Vraag

Roaming uitgezet, maar er worden alsnog kosten in rekening gebracht

  • 14 May 2024
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Hallo, ik heb precies hetzelfde. Alleen ik heb niet eens een poging gedaan tot gebruik. Ik zit al een maand in het buitenland en vanaf moment 1 roaming uitgezet en vaste standaard data komt van buitenlandse esim. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Lisa195, wat vreemd dit! Je hebt dataroaming uitgezet voordat je in het betreffende land kwam of pas toen je al in het land was? In dat laatste geval, zijn de MB's gebruikt toen het toestel verbinding met het netwerk aldaar maakte. Je kunt in ieder geval “Bescherming aan” naar 1266 sms’en, zodat er buiten de EU geen kosten gemaakt kunnen worden voor mobiel internet. 

Ha @Lisa195, wat vreemd dit! Je hebt dataroaming uitgezet voordat je in het betreffende land kwam of pas toen je al in het land was? In dat laatste geval, zijn de MB's gebruikt toen het toestel verbinding met het netwerk aldaar maakte. Je kunt in ieder geval “Bescherming aan” naar 1266 sms’en, zodat er buiten de EU geen kosten gemaakt kunnen worden voor mobiel internet. 

Nou, ik heb een rekening van hier tot Tokio. Dit is toch geen oplossing en antwoord? Er worden steeds kosten in rekening gebracht, terwijl roaming al weken uitstaat. Ik wil dat hier naar gekeken wordt. 

Je moet ook niet alleen roaming uitzetten, maar ook ‘mobiel datagebruik’ dat laatste is het meest effectief @Lisa195 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Lisa195, wat vreemd dit! Je hebt dataroaming uitgezet voordat je in het betreffende land kwam of pas toen je al in het land was? In dat laatste geval, zijn de MB's gebruikt toen het toestel verbinding met het netwerk aldaar maakte. Je kunt in ieder geval “Bescherming aan” naar 1266 sms’en, zodat er buiten de EU geen kosten gemaakt kunnen worden voor mobiel internet. 

Nou, ik heb een rekening van hier tot Tokio. Dit is toch geen oplossing en antwoord? Er worden steeds kosten in rekening gebracht, terwijl roaming al weken uitstaat. Ik wil dat hier naar gekeken wordt. 

Ik begrijp dat je wilt dat er naar gekeken wordt. In eerste instantie daarom de vraag of de kosten zijn gemaakt vóór of nadat roaming uitgezet wordt. Dat is me niet duidelijk uit je bericht. Mocht je het idee hebben dat het niet klopt, neem dan even contact met ons op via de collega's van Webcare via Facebook of X. Zij kunnen met je meekijken en, als blijkt dat het inderdaad niet klopt, de kosten vergoeden. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat wij kosten in rekening brengen, als jij de boel juist ingesteld hebt. 

Reageer