Update

TV+ app: update naar versie 08.43.00

Categorie: Apps
TV+ app: update naar versie 08.43.00

KPN TV+ app [smartphone & tablet] Update maart/ april 2024 

KPN TV+ app 08.43.00

Deze release bevat verbeteringen die het gebruiksgemak van de TV+ app verbeteren.

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.


Wat zit er in?
 

Update 10 april 2024

Terug knop werkt weer om na afspelen van een favoriete kanaal weer naar het thuis scherm te komen

Update 26 maart 2024

  • Je kunt nu makkelijker losse opnames verwijderen
Losse opname verwijderen

 

  • Er is een efficiëntere afspeelkwaliteit toegevoegd waardoor video’s soepeler afspelen

 

Films op TV

Update: Er is sinds vandaag een extra tegelrij toegevoegd: Films op TV. Hier kun je makkelijk zien welke films te zien zijn op tv. Je kunt bijvoorbeeld ook makkelijk opnames inplannen voor die films.

 

Er is een geforceerde update geweest naar versie 08.42.00 ter verbetering van de stabiliteit en snelheid van de app. Dit geldt alleen voor de gebruikers van de vernieuwde TV+ app. 
 

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update is gisteravond begonnen: 26 maart 2024.

Deze update is beschikbaar voor de TV+ app. Indien je op dit moment nog de ‘oude’ KPN TV app gebruikt, dan is deze update voor jou niet van toepassing. De uitrol van de nieuwe TV+ app verloopt gefaseerd en is nog niet voor iedereen beschikbaar.


Hoe controleer ik welke versie van de TV+ app heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

  • Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel rechtsboven)
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 


Admin: update topic 10-04-2024

Werkt prima, maar waarom staat er bij de losse afleveringen niet de info van de aflevering, zoals S3 A4. Je moet nu eerst meer informatie openen. Er is ruimte achter de datum


“Er is een efficiëntere afspeelkwaliteit toegevoegd waardoor video’s soepeler afspelen” 

ik weet dat dit over de app gaat en niet over de tv+ box maar Is dit hetzelfde probleem als wat ik ervaar op de tv+ box  dat het beeld met terugkijken soms schokkerig is? Viel me op dat het de laatste dagen wel weer beter gaat.


Werkt prima, maar waarom staat er bij de losse afleveringen niet de info van de aflevering, zoals S3 A4. Je moet nu eerst meer informatie openen. Er is ruimte achter de datum

Hmm, ik weet niet of het genoeg ruimte is, maar ik snap wel waarom je dit graag wil zien op die plek. Maakt het verwijderen toch een stuk efficiënter. Neem ik mee als feedback! Bedankt.

 

“Er is een efficiëntere afspeelkwaliteit toegevoegd waardoor video’s soepeler afspelen” 

ik weet dat dit over de app gaat en niet over de tv+ box maar Is dit hetzelfde probleem als wat ik ervaar op de tv+ box  dat het beeld met terugkijken soms schokkerig is? Viel me op dat het de laatste dagen wel weer beter gaat.

Nee, voor zover ik weet niet. Deze aanpassing is echt alleen in deze app.


Update:

 

Films op TV

Er is sinds vandaag een extra tegelrij toegevoegd: Films op TV. Hier kun je makkelijk zien welke films te zien zijn op tv. Je kunt bijvoorbeeld ook makkelijk opnames inplannen voor die films.


Of mijn zicht begint echt achteruit te hollen, maar ik zie geen Hulp en ondersteuning in de instellingen.😅 en onder informatie heb ik versie 1.143.2 voor de app en 0.27.0 voor de firmware.


Of mijn zicht begint echt achteruit te hollen, maar ik zie geen Hulp en ondersteuning in de instellingen.😅 en onder informatie heb ik versie 1.143.2 voor de app en 0.27.0 voor de firmware.

Ik denk inderdaad dat het zicht wat minder wordt. We hebben het hier namelijk over de TV+ app voor mobiel/tablet, niet over de TV+ Box. 😉


Of mijn zicht begint echt achteruit te hollen, maar ik zie geen Hulp en ondersteuning in de instellingen.😅 en onder informatie heb ik versie 1.143.2 voor de app en 0.27.0 voor de firmware.

Het gaat om de app op jouw telefoon/tablet. 

Zelf heb ik die update handmatig opgehaald uit de Appstore. 

 


De nieuwe app werkt niet goed, is niet stabiel geeft veel foutmeldingen. Laad opnames niet, is traag, laat de tv gids regelmatig niet zien. Help! kan ik hem verwijderen en de oude app terugzetten? die is veel beter (doet het gelukkig op mijn Phone nog, die ga ik zeker niet updaten) ik zie geen enkel voordeel in de nieuwe app en zeker geen verbetering.


vanaf de update 27maart duurt opstarten voortaan 10 seconden,

kan ik mijn TV niet meer goed 'casten’ {dwz zenderkeuze van mobiel naar TV kopieren},

stopt uitzending op TV (zodra app einde uitzendtijd detecteert ?)

uitzending kan niet hervat worden

hoi 😒 hoi😣 hoi 😫 nieuwe app 👎🏻

 


Hi @thyvon! Dat is niet handig kijken. 😕 Heb je de app al opnieuw geïnstalleerd en je toestel herstart sinds dit gebeurt?

