Vraag

verificatiecode komt niet binnen via SMS

  • 5 February 2020
  • 12 reacties
  • 7393 keer bekeken

Badge

Ik ontvang geen verificatiecode van PayPal via SMS. Dit was al een jaar geleden zo. Normale SMS berichten ontvang ik wel gewoon. 
Ik had hier eigen vrede mee en heb twee staps verificatie uitgezet. Nu blijkt dat ik ook van mijn bank geen code ontvang. Mijn partner (ook KPN nummer) ontvangt codes van zowel Paypal en bank wel gewoon.

Dit is toch vreemd? SMS werkt gewoon en ook andere codes van bijvoorbeeld Microsoft en anderen ontvang ik gewoon. Maar van sommige instanties niet. Zag dat dit een vaker voorkomend probleem is, maar een oplossing hiervoor kan ik zo snel niet vinden. Wat  is de oplossing hiervoor?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@RobertLa Vervelend dat je geen verificatie sms kunt ontvangen van PayPal en van je bank. Als je de simkaart in het toestel van je partner doet, ontvang je ze dan nog steeds niet? Hiermee kunnen we makkelijk uitsluiten of we de oplossing moeten zoeken in het toestel of in ons netwerk. Mocht je dit al getest hebben, laat het mij dan maar weten. Dan ga ik op onderzoek uit. :nerd: Zou je voor mij jouw 06-nummer nog willen toevoegen aan je profieL

Ik hoor graag van je!

Badge

@Lisa Bedankt voor je reactie. Ik had tot enkele maanden geleden een andere iPhone en had het issue toen al. De sim kaart in een ander toestel werkt dus niet. 

Ik heb mijn mobiele nummer toegevoegd aan mijn profiel. Ik ben benieuwd of we de oorzaak kunnen achterhalen…

 

Reputatie 7
Badge +17

@RobertLa Bedankt voor je bericht. Hmm… Bijzonder, maar wel goed om te weten dat je partner ze trouwens wel gewoon ontvangt. 
Het kan aan twee dingen liggen:

  1. Apple
  2. Simkaart

Heeft je partner ook een Apple? Zo niet, als je de simkaart in haar toestel stopt ontvang je dan wél een sms’je, want dan blokkeert apple iets en moeten we neuzen in de instellingen. 

Als het niet werkt in een ander soort toestel (android) of je kan dit niet controleren, kunnen we altijd een simwissel doen, mits je dit niet al gedaan hebt. Ik kan eventueel een ander kaartje naar je toesturen.

Ik hoor wederom graag van je!  

Badge

@Lisa Fijn dat je me probeert te helpen hiermee. Ik heb de simkaart zojuist in een Samsung toestel van een collega gestopt. Ik ontvang dan gewoon 'normale’ SMS (van hem naar mij, of gemiste oproep, etc). De verificatie code van Paypal kreeg ik niet binnen op het Android toestel. Ik heb voor de test ook de sim kaart van mijn collega in mij iPhone gedaan, het nummer bij Paypal gewijzigd naar zijn nummer en een verificatie code opgevraagd. Deze kwam gewoon binnen. Ik denk dat je gelijk hebt en dat het aan mijn simkaart ligt. Ik weet het alleen niet meer zeker, maar volgens mij is deze al enige tijd geleden vervangen. Zullen we het gewoon proberen met een nieuwe simkaart? Zo sluiten we stap voor stap eea uit.

Reputatie 7
Badge +17

@RobertLa Bedankt het uitgebreid testen. Dit sluit veel uit. Ik vermoed eveneens dat het inderdaad aan de simkaart ligt, aangezien er in het netwerk niets geblokkeerd wordt. Je hebt waarschijnlijk al een mail/sms ontvangen. Zo niet, bij deze heb ik een nieuwe simkaart naar je toegestuurd. Ik vermoed dat je deze morgen al ontvangt in de brievenbus. Als het na de sim wissel nog steeds niet werkt, wil ik graag een ticket voor je aanmaken voor onze technische dienst van het mobiele netwerk. Die kunnen dan de blokkade opsporen.
In dat geval zijn de tijdstippen waarop de sms'jes ontvangen moesten worden interessant! Deze kan je hier ook gewoon (ongeveer) vermelden. 

Badge

@Lisa Ik heb de simkaart afgelopen weekeinde ontvangen. Ik heb deze op zondag geactiveerd en direct gekeken of het issue is opgelost. Helaas niet! Ik heb de security code bij Paypal op de volgende momenten aangevraagd maar niets ontvangen:

  • zondag 16-2 tussen 17.00 en 18.30 (ongeveer)
  • maandag 17-2 om 9.25 (precieze tijd)

Voor de goede orde:

  • andere SMS ontvang ik wel
  • als ik het mobiele nummer bij Paypal verander naar een ander mobiel nummer dan wordt deze wel ontvangen op het andere nummer
  • testen met andere telefoons helpt ook niet

Het lijkt alsof het echt met mijn mobiele nummer heeft te maken. Dit nummer heb ik nu ongeveer 12 jaar in gebruik. Ik zou het op prijs stellen als je een ticket aanmaakt voor de technische dienst. Lisa, jij bedankt voor je hulp zover.

 

Reputatie 7
Badge +17

@RobertLa Ik heb een ticket voor je ingediend. Mijn collega's gaan er mee aan de slag en nemen telefonisch contact met je op. Aangezien je vaak in de ochtend een berichtje hier post, heb in de voorkeur ‘ochtend’ doorgegeven om contact met jou op te nemen. Mijn collega's bellen (waarschijnlijk) anoniem. Als ze je niet te pakken krijgen, spreken ze de voicemail in en laten ze een notitie achter. Mochten jullie elkaar dus niet spreken, laat het hier dan maar weten, dan pak ik de notitie erbij. We moeten even geduld hebben, want ik las dat ze een doorlooptijd hebben van max. 5 werkdagen! 
Uiterlijk vrijdag weten we meer/ is het opgelost.:smile:

Reputatie 7
Badge +28

@RobertLa 

Even voor de zekerheid: Heb je gebruikers geblokkeerd? En staat het filter onbekende afzenders uit? Of zet de afzenders in jouw adresboek. 

 

 

 

Badge

@Lisa Bedankt. Ik wacht de technische dienst af.

@Noordzee Bedankt voor de tips. Ik heb de instellingen gecontroleerd, maar deze staan goed. 

Reputatie 7
Badge +17

@RobertLa Hebben mijn collega's ondertussen contact met je opgenomen? Ik ben benieuwd of het is opgelost en of ik nog iets voor je kan betekenen. :D 

Badge

@Lisa Jazeker, een collega heeft mij gebeld. Zij had uitgezocht dat de berichten nooit zijn ontvangen door KPN, dus ligt het aan de verzender. Ze gaf ook aan dat dit vaker voorkomt met geporteerde nummers ( van Vodafone naar KPN). Heb ook de verzendende partijen gebeld en deze wijzen weer naar KPN. Dit issue is vervelend maar niet onoverkomelijk. Bedankt voor je hulp, aardig dat je nog even informeerde naar de status.

Reputatie 7
Badge +17

@RobertLa Oh, dus je bent er niet (echt) mee geholpen.  In ieder geval wel fijn dat er is gebeld. Hopelijk gebeurt er een technisch wonder waardoor het ooit wordt opgelost. Bedankt voor je terugkoppeling.