Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar Android OS build 0.14.0 & KPN menu 1.87.2

Categorie:TV+ Box
  • 30 januari 2023
  • 64 reacties
  • 4812 keer bekeken
TV+ Box: Update naar Android OS build 0.14.0 & KPN menu 1.87.2
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

PeterG
Superuser
  • 6 februari 2023

Hier zelfde aansluitingen als jij @OK Design .

Glas, v10, ethernet.

En net zo traag startende multicast streams. Tóch heb ik die liever; het beeld is dan mooier dan met de lagere unicast streams. Op de 43 inch 4k tv toch een dingetje. Op deze box moet ik toch al de HDglas zenders (12,5 Mb/s) missen. Dus dan ga ik niet nog eens de 6 Mb/s kanalen gebruiken van unicast. Maar de 7,3 Mb/s van multicast.

Die beeldkwaliteit (6 Mb/s) is ook de reden dat ik niet de KPN iTV app op de Samsung tv gebruik.

Maar goed, daar verschillen we in en dat mag.

Op de 32 inch FHD in de slaapkamer vond ik unicast niet zo'n dingetje.

Maar sinds multicast begin januari staat de box nu in de woonkamer.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 6 februari 2023

Ik snap het hele ding multicast unicast gebeuren niet wat moet ik nu als thuisgebruiker instellen voor het beste beeld 

OK Design
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 6 februari 2023
Mike2165 schreef:

Ik snap het hele ding multicast unicast gebeuren niet wat moet ik nu als thuisgebruiker instellen voor het beste