Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

  • 28 July 2022
  • 3502 reacties
  • 109777 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Deelnemer
  • 4 reacties

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Alexandra 1 maand geleden

 

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

We zien soms gebeuren dat het vastgezette bericht ineens weer verdwenen is. Dat herstellen we dan zo snel mogelijk weer.
 

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

 

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
 

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

 

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Het onderzoek

Heb je een iPhone 11, ben je particulier KPN klant en ervaar je dezelfde problemen? We verzamelen nog steeds informatie en doen ons best om zo snel mogelijk tot de oplossing te komen. Vul in dat geval je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt. Zo gauw je op de lijst staat, krijg je ook sms'jes om je op de hoogte te houden.

Ben je geen KPN klant maar ervaar je wel deze problemen met de iPhone 11? Neem dan contact op met jouw provider voor hulp hierbij.
Zakelijke klanten van KPN kunnen terecht bij KPN Zakelijk.

Bekijk origineel

3502 reacties

Hoi! Ik heb nu sinds ongeveer een week enorm slecht internet.. Op wifi werkt alles prima maar 4G is een drama: er staan vaak minder bereikstreepjes of zelfs een E, terwijl meerdere mensen op dezelfde plek als ik met ook kpn wel bereik hebben. Ook duurt het erg lang als ik mensen bel voordat hij overgaat en ik heb vaak als ik word gebeld en opneem dat ik dan niks hoor. 

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? 

Ik hoor het graag!

 

Groetjes Noëlle

Ik heb precies hetzelfde probleem zoals jij het beschrijft.
Gisteren een nieuwe simkaart gekregen, heeft 1 dag redelijk goed gewerkt.
Maar vandaag is het weer een drama.
Ben al met KPN in contact hierover. 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Say 

 

Gaat het om een mobiele telefoon en welke heb je precies?

Kan je wel normaal bellen?

Heb je dat probleem ook op andere locaties of alleen thuis?

Hebben andere mensen met een KPN mobiele verbinding in de buurt hetzelfde probleem?

Heb je jouw mobiel al een keer herstart?

Heb je pas updates op die mobiel gehad?

Reputatie 3
Badge

Heb de iPhone 11. Kan wel normaal bellen, thuis heb ik ook kpn en de wifi doet het uitstekend heb verder in mijn omgeving nog niemand kunnen vinden met kpn. Mobiel herstarten meerdere malen gedaan maar helpt niet. En zou niet weten of mijn mobiel laatst geüpdate is omdat dag vanzelf gaat er staat nu in ieder geval geen update klaar.

Is niet gewoon de data op?

Reputatie 3
Badge

Dat zou wel wat zijn met onbeperkt mb’s

 

Heeft u op een andere locatie ook slechte verbinding? 

Reputatie 3
Badge

Ja ben op verschillende plekken en steden geweest en overal het zelfde probleem 

Reputatie 7
Badge +13

Als je de simkaart even in een ander toestel stopt, hou je dan hetzelfde probleem?

Zo ja dan ligt het aan de simkaart, die kan je dan omruilen via de website of in een KPN winkel.

Gaat het dan wel goed dan ligt het je iPhone 11 of een instelling, je zou dan eerst eens de netwerkinstellingen kunnen resetten om te kijken of dat helpt.

Oh super! Kunt u het laten weten als u weet wat er mis is?

 

Reputatie 5
Badge +2

Hier exact hetzelfde probleem sinds het weekend. Bellen is ook lastig dan.

Van alles al geprobeerd maar tot nu toe helpt niets.

 

Reputatie 5
Badge +2

Hier exact hetzelfde probleem met een iPhone 11. 
 

Reputatie 7
Badge +20

Edit: dit advies niet meer van toepassing

 

​̶̶G̶o̶e̶d̶e̶n̶a̶v̶o̶n̶d̶ ̶A̶l̶l̶e̶n̶,̶ ̶m̶o̶c̶h̶t̶ ̶j̶e̶ ̶h̶e̶t̶ ̶n̶o̶g̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶g̶e̶d̶a̶a̶n̶ ̶h̶e̶b̶b̶e̶n̶ ̶k̶u̶n̶ ̶j̶e̶ ̶h̶i̶e̶r̶o̶v̶e̶r̶ ̶h̶e̶t̶ ̶b̶e̶s̶t̶e̶ ̶e̶v̶e̶n̶ ̶c̶o̶n̶t̶a̶c̶t̶ ̶o̶p̶n̶e̶m̶e̶n̶ ̶m̶e̶t̶ ̶m̶i̶j̶n̶ ̶c̶o̶l̶l̶e̶g̶a̶'̶s̶ ̶o̶p̶ ̶0̶8̶0̶0̶-̶0̶4̶0̶2̶ ̶o̶f̶ ̶e̶v̶e̶n̶ ̶e̶e̶n̶ ̶e̶i̶g̶e̶n̶ ̶t̶o̶p̶i̶c̶ ̶v̶o̶o̶r̶ ̶a̶a̶n̶m̶a̶k̶e̶n̶.̶ ̶E̶r̶ ̶i̶s̶ ̶g̶e̶e̶n̶ ̶l̶a̶n̶d̶e̶l̶i̶j̶k̶ ̶p̶r̶o̶b̶l̶e̶e̶m̶ ̶h̶i̶e̶r̶m̶e̶e̶ ̶d̶u̶s̶ ̶i̶s̶ ̶h̶e̶t̶ ̶h̶a̶n̶d̶i̶g̶e̶r̶ ̶o̶m̶ ̶j̶u̶l̶l̶i̶e̶ ̶h̶i̶e̶r̶ ̶p̶e̶r̶s̶o̶o̶n̶l̶i̶j̶k̶ ̶m̶e̶e̶ ̶t̶e̶ ̶h̶e̶l̶p̶e̶n̶.̶

