Vraag

Prepaid tegoed verdwijnt op telefoon dochter, hoe kan dat?

  • 24 October 2023
  • 7 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb op de telefoon van mijn dochter 2x prepaid tegoed opgewaardeerd, totaal voor € 20. De laatste keer was 2 weken geleden. 

Ze gebruikt nooit data, data staat ook uitgeschakeld. Het tegoed verdwijnt gewoon! Hoe kan dit?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @mollly 

 

Staat er misschien zoiets als WiFi assistentie of Slimme netwerkwissel aan op de mobiel van je dochter?
Bij sommige mobieltjes wordt er dan toch mobiele data gebruikt ook al staat dat uit.

 

Voor iPhone:

Je kunt controleren of WiFi Assistentie is ingeschakeld via de instellingen.

Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk.
  2. Blader helemaal naar beneden.
  3. Onderaan het scherm zie je de schakelaar Wi-Fi Assistentie.
  4. Controleer of de schakelaar aan of uit staat.

 

Voor Samsung:

Hoe zet ik Slimme netwerkwissel uit?

De Slimme netwerkwissel is eenvoudig aan en uit te zetten.
Volg het slimme netwerkwissel zet-uit stappenplan:

  1. Open instellingen
  2. Kies tabblad ‘Verbindingen’
  3. Kies ‘Wi-Fi’
  4. Schakel de optie ‘Slimme netwerkwissel’ uit.

In mijn Samsung heet dat “Oversch. naar mobiele gegevens” … aan/uit.

Reputatie 7
Badge +18

Wel op dezelfde plek te vinden @PeterG ?

Altijd handig van die fabrikanten om het ineens weer anders te gaan noemen 🙄

Onder Wifi en dan de … (verticale 3 puntjes rechtsboven) en dan geavanceerd, @GeSp .

Reputatie 7
Badge +7

Wel op dezelfde plek te vinden @PeterG ?

Altijd handig van die fabrikanten om het ineens weer anders te gaan noemen 🙄

Voor mijn OnePlus:

Bij versie 13.1 van Android zijn het de volgorde: Instellingen / Wi-Fi / Wi-Fi-assistent , dan kom je bij het getoonde screenshot.

Bij een wat oudere versie kan het de volgorde zijn: Instellingen / Netwerk en internet / Wifi / Wifi-voorkeuren / Geavanceerd 

 

Hoi @mollly. Welkom op het forum.

Allemaal nuttige informatie van onze community. Zit er iets bruikbaars bij?

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @mollly, welkom op het forum! 

Weet je zeker dat de data op haar mobiele telefoon uitstaat? Vaak is dit de oorzaak van het verdwijnende beltegoed. 
Ik kijk graag met je mee om te kijken of dit inderdaad de oorzaak is. Wil je in je profiel het 06-nummer en het simkaartnummer invullen en daarna een reactie plaatsen in dit topic? Dan kom ik weer bij je terug. 

Reageer