Beantwoord

Wat te doen als je je nummer meer dan 1 jaar niet gebruikt hebt?

  • 16 July 2019
  • 4 reacties
  • 339 keer bekeken

Waar en met wie kan je contact opnemen als blijkt dat je je telefoon 6 maanden + 90 dagen niet gebruikt hebt?
icon

Beste antwoord door PeterG 17 July 2019, 01:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @007Ralph
Als dit een prepaid nummer was, dan geldt als het langer dan 9 maanden niet is gebruikt en/of opgewaardeerd, dat het nummer verlopen is. Dit is definitief en je bent dan het nummer en resterende tegoed kwijt. KPN kan daar ook niets meer aan doen.
Als je ook niet meer gebeld kan worden dan houdt het op met een prepaidnummer. Dat wordt dan opgeheven. Het is ook niet mogelijk om het terug te halen, want het wordt aan een nieuw kaartje gekoppeld wat ergens den lande weer in een winkel komt te liggen. Nog erger dan een speld.

Aangezien er niets meer aan en mee te doen valt is het enige wat je kunt doen een nieuwe kaartje, en dus nieuw nummer, aanschaffen. Zet er wat beltegoed op en bel of sms er af en toe mee. Elke keer als je zelf belt met verbinding of sms't is ie v.a. dat moment weer een half jaar geldig. Ook moet er wat beltegoed op staan. Minder dan een Euro is dan al genoeg.

Bellen of contact met KPN is zonde van de tijd. Die kan je beter besteden om een nieuwe prepaidsim te halen. Je oude nummer is over en sluiten, helaas.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @007Ralph, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Helaas valt er, zoals hierboven al omschreven staat, na zo'n lange periode helaas niks meer te regelen. Het nummer krijgt meerdere berichten met de oproep om op te waarderen voordat het nummer gedeactiveerd wordt. Indien hierna geen actie ondernomen wordt, wordt het nummer uit de lucht gehaald. Ik ben bang dat dit bij jou ook zo gegaan is.

Indien je wil dat ik het even dubbel check, vul dan even je Forum profiel aan met het betreffende 06-nummer!
Reputatie 7
Badge +21
@007Ralph, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Staat jouw antwoord er al tussen, of kan ik je hier nog bij helpen? Ik hoor het graag!

Reageer