̶D̶a̶t̶ ̶g̶e̶z̶e̶g̶d̶ ̶h̶e̶b̶b̶e̶n̶d̶e̶ ̶@̶P̶a̶j̶a̶n̶,̶ ̶h̶e̶b̶ ̶j̶e̶ ̶d̶i̶t̶ ̶p̶r̶o̶b̶l̶e̶e̶m̶ ̶o̶p̶ ̶e̶e̶n̶ ̶s̶p̶e̶c̶i̶f̶i̶e̶k̶e̶ ̶l̶o̶c̶a̶t̶i̶e̶?̶ ̶K̶u̶n̶ ̶j̶e̶ ̶o̶o̶k̶ ̶j̶o̶u̶w̶ ̶s̶i̶m̶k̶a̶a̶r̶t̶ ̶e̶e̶n̶s̶ ̶i̶n̶ ̶e̶e̶n̶ ̶a̶n̶d̶e̶r̶ ̶t̶o̶e̶s̶t̶e̶l̶ ̶p̶r̶o̶b̶e̶r̶e̶n̶ ̶o̶f̶ ̶e̶e̶n̶ ̶a̶n̶d̶e̶r̶e̶ ̶s̶i̶m̶k̶a̶a̶r̶t̶ ̶i̶n̶ ̶j̶o̶u̶w̶ ̶t̶o̶e̶s̶t̶e̶l̶?̶
̶I̶s̶ ̶e̶r̶ ̶i̶e̶t̶s̶ ̶v̶e̶r̶a̶n̶d̶e̶r̶d̶ ̶a̶a̶n̶ ̶j̶e̶ ̶a̶b̶o̶n̶n̶e̶m̶e̶n̶t̶/̶s̶i̶t̶u̶a̶t̶i̶e̶/̶l̶o̶c̶a̶t̶i̶e̶ ̶d̶e̶ ̶a̶f̶g̶e̶l̶o̶p̶e̶n̶ ̶w̶e̶k̶e̶n̶?̶

 

Admin: samengevoegd met algemeen storingstopic.

Hoi @Say : Heb jij de mogelijkheid om die SIM in een andere telefoon te proberen? Zo kunnen we kijken of het misschien iets met die iphone of met iets anders te maken heeft. 

Reputatie 3
Badge

Ik maakt gebruik van een e-sim dus dat is helaas niet mogelijk

Hier ook sinds een paar dagen een slechte 4g verbinding. iPhone 11. Verschillende steden geweest. Slechte verbinding zowel binnen als buiten

Reputatie 5
Badge +2

Ik maakt gebruik van een e-sim dus dat is helaas niet mogelijk

Wilde ook een esim aanvragen ipv de huidige fysieke simkaart.

heeft geen zin dus begrijp ik…

Reputatie 5
Badge +2

Hier ook sinds een paar dagen een slechte 4g verbinding. iPhone 11. Verschillende steden geweest. Slechte verbinding zowel binnen als buiten

Bij mij werkt het na verlaten van wifi heel even maar dan is t ook gelijk afgelopen. Ook met een iPhone 11.

Begint nu wel heel irritant te worden

 

Reputatie 7
Badge +13

 

Wel opvallend dat meerdere gebruikers ineens een slechte 4G verbinding met de iPhone 11 hebben, is er onlangs een update geweest voor die mobiel?

Hier iemand met een iPhone 11 en hetzelfde probleem ! Van alles geprobeerd naar e Sim gewisseld waardoor nu normale Sim niet meer werkt…

Reputatie 5
Badge +2

@Erwin_ kun jij hier

meer duidelijkheid in brengen… 

lijkt me een kpn probleem..

 

 

Wel opvallend dat meerdere gebruikers ineens een slechte 4G verbinding met de iPhone 11 hebben, is er onlangs een update geweest voor die mobiel?

Wel een update gehad van maandag op dinsdag maar de problemen speelden een paar dagen daarvoor al. 

@Erwin_ kun jij hier meer duidelijkheid in brengen… 

lijkt me een kpn probleem..

 

Mag ik vragen waarom jij denkt dat het een KPN probleem is?  De gemene deler lijkt voorlopig dat het om bepaalde iphones gaat.  Is er ook melding gemaakt op fora van apple? Zijn deze signalen daar ook bekend? Ik sluit niks uit maar mijn eerste idee gaat uit naar een update van de iphone die hier voor zorgt. 

@Say Als jij in het buitenland bent is onbeperkt niet écht onbeperkt. Ben jij buiten Nederland en zo ja, heb je een idee hoeveel mb's er doorheen gegaan zijn?

Iemand die hier een update over heeft?

Reageer