Vraag

Modem password KPN Box 12 wordt niet geaccepteerd

  • 9 June 2024
  • 15 reacties
  • 139 keer bekeken

Het lukt me niet om in te loggen op de KPN 12 modem. Ik begrijp uit een aantal topics dat dit zou komen doordat er underscore in het admin wachtwoord zit (op sticker > achterzijde modem). In mijn geval 2 underscores (_) en een dubbel punt (:)

 

Vanalles geprobeed, cookies/caches leeggooien, andere browsers, de verschillende links die hier voorbijkomen (http://192.168.2.254/2.0/gui/#/ > deze geeft een 404, http://mijnmodem.kpn/ > zelfde inlog pagina > zelfde resultaat) en factory reset maar helaas mag niets baten.

 

Hoe los ik dit op? Ik moet een poort opengooien voor mijn Easy Solar.


15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe ziet uw loginscherm er uit? Staat daar een firmware versie op? Zoiets? 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de KPN Box al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Heeft u de KPN Box al eens gereset naar fabrieksinstellingen? 

Ik was niet helemaal scherp zie ik, ik mis een deel van het verhaal:

  1. Bij aansluiten modem (begin april ergens) kwam ik er achter dat ik niet kon inloggen op admin (ook na factory reset)
  2. KPN gebeld, meneer die ik sprak heeft toen mij gevraagd via http://192.168.2.254/2.0/gui/#/ in te loggen. Dit werkte niet
  3. Op zijn verzoek nogmaals Factory reset gedaan, ook dit werkte niet
  4. Hij bleek op afstand in te kunnen loggen en boel te resetten.
  5. Vervolgens kon ik inloggen met een ander wachtwoord
  6. Vervolgens WIFI aangepast, aangepast naar ‘Woonkamer’
  7. Paar maanden later (gisteren), lijk ik weer niet in te kunnen loggen
  8. Factory reset gedaan, maar dit geeft het oorspronkelijk probleem weer waar ik niet met het standaard (op de sticker, met underscores en dubbele punt) wachtwoord kan inloggen
  9. Het valt mij ook op dat http://192.168.2.254/2.0/gui/#/ niet langer werkt, ook via ethernet kabel. Kan het zijn dat er een update is geweest?

Ik begrijp uit andere berichten dat het een bekend probleem is niet met underscores kunnen inloggen? 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Merure, het gaat allemaal niet vanzelf met inloggen op jouw Box 12 lees ik. We denken hier graag met je mee.

Gewoonlijk moet je kunnen inloggen via een van deze links: Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn. Werkt het wachtwoord niet, dan kan je die zo opnieuw instellen:

Ik ben mijn zelf ingestelde wachtwoord vergeten

Je kunt het wachtwoord resetten met de resetlink op de inlogpagina. Je wordt dan gevraagd de reset te bevestigen door (binnen 5 minuten) kort de Wifiknop op het modem in te drukken. Na enkele seconden is het wachtwoord gereset en kun je inloggen met het wachtwoord dat op de sticker staat achterop het modem.

Als je deze wachtwoordreset gebruikt wordt alléén het inlogwachtwoord gereset naar het wachtwoord dat op de sticker staat. Alle andere instellingen blijven zoals ze zijn. Dus je hoeft dan niet meer alles helemaal opnieuw in te stellen.

 

Alle details lees je in dit artikel:

 

@Alexandra van KPN dank voor je reactie, helaas schiet ik hier niets mee op.

 

Het probleem is dat ik juist NIET kan inloggen met het standaard admin wachtwoord dat op de sticker achterop het modem staat... 

Mijn vermoeden is dat dit komt omdat er tekens in staan (underscores, dubbele punt) die niet geaccepteerd worden door jullie KPN Box 12 wachtwoord validatie.

Iemand van de Sogemcom klantenservice wist op afstand het wachtwoord te veranderen waar ik vervolgens mee kon ik inloggen. Maar dit werkt dus nu ook niet meer en na een factory reset zit ik nu dus weer vast omdat het standaard admin wachtwoord niet wordt geaccepteerd. 

Daarom nu mijn vraag, hoe kunnen jullie ervoor zorgen dat ik WEL met het wachtwoord achterop de sticker kan inloggen?

Ik lees meerdere klachten over problemen met admin wachtwoorden met underscores erin.  Dus een fix hiervoor op de modem zou mijn voorkeur hebben. Is dat geen optie, dan ontvang ik graag een andere modem met een werkend admin wachtwoord.

 

Met vriendelijke groet, 

Melle 

Reputatie 7
Badge +19

@Merure Hmm, dat is wel opvallend. Het standaard wachtwoord zou na een reset gewoon moeten werken, natuurlijk. Maar dat doet het dus niet. Een underscore in het oorspronkelijke wachtwoord mag geen probleem zijn. Ook met de knop ‘wachtwoord vergeten’ op de loginpagina lukt het dus niet, begrijp ik? Dat is geen volledige reset maar zou wel dat wachtwoord naar het standaard wachtwoord moeten terugzetten.

