Beantwoord

Thuis slecht bereik mobiel bellen

  • 2 October 2020
  • 10 reacties
  • 139 keer bekeken

Sinds ongeveer een maand problemen met thuis mobiel bellen. Tijdens het gesprek valt de verbinding weg. Van de streepjes bovenin is er maar 1 aan. 
Bij mij geen verandering. Wel is Telfort KPN geworden. Heeft het daarmee te maken? Waar kan ik terecht met dit probleem?

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 19 October 2020, 09:56

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Annet van Leijen, dank je wel voor jouw bericht. Wat ontzettend vervelend dat telefoongesprekken zo maar wegvallen. Ik wil graag uitzoeken hoe de situatie in elkaar steekt. Kun je hiervoor allereerst vertellen wat je hebt geprobeerd om het probleem op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen. Heb je bijvoorbeeld jouw toestel al eens herstart? Mocht dat het probleem niet verhelpen, zou je dan jouw SIM-kaart eens in een ander toestel kunnen testen? Zo kunnen we een en ander uitsluiten als mogelijke oorzaak. Ervaar je het probleem alleen thuis, of ook op andere locaties?

Wat betreft jouw vraag, de mobiele abonnementen van Telfort zijn sinds 26 januari overgezet naar KPN, ik vermoed daarom dat dit niet de oorzaak is, gezien het feit dat je dit nu een maand ervaart. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Dank je voor reactie. Toestel herstarten doe ik regelmatig. Heb geen ander toestel om SIM kaart te testen. Ga binnenkort verhuizen. Kijken of  ik in mijn nieuwe huis het probleem nog steeds heb. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de toelichting. Ik wil graag nagaan hoe de situatie precies in elkaar steekt, zou je daarvoor jouw profiel volledig in kunnen vullen, met de adresgegevens van je huidige adres, en hieronder een seintje kunnen geven als je dit hebt gedaan? Weet je toevallig ook of er meer mensen in de buurt zijn die problemen ervaren? Als anderen in de buurt ook problemen ervaren, kunnen we het dankzij jouw melding ook voor hen oplossen. :relaxed: Ik hoor het graag van je, dan ga ik voor je op onderzoek uit!

OK. Profiel ingevoerd. Van mijn buren weet ik niets. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Met de informatie die ik tot mijn beschikking heb, zou het bereik in huis goed moeten zijn. Je geeft aan dat het probleem sinds ongeveer een maand speelt. Kun je aangeven of er wellicht iets veranderd in jouw omgeving? Het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te minder het signaal. Hoe meer obstakels op het pad van het signaal, hoe minder het bereik. Als er bijvoorbeeld gebouwd is in jouw omgeving, dan kan dit voor minder bereik zorgen op jouw adres.

Heb je overigens nog een Telfort SIM-kaart in gebruik, of heb je al een KPN SIM? Mocht je nog een kaartje hebben van Telfort, dan kun je het beste een nieuwe SIM-kaart aanvragen. Zo hebben we deze in ieder geval als mogelijke oorzaak uitgesloten. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn? Ik hoor het graag van je!

 

OK aangevraagd. Houd je op de hoogte!

Reputatie 6
Badge +10

Dat is helemaal goed. Ik hoor graag of de nieuwe SIM-kaart het probleem heeft verholpen. Mocht dat niet het geval zijn, zou je dan nog kunnen aangeven of er in de afgelopen periode iets is gewijzigd in jouw omgeving?

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Annet van Leijen, heb je de SIM-kaart inmiddels ontvangen en heeft deze het probleem verholpen? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer