Beantwoord

Problemen met gesprekken aannemen op Huawei P20 lite

  • 23 May 2024
  • 12 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb een huawei p20 lite. Sinds een paar dagen heb ik een probleem als ik word gebeld. De telefoon gaat over, maar het scherm om o te kunnen nemen verschijnt niet. Het scherm wordt na een paar seconde zwart. Helemaal bovenin heb ik nog een klein telefoon symbool. Als ik dat naar beneden swipe zie ik een klein rood en groen telefoontje, met de tekst weigeren of opnemen. Wat ik daar ook doe, er gebeurt niets. Als de beller heeft opgehangen en ik nog een keer op de symbolen druk komt er de staan:app reageert niet, afbreken of wachten. 

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt 

icon

Beste antwoord door N.N. 23 May 2024, 17:22

Bekijk origineel

12 reacties

@Johan barn, de P20 lite is inmiddels een jaartje of 6 oud.

Helpt het aan- en uitzetten/herstarten/resetten van het toestel niet of heb je dat al geprobeerd?

 

Reputatie 1

Beste Edu2020

Bedankt voor je berichtje. Aan en uitzetten en opnieuw opstarten heb ik al zonder succes geprobeerd. Resetten betekent volgens mij dat ik alles kwijt ben op mijn mobiel of is dat niet zo? 

Als resetten bij jou is dat alle gegevens gewist worden ben je inderdaad alles kwijt.

Misschien heb je ook een optie als Netwerkinstellingen opnieuw instellen?

In dat geval moet je wel je WiFi wachtwoord opnieuw ingeven.

Als allerlaatste tip wellicht je Sim kaart eruit halen en weer opnieuw erin doen (als het toestel uit is)

 

Reputatie 7
Badge +11

Een en ander is onderdeel van het Android-systeem en dat mag niet meer ondersteund worden sinds een aantal jaren @Johan barn en @Edu2020 , ook op Android-app gebied zal de telefoon nu hopeloos achter lopen en dus niet meer veilig zijn.

Persoonlijk zou ik een andere telefoon kopen, maar dus geen Huawei meer.

 

Reputatie 1

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er over nadenken. 

Huawei heeft geen platform meer.

Deze Chinees mag Android/ Google niet meer gebruiken. Toestel stort dus snel in....

Reputatie 5
Badge +5

Is er recent iets veranderd aan het scherm? Nieuwe screenprotector? Nieuw hoesje? Beschadigd scherm? 

Reputatie 1

Er is niks veranderd aan de telefoon. Wel typisch dat mijn schoonzusje met dezelfde soort telefoon vorige week precies hetzelfde probleem had. Die heeft een nieuwe gekocht😀. 

Typisch is niet de goede term mijns inziens. Eerder is het kenmerkend en een signaal. 

voor je een nieuwe telefoon koopt kijk hier!!!

 

https://www.gebruikershandleiding.com/Huawei-P-Smart---FIG-LX1/1042022/antwoord.html

Reputatie 1

Beste fligo,hartelijk dank voor je oplossing. Ik ben nu op vakantie, als ik terug ben ga ik het direct proberen.Fijn dat je mee wil denken.

Gevonden op andere website: 

https://www.gebruikershandleiding.com/Huawei-P-Smart---FIG-LX1/1042022/antwoord.html

Contact opgenomen met huawei en dit is hun oplossing. Ik heb het geprobeerd en alles terug in orde! Gewone Phone app werkt weer perfect.
Wis de gegevens van Google Play-services door de volgende stappen uit te voeren:
1. Open Instellingen.
2. Raak Apps aan.
3. Raak het pictogram met de drie stippen in de rechterbovenhoek van het scherm aan
4. Tik op Systeemprocessen weergeven.
5. Zoek de app Google Play Services in de lijst en raak deze aan.


Houd er rekening mee dat door het wissen van gegevens uw persoonlijke gegevens, zoals contacten, bestanden, enz., niet worden verwijderd. Er kunnen echter wel enkele tijdelijke bestanden met betrekking tot Google Play-services worden verwijderd.

6. Ga naar Opslag > GEGEVENS WISSEN.
7. Start het apparaat opnieuw op.

Reageer