Daarnaast wil ik dit even voor je navragen. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je naam, postcode, huisnummer, en klantnummer? En geef je daarna hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan weet ik dat je ze hebt ingevuld en kan ik op onderzoek uit.

Reputatie 2

Kan ook niet inloggen in mijn modem wat ik ook probeer.  Alle browsers geprobeerd,  maar ben één van de vele begrijp ik. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Kan ook niet inloggen in mijn modem wat ik ook probeer.  Alle browsers geprobeerd,  maar ben één van de vele begrijp ik. 

 

Kan je eens de qr code scannen met je mobiel en dat het password eruit knippen en plakken tijdens het inloggen ?

Edit: Ik heb u qr code even gescand, kan je dit een kopieren en plakken ?

h4H_W2H:q_

Reputatie 2

Dat lukt niet,  staat admin, en daaronder het wachtwoord van het modem.  Geeft steeds de melding verkeerd wachtwoord. 

Reputatie 7
Badge +9

Kan ook niet inloggen in mijn modem wat ik ook probeer.  Alle browsers geprobeerd,  maar ben één van de vele begrijp ik. 

Dit was inderdaad met de oude software zo, met de nieuwe die u heeft moet alles gewoon werken.

 

Dat lukt niet,  staat admin, en daaronder het wachtwoord van het modem.  Geeft steeds de melding verkeerd wachtwoord. 

Het enige wat je kan proberen is reset op afstand, als daarmee het standaard wachtwoord niet gefixed wordt vrees ik dat KPN een ander modem moet opsturen (modem swap).
Dit is aan @Alexandra van KPN om te besluiten of ze dat doen.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/servicetool-reset-fabrieksinstellingen-experiabox-modem.htm

Reputatie 2

Ja ik bel morgen met Kpn,  zal vast goed komen., ben nu lang genoeg aan het proberen geweest. Bedankt voor je bericht. 

 

@Merure Hmm, dat is wel opvallend. Het standaard wachtwoord zou na een reset gewoon moeten werken, natuurlijk. Maar dat doet het dus niet. Een underscore in het oorspronkelijke wachtwoord mag geen probleem zijn. Ook met de knop ‘wachtwoord vergeten’ op de loginpagina lukt het dus niet, begrijp ik? Dat is geen volledige reset maar zou wel dat wachtwoord naar het standaard wachtwoord moeten terugzetten.

Daarnaast wil ik dit even voor je navragen. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je naam, postcode, huisnummer, en klantnummer? En geef je daarna hier een seintje zo gauw je dat hebt gedaan? Dan weet ik dat je ze hebt ingevuld en kan ik op onderzoek uit.

Ik heb mijn profiel bijgewerkt. 

En ik wilde de laatste modem update nog even afwachten. Die is nu geweest als het goed is, dan zal ik morgen nog een laatste reset poging doen.

Als dat weer niet werkt ontvang ik graag een andere modem. Ik laat het morgen weten. 

Reputatie 7

Dank voor het invullen van je profiel, @Merure

Zoals SaltyBart al benoemd is deze inlogbug verholpen. Er was met de nieuwe software die jij hebt een probleem met wachtwoorden met specifieke tekens. Dat is verholpen in de meest recente update naar versie V12.C24.05.08. Maar, los van de update, voor zover wij weten, zou die die bug ook niet moeten spelen met underscores. 

Met jouw gegevens zie ik dat jij nog op V12.C.23.15.06 zit. Dus updaten zo ik dan sowieso aanraden. We gaan het uiteindelijk ook wel pushen naar je Box 12, maar zelf doen is dan sneller. Moet je er natuurlijk wel eerst inkomen,

 

Je schrijft eerder dat je in het begin contact hebt gehad met de klantenservice: 

  1. Bij aansluiten modem (begin april ergens) kwam ik er achter dat ik niet kon inloggen op admin (ook na factory reset)
  2. KPN gebeld, meneer die ik sprak heeft toen mij gevraagd via http://192.168.2.254/2.0/gui/#/ in te loggen. Dit werkte niet
  3. Op zijn verzoek nogmaals Factory reset gedaan, ook dit werkte niet
  4. Hij bleek op afstand in te kunnen loggen en boel te resetten.
  5. Vervolgens kon ik inloggen met een ander wachtwoord

Op dat moment had je waarschijnlijk nog de oude firmware. Daarmee zijn login problemen in het algemeen een vaker voorkomend issue. Ik begrijp dat de collega toen op afstand een reset heeft gedaan, waarna het wel lukte in te loggen.

Daarna schrijf je dit:

Iemand van de Sogemcom klantenservice wist op afstand het wachtwoord te veranderen waar ik vervolgens mee kon ik inloggen. Maar dit werkt dus nu ook niet meer en na een factory reset zit ik nu dus weer vast omdat het standaard admin wachtwoord niet wordt geaccepteerd. 

Kun je dit toelichten? Want Sagemcom zou dit helemaal niet moeten kunnen doen. De nieuwe Software is niet van hun hand, zij kunnen daar helemaal niet bij.

