Beantwoord

Problemen met bellen met mijn Huwawei P20 lite

  • 7 June 2024
  • 3 reacties
  • 33 keer bekeken

OK, het wordt tijd voor een nieuwe telefoon, maar nu even niet. en ik begrijp dat er al meerdere Huwawei P20 lite problemen zijn de laatste weken. Nu drie volgende

Wie heeft de oplossing,

1/ als ik bel, kan ik niet meer opleggen. Hiervoor moet ik de hele telefoon uitzetten en weer opnieuw opstarten. Het toetsenbord is namelijk niet daar. 

2/  als ik bel, kan het zomaar zijn dat de vorige beller weer gebeld wordt en degene die ik bel luistert mee/ of is er niet meer. Ook de onverwachte beller kan ik niet 1,2,3, wegdrukken omdat het toetsenbord mist. 

3/ als ik mijn mailbox bel, kan ik de code niet invoeren omdat het toetsenbord niet verschijnt.

 

Heel irritant, wie heeft de oplossing.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 7 June 2024, 18:17

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Tasja 

Welkom op het forum van KPN.

Zoals jij het omschrijft, zijn het technische mankementen aan het toestel zelf.
Dit kan aan het software liggen (de Huawei P20 Lite krijgt al lange tijd geen updates meer) of aan het hardware zelf, in beide gevallen kun je daar momenteel niets meer mee.
Omdat het toestel uit 2019 komt, zullen de eventuele reparatie kosten net zo hoog zijn, dan dat je gewoon een nieuw en actueel toestel koopt.

Maar er is geen passende oplossingen voor jouw genoemde problemen, omdat het defect in jouw toestel zelf zit, en niets te maken heeft met het mobiele netwerk van KPN of de simkaart.

De enige oplossing die ik je kan geven, is om bijvoorbeeld je mobiele abonnement bij KPN te verlengen met een nieuwe smartphone naar keuze, in de KPN Webshop  
Ook kun je het via de volgende pagina doen: Verlengen

Daarnaast kun je natuurlijk ook nog even rondkijken op Bol.com, Mediamarkt of Coolbleu.

Reputatie 7
Badge +13

@Tasja Dat zijn natuurlijk bijzonder vervelende problemen. Zoals Michel al aangeeft lijkt dat dan de software van het toestel zelf te zijn vrees ik. Je kan nog even een reset uitvoeren. Mocht je dat overwegen sla dan wel even jouw contacten en foto's op. 

Reputatie 7
Badge +9

Dit kan aan het software liggen (de Huawei P20 Lite krijgt al lange tijd geen updates meer) of aan het hardware zelf, in beide gevallen kun je daar momenteel niets meer mee.
Omdat het toestel uit 2019 komt, zullen de eventuele reparatie kosten net zo hoog zijn, dan dat je gewoon een nieuw en actueel toestel koopt.

Een toestel komt uit 2019 en 2022 nog een update ontvangt, was de service van Apple of Samsung maar zo goed …

https://www.huaweicentral.com/wow-huawei-p20-lite-is-receiving-a-new-software-update-in-2022/

Bovendien kan man Lineage 21.0 (Android 14) installeren op P20 Lite

Reageer