Updates

SuperWifi 1: Update naar v1.00.21

Categorie: Wifipunten
SuperWifi 1: Update naar v1.00.21

Wat zit er in de SuperWifi 1 update naar v1.00.21?

Niets wat je actief merkt. 

Deze update doet voorbereidend werk. Zodat we, op later moment, een versie van de KPN Software die we nu op de Box 12 zetten, ook op de SuperWifi 1 kunnen installeren.

Daarnaast zit er een certificaat update in.

 

Wat merk ik van de update?

In principe helemaal niets. Je Wifipunt(en) krijgen de update in de nacht. Na het uitvoeren van de update zullen ze herstarten. Daarna doet alles het weer zoals je gewend bent.

Wel goed om te weten als je meerdere SuperWIfi 1 in huis hebt: het kan zijn dat ze niet allemaal in dezelfde nacht de update krijgen. Dit kan geen kwaad, ze blijven onderling werken ook als de softwareversies niet hetzelfde zijn.

Als er toch onverhoopt iets niet helemaal goed ging met de update kun je dit merken door rode/oranje lampjes op je Wifipunt(en). Of doordat de Wifipunten, of apparaten die daarop aangesloten zijn, niet helemaal lekker werken. Herstart in zo'n geval je Wifipunt(en) door even de stekker uit het stopcontact te halen.

 

Wanneer wordt de update gedaan?

Van 10 t/m eind april 2023.

Ik denk dat jullie het woordje 'geen’ zijn vergeten in de zin. 

 


scherp @Ruud987! ik heb m aangepast


@Nick83 Even hier verder onder de juiste update. Heb jij je SW 1 punten die blijven hangen al een keertje herstart of gereset? 


Goedemiddag,

 

Afgelopen weken heb ik 2x geconstateerd dat bij 1 SuperWifi (witte variant) het ledje oranje brandde ipv groen.

Heb dit ook geconstateerd bij iemand anders welke ook dezelfde witte SuperWifi heeft.

De spanning uit en opnieuw aan gezet resulteert dat het lampje uiteindelijk weer groen gaat branden. SuperWifi heeft weer de GigaBit verbinding terug.

De superWifi is bedraad aangesloten via een switch (NetGear GS108E) op de Experiabox V10.

 

Kan dit met de laatste update te maken hebben want daarvoor niet geconstateerd dat het ledje oranje brand?

Zijn er meer mensen die dit geconstateerd hebben?


Groet,

Theo


Hey @Theo v H, er zit geen inhoudelijke wijziging in deze update behalve voorbereiding op de nieuwe Software. Dus ik verwacht niet dat dit hiermee te maken heeft. Als dit vaker voorkomt, dan raad ik je aan een eigen, los, topic aan te maken. Dan kunnen we troubleshooten en meedenken.