Beantwoord

Sim only verlengd 5 euro duurder dan afgesproken

  • 7 October 2020
  • 12 reacties
  • 226 keer bekeken

Hallo,

Ik heb mijn sim-only abonnement verlengd.

Dit zou 2g voor €20 euro zijn min €5 euro korting is dus €15 totaal. Maar nu is de factuur dat 2g €25 is, min €5 is dos €20 totaal. 

Hoe kan het opeens €5 duurder zijn dan ik heb afgesloten? Terwijl als ik nu een nieuw nummer af zou sluiten voor 2g ik nog steeds op €15 zou moeten uitkomen met korting volgens de berekening die KPN maakt bij afsluiten.

Dus zou graag willen dat mijn abonnement op €20 met €5 korting totaal dus €15 wordt gezet zoals afgesproken bij het afsluiten.

Dankuwel

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 14 October 2020, 09:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Moriaan,

Heb je wel internet thuis die je combineert met KPN mobiel? Dan zou het namelijk gewoon goed moeten gaan. Je kan dit zien in MijnKPN of je husselkorting wel goed verwerkt is. Dan zou er moeten staan dat je husselkorting krijgt. 

Ja dit staat goed ingesteld. Maar omdat het abonnement prijs opeens op €25 staat ipv €20 is de uiteindelijke prijs dus €20 na de korting. 

Terwijl de prijs dus €20 moet zijn en na de korting €15. 

Contract van afsluiten zegt ook €20 en dat eventuele korting daar nog niet is verrekend. Dat komt pas bij factuur. En mijn eerste factuur is nu €25 min €5 korting is €20. 

Dus de beginprijs is opeens €5 hoger. 

Reputatie 7
Badge +16

Die beginprijs is altijd de basisprijs en daar gaat dan actiekorting af. Hierna zal er ook nog is 5 euro husselkorting vanaf moeten gaan. 
Zie hieronder even een voorbeeld van de berekening van mijn factuur, uiteindelijk komt hier wel de afgesproken prijs uit van €18.50.

Als de laatste regel bij jou ontbreekt dan staat er iets niet goed in de systemen van KPN. 

Het snelste om te checken of alles goed staat is door even te bellen met 0800-0402 of hier even af te wachten tot een moderator gereageerd (dit laatste duurt iets langer).

Factuur zegt:

Periode 01.10 - 31.10

Hussel 2 GB en onbeperkt bellen/sms 25,00

Korting zolang je abonnement loopt -5,00

Gratis Onderling Bellen -

5G 2,50

5G - Korting zolang het abonnement loopt -2,50

 

Contract zegt:

Hussel 2 GB en onbeperkt bellen/sms per maand € 20.00.  (Hier zitten dus nog geen kortingen in verwerkt zover als ik het correct lees.)

 

Dus die laatste regel zoals jij hebt heb ik niet. Maar de basisprijs is dus ook al hoger.

Heb trouwens wel ook tv en internet. 

Als je nu hussel 2gb zou afsluiten is de basisprijs zelfs €17,50. Ipv €20 wat het een maand geleden was. 

Het snelste om te checken of alles goed staat is door even te bellen met 0800-0402 of hier even af te wachten tot een moderator gereageerd (dit laatste duurt iets langer).

Het snelst?? Gisteren 11x moeten bellen voor hetzelfde. Vorige maand klopte ook mijn faktuur niet. Toen werd gezegd volgende maand is het wel goed.

10 man (m/v) hadden gisteren dus nergens zin in en pleurden de haak er op.

Heb ze de keus gegeven, per direkt corrigeren en anders direkt mijn oude abo terug onder de oude voorwaarden.

Nr 11 ging eindelijk wat doen en het teveel betaalde krijg ik nu binnen 8 dagen terug.

Reputatie 7
Badge +24

Oude abo terug is onmogelijk. Als een abo 1maal stopgezet is, dan is het onmogelijk dat weer te hervatten.

Oude abo terug is onmogelijk. Als een abo 1maal stopgezet is, dan is het onmogelijk dat weer te hervatten.


Alles kan. Volgens de eerste 10 kon de faktuur niet gelijk gecorrigeerd maar pas volgende maand, wat ze vorige maand dus ook zeiden. nr 11 heeft het opgelost.

Btw, vanwege dit soort praktijken ben ik in 2016 over gestapt naar Telfort.

Hoop dat iemand van KPN nog reageert.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Moriaan. Ik heb jouw abonnement en factuur bekeken en zie dat de extra Husselkorting de laatste factuur heeft gemist. Dit wordt automatisch weer gecorrigeerd op de factuur van de maand november. Jij betaald per maand inclusief alle kortingen €15,00 voor het 2GB en onbeperkt bellen abonnement.

Reputatie 2

Kijk dat heb ik nu ook. bij het afsluiten stond basis Abonnement prijs bij verlenging 17,50 en 5,- korting dus abonnoment van 12,50.

Abonnement

€ 22.50 € 17.50

  • 2 jaar

€ 22.50

  • 5 GB data
 
  • Onbeperkt min/sms
 
  • Hussel Mobiel Korting (5 euro)

-€ 5.00

 
 

Extra's

-€ 2.50

  • Welkomstkorting

-€ 2.50

 

   

Goedemorgen @Moriaan. Ik heb jouw abonnement en factuur bekeken en zie dat de extra Husselkorting de laatste factuur heeft gemist. Dit wordt automatisch weer gecorrigeerd op de factuur van de maand november. Jij betaald per maand inclusief alle kortingen €15,00 voor het 2GB en onbeperkt bellen abonnement.

Dankjewel! Ik zal checken of de factuur voor november goed gaat 👍