Updates

KPN Cloud: iOS app update naar 3.1.2

Categorie: Mail & Cloud
KPN Cloud: iOS app update naar 3.1.2

Wat is KPN Cloud?

KPN Cloud is een clouddienst gekoppeld aan jouw KPN E-mail. Hiermee bewaar je bestanden op een externe server. Zo kan je altijd (online) bij je bestanden en staat alles veilig opgeslagen. 

Om KPN Cloud te gebruiken heb je een KPN e-mailadres nodig (of alias zoals XS4ALL, Telfort etc.). Per mailbox (met 15GB ruimte) krijg je 10 GB extra gratis cloudopslag. 

Heb je nog geen KPN e-mailadres? Maak dan gemakkelijk een e-mailadres aan.

 

Wat zit er in deze update?

Dit is een update specifiek voor de iOS app voor KPN Cloud. Deze heeft nu versienummer 3.1.2.

In deze versie zit nu camera-upload. Je kunt instellen dat je (nieuwe) foto's (en optioneel video's) automatisch naar KPN Cloud worden geüpload zodra je KPN Cloud opent.

 

Meer info over het gebruik van KPN Cloud:

 

Hallo @Erik_ wat ik me afvraag, is de Cloud en andere Office-toepassingen binnen de webmail gebaseerd op Microsoft als basis of Google als basis?

Daar zou ik graag een antwoord op willen hebben.


Hallo @Erik_ wat ik me afvraag, is de Cloud en andere Office-toepassingen binnen de webmail gebaseerd op Microsoft als basis of Google als basis?

Daar zou ik graag een antwoord op willen hebben.

 

Idd erg interessant om te weten ivm de AvG. Welke (Amerikaanse) dienstverlener (ms,Google, aws) onder de de dienst zit en hoe kpn de persoonsgegevens bescherming geregeld heeft ivm de FISA 702 en CLOUD-act.


Geen van beide. De basis van de software die wij gebruiken voor Webmail en Cloud en alles wat daarbij hoort is OX (Open Xchange). Dat passen we vervolgens aan naar onze wensen en eisen.

Maar de onderliggende netwerkinfrastructuur is helemaal van ons. Dus alles wordt opgeslagen via het KPN netwerk, met een beveiligde verbinding, in KPN Datacenters, in Nederland. Zonder bemoeienis van derde partijen.


Geen van beide. De basis van de software die wij gebruiken voor Webmail en Cloud en alles wat daarbij hoort is OX (Open Xchange). Dat passen we vervolgens aan naar onze wensen en eisen.

Maar de onderliggende netwerkinfrastructuur is helemaal van ons. Dus alles wordt opgeslagen via het KPN netwerk, met een beveiligde verbinding, in KPN Datacenters, in Nederland. Zonder bemoeienis van derde partijen.

Top! Daar mag wel eens meer aandacht in de documentatie aan worden besteed dan.


Ook de kpn cloud iOS app is idd e-mail gebonden. Aanmelden met kpn id werkt niet, moet mijn xs4all e-mail account gebruiken. Wellicht handig om te weten voor andere gebruikers.


Geen van beide. De basis van de software die wij gebruiken voor Webmail en Cloud en alles wat daarbij hoort is OX (Open Xchange). Dat passen we vervolgens aan naar onze wensen en eisen.

Maar de onderliggende netwerkinfrastructuur is helemaal van ons. Dus alles wordt opgeslagen via het KPN netwerk, met een beveiligde verbinding, in KPN Datacenters, in Nederland. Zonder bemoeienis van derde partijen.

Top! Daar mag wel eens meer aandacht in de documentatie aan worden besteed dan.

We benoemen het eigen/Nederlandse aspect op de productpagina. OX niet, maar dat vinden mensen vaak ook iets minder interessant.

 

Ook de kpn cloud iOS app is idd e-mail gebonden. Aanmelden met kpn id werkt niet, moet mijn xs4all e-mail account gebruiken. Wellicht handig om te weten voor andere gebruikers.

Cloud is sowieso e-mailgebonden. Geven we ook aan in de tekst hierboven en in het kennisbankartikel. Je hebt per mailbox een KPN Cloud omgeving. Je kunt maximaal zes mailboxen aanmaken, dus ook zes keer een Cloudomgeving.


Hoe kan ik op de iPhone bestaande foto’s naar KPN cloud zetten? (Nieuwe worden inderdaad op KPN cloud gezet)


@Ma4co Welkom op het forum. 

Dit topic gaat over de app update van KPN Cloud. 

Als je vragen hebt over bepaalde functies dan kun je hiervoor zelf een topic aanmaken.