Skip to main content
Vraag

Prepaid tegoed verdwijnt op telefoon dochter, hoe kan dat?

  • 24 oktober 2023
  • 7 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb op de telefoon van mijn dochter 2x prepaid tegoed opgewaardeerd, totaal voor € 20. De laatste keer was 2 weken geleden. 

Ze gebruikt nooit data, data staat ook uitgeschakeld. Het tegoed verdwijnt gewoon! Hoe kan dit?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6814 reacties
  • 24 oktober 2023

Hallo @mollly 

 

Staat er misschien zoiets als WiFi assistentie of Slimme netwerkwissel aan op de mobiel van je dochter?
Bij sommige mobieltjes wordt er dan toch mobiele data gebruikt ook al staat dat uit.

 

Voor iPhone:

Je kunt controleren of WiFi Assistentie is ingeschakeld via de instellingen.

Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk.
  2. Blader helemaal naar beneden.
  3. Onderaan het scherm zie je de schakelaar Wi-Fi Assistentie.
  4. Controleer of de schakelaar aan of uit staat.

 

Voor Samsung:

Hoe zet ik Slimme netwerkwissel uit?

De Slimme netwerkwissel is eenvoudig aan en uit te zetten.
Volg het slimme netwerkwissel zet-uit stappenplan:

  1. Open instellingen
  2. Kies tabblad ‘Verbindingen’
  3. Kies ‘Wi-Fi’
  4. Schakel de optie ‘Slimme netwerkwissel’ uit.

PeterG
Superuser
  • 62564 reacties
  • 24 oktober 2023

In mijn Samsung heet dat “Oversch. naar mobiele gegevens” … aan/uit.


GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6814 reacties
  • 24 oktober 2023

Wel op dezelfde plek te vinden @PeterG ?

Altijd handig van die fabrikanten om het ineens weer anders te gaan noemen 🙄


PeterG
Superuser
  • 62564 reacties
  • 24 oktober 2023

Onder Wifi en dan de … (verticale 3 puntjes rechtsboven) en dan geavanceerd, @GeSp .


Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1039 reacties
  • 24 oktober 2023
GeSp schreef:

Wel op dezelfde plek te vinden @PeterG ?

Altijd handig van die fabrikanten om het ineens weer anders te gaan noemen 🙄

Voor mijn OnePlus:

Bij versie 13.1 van Android zijn het de volgorde: Instellingen / Wi-Fi / Wi-Fi-assistent , dan kom je bij het getoonde screenshot.

Bij een wat oudere versie kan het de volgorde zijn: Instellingen / Netwerk en internet / Wifi / Wifi-voorkeuren / Geavanceerd 

 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27810 reacties
  • 27 oktober 2023

Hoi @mollly. Welkom op het forum.

Allemaal nuttige informatie van onze community. Zit er iets bruikbaars bij?


Liesbeth van KPN
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

Hoi @mollly, welkom op het forum! 

Weet je zeker dat de data op haar mobiele telefoon uitstaat? Vaak is dit de oorzaak van het verdwijnende beltegoed. 
Ik kijk graag met je mee om te kijken of dit inderdaad de oorzaak is. Wil je in je profiel het 06-nummer en het simkaartnummer invullen en daarna een reactie plaatsen in dit topic? Dan kom ik weer bij je terug.