap dat je een klacht over KPN hebt, maar het is verre van netjes om je zo te uiten tegen forumgebruikers!!

 

Ja je hebt helemaal gelijk, dit was niet zo netjes nee.. Excuses Joep1965

Laatste bericht had ik achterwegen moeten houden. 

Gestuurd in een opwelling , had even tot 10 moeten tellen.