 

Ik heb ondertussen dus ook naar je modem gekeken vanaf hier. Daarmee zie ik dus dat je de meest recente update dus nog niet binnen hebt. Ik zie ook dat je modem 3,5 dag online is op het moment. Dat impliceert wel dat de meest recente reset gelukt is.

 

Voor de zekerheid: je hebt de Toegangswachtwoord vergeten? optie op het inlogscherm al gebruikt? Zou je dat anders (als)nog eens willen doen, en laten weten wat daar uitkwam?
 

 

Ik heb daarnaast dit ook doorgegeven aan het modemteam, inclusief jouw modemgegevens zodat ze er debug logging uit kunnen trekken.

 

Ja ik bel morgen met Kpn,  zal vast goed komen., 

Ik denk dan ook dat dit op dit moment niet de handigste route is. En dat we het eerst nog even via hier afhandelen.

Als het echt niet lukt om in te loggen, dan kunnen we je ook via hier aan een nieuw modem helpen.

Dank voor het invullen van je profiel, @Merure

Zoals SaltyBart al benoemd is deze inlogbug verholpen. Er was met de nieuwe software die jij hebt een probleem met wachtwoorden met specifieke tekens. Dat is verholpen in de meest recente update naar versie V12.C24.05.08. Maar, los van de update, voor zover wij weten, zou die die bug ook niet moeten spelen met underscores. 

Met jouw gegevens zie ik dat jij nog op V12.C.23.15.06 zit. Dus updaten zo ik dan sowieso aanraden. We gaan het uiteindelijk ook wel pushen naar je Box 12, maar zelf doen is dan sneller. Moet je er natuurlijk wel eerst inkomen,

 

Je schrijft eerder dat je in het begin contact hebt gehad met de klantenservice: 

  1. Bij aansluiten modem (begin april ergens) kwam ik er achter dat ik niet kon inloggen op admin (ook na factory reset)
  2. KPN gebeld, meneer die ik sprak heeft toen mij gevraagd via http://192.168.2.254/2.0/gui/#/ in te loggen. Dit werkte niet
  3. Op zijn verzoek nogmaals Factory reset gedaan, ook dit werkte niet
  4. Hij bleek op afstand in te kunnen loggen en boel te resetten.
  5. Vervolgens kon ik inloggen met een ander wachtwoord

Op dat moment had je waarschijnlijk nog de oude firmware. Daarmee zijn login problemen in het algemeen een vaker voorkomend issue. Ik begrijp dat de collega toen op afstand een reset heeft gedaan, waarna het wel lukte in te loggen.

Daarna schrijf je dit:

Iemand van de Sogemcom klantenservice wist op afstand het wachtwoord te veranderen waar ik vervolgens mee kon ik inloggen. Maar dit werkt dus nu ook niet meer en na een factory reset zit ik nu dus weer vast omdat het standaard admin wachtwoord niet wordt geaccepteerd. 

Kun je dit toelichten? Want Sagemcom zou dit helemaal niet moeten kunnen doen. De nieuwe Software is niet van hun hand, zij kunnen daar helemaal niet bij.

 

Ik heb ondertussen dus ook naar je modem gekeken vanaf hier. Daarmee zie ik dus dat je de meest recente update dus nog niet binnen hebt. Ik zie ook dat je modem 3,5 dag online is op het moment. Dat impliceert wel dat de meest recente reset gelukt is.

 

Voor de zekerheid: je hebt de Toegangswachtwoord vergeten? optie op het inlogscherm al gebruikt? Zou je dat anders (als)nog eens willen doen, en laten weten wat daar uitkwam?
 

 

Ik heb daarnaast dit ook doorgegeven aan het modemteam, inclusief jouw modemgegevens zodat ze er debug logging uit kunnen trekken.

 

Ja ik bel morgen met Kpn,  zal vast goed komen., 

Ik denk dan ook dat dit op dit moment niet de handigste route is. En dat we het eerst nog even via hier afhandelen.

Als het echt niet lukt om in te loggen, dan kunnen we je ook via hier aan een nieuw modem helpen.

Kijk, van dit soort technisch inhoudelijke reacties wordt ik heel vrolijk (als ex IT helpdesker 🤓), mijn dank hiervoor! 

Ik heb inmiddels weten in te loggen. Via de toegangswachtwoord vergeten link + wifi knop indrukken. Voor zekerheid het wachtwoord via QR scanner uitgelezen en geplakt. En dat werkte!

Maar er is wel iets geupdate, want de interface ziet er bij sinds het contact met KPN / Sagecom (?) anders uit. Herinner me vaag een foto van mensen thuis ipv fel groene menu.

"Kun je dit toelichten? Want Sagemcom zou dit helemaal niet moeten kunnen doen. De nieuwe Software is niet van hun hand, zij kunnen daar helemaal niet bij." 

Hmm misschien was het iemand van KPN, want die heb ik gebeld. Maar in de mails die ik heb ontvangen stond duidelijk Sagecom. Vandaar dat ik denk/dacht dat zij het waren. 

 

Dank nogmaals voor alle support en ik ga vanavond meteen updaten! 😁👍

 

Reageer