Vraag

Tip als inloggen op de Box12 niet lukt

  • 17 June 2024
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Na vele vruchteloze pogingen om 2.4 GhZ op mijn KPN Box 12b in te stellen heb ik nu de oplossing. Je krijgt volgens de gebruikelijke weg het advies om via het specifieke IP adres in te loggen. Als je dan het admin wachtwoord gebruikt dat je op de modem vind, volgt er een error melding. Je komt niet verder met de normale WIFI verbinding. Herkenbaar?

Als je echter een bedrade aansluiting maakt met je modem, dus met een netwerkkabel tussen je device (in mijn geval een MacBook) en je KPN Box 12b, dan lukt het wel!

Met dank aan Yves van de KPN helpdesk  


2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Willem Baldé, welkom op onze community! 
Het inloggen op de box12 is een bekend issue met een specifieke versie van de firmware. 
Voor zover ik weet zou het niet uit moeten maken of je de kabel gebruikt of wifi, maar fijn dat het gelukt is!

Is het ook gelukt met het aanpassen van de instellingen?

We hebben hier ook nog een handig artikel over!

  

Momenteel is er een issue waardoor inloggen niet altijd goed werkt. Tot we dit aan onze kant opgelost hebben kun je wel inloggen met een andere browser

 

Let op! Lukt inloggen niet van mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Hallo Thomas, ik heb voor dat ik deze kabeloplossing kreeg ook ingelogd met Firefox. (Safari is mijn staandaard browser). Maar ook in Firefox werkte het inloggen via wifi niet. Blijf dus niet hangen in de adviezen die jullie schrijven: ze werken niet! Gelukkig was er nog Yves van de helpdesk…

Reageer