Mocht dat niet helpen, maak dan een eigen topic aan. Dan helpen we je daar verder! 


Waarom kan ik niets meer opnemen van bv. BBC First, VRT en Canvas.


Hi @AnnaEN! Als het  via de app bij geen enkel programma lukt op deze zenders dan raad ik je aan om het via iTV Online of de tv-ontvanger te proberen. Lukt dat wel?
Als het bij enkele programma's niet lukt op deze zenders dan heeft dit met de uitzendrechten te maken. Sommige programma's zullen dan niet op te nemen zijn.  


komt er een mogelijkheid om tegelrijen te verbergen . ik heb bv geen disney+ dus die r8j wil ik niet zien.


Adaptive bitrate, je lekker. Mijn MiFi (op reis met de camper in de EU) geeft aan 2160p als ontvangstmogelijkheid, dus 4K. Dat is 16 GB per uur, terwijl voorheen op “resolutie laag” het verbruik ok 500 MB per uur lag. Weliswaar beperkt de app het toch tot Full HD ontvangst, maar dat is nog steeds een volle 3 GB per uur. Inverdienmodel voor KPN misschien, omdat je nu zo door je bundel heen bent en je 1,5 GB voor € 1,99 mag bijkopen?
En dan maar roepen dat je ongestoord in heel de EU TV kunt kijken met de app……………..
Laat aub de klant zelf kiezen; dat de ict-er bepaald wat de klant wil is wel heel erg een belediging van diens intellectuele vermogens.

 


de ict er houdt rekening met algemene bandbreedte .de streams worden niet alleen voor U uitgezonden... dus de server moet wel iedereen van de kwaliteit kunnen voorzien die mogelijk is.we willen geen haperingen zien dat zal met 4k waarschijnlijk gebeuren.

de streamgrootte heeft te malen met gebruik verouderde codec. de nieuwe codec wordt helaas niet gebruikt. (h264  oud en h265 nieuw)

ik ben het er wel mee eens: laat de klant via een makkelijke optie meer instellen. bv wat wil ik zien op het startscherm... 

nu is her wel heel erg een gesloten app. ps de app is identiek aan de tv+ decoder.sie is ook geheel gesloten voor eigen instellingen beeldkwaliteit. dat regelt de decoder weer.


@Roland53 Vanaf Android 13 kan je op jouw smartphone de internet snelheid beperken in ontwikkelaarsopties

 

Voor eerdere versie van Android kan je een app gebruiken, b.v. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.network.speedbooster


@Roland53 Vanaf Android 13 kan je op jouw smartphone de internet snelheid beperken in ontwikkelaarsopties

Voor eerdere versie van Android kan je een app gebruiken, b.v. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.network.speedbooster

 

Ik heb een iPhone, maar dat vind KPN kennelijk lastig!!


Maar bovendien: dacht je dat ik op smatphoneschermpje in een camper TV ga kijken???Pfooehh


@Roland53 Vanaf Android 13 kan je op jouw smartphone de internet snelheid beperken in ontwikkelaarsopties

Voor eerdere versie van Android kan je een app gebruiken, b.v. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.network.speedbooster

 

Ik heb een iPhone, maar dat vind KPN kennelijk lastig!!

dit is een android app geen kpn app voor de snelheid. iphone moet ook wel ergens een app hebben en zo niet. helaas heeft een iphone een keer iets goeds niet wat een android telefoon wel heeft😁


 

Ik heb een iPhone, maar dat vind KPN kennelijk lastig!!

dit is een android app geen kpn app voor de snelheid. iphone moet ook wel ergens een app hebben en zo niet. helaas heeft een iphone een keer iets goeds niet wat een android telefoon wel heeft😁

Thnx! Even gezocht, maar het is geen app, zit zelfs standaard op de iPhone/iPad en heet daar “databesparingsmodus”. Volgens Apple doet het een aantal dingen, waaronder het verlagen van de resolutie van de stream. Zojuist getest: ½  uur TV gekeken en 300 MB aan data verbruikt. Dat is vergelijkbaar met 0,8 Mbps (½ SD-kwaliteit)


Waarom kun je in de nieuwe TV+ app niet meer alle zenders vanuit de TV-gids opnemen. Denk bijvoorbeeld aan de Duitse zenders ARD, ZDF etcetera. Die behoren toch ook tot het zenderpakket en in de oude app kon dat wel. 


Admin: onnodige quote verwijderd


@Shyrin van KPN 

Waarom kun je in de nieuwe TV+ app niet meer alle zenders vanuit de TV-gids opnemen. Denk bijvoorbeeld aan de Duitse zenders ARD, ZDF etcetera. Die behoren toch ook tot het zenderpakket en in de oude app kon dat wel. 

groetjes Marcel


Wat voor melding krijg je dan als je dat probeert? @MSA3691 


Wat voor melding krijg je dan als je dat probeert? @MSA3691 

Hoi @Jeroen van KPN helemaal geen melding. Ik kan programma’s alleen toevoegen aan kijklijst. 

 


@MSA3691 Dat ligt niet aan de app, denk ik. Want ik kan het betreffende programma wel in de tv+ app opnemen.

(Bij mij heeft de app versie 08.43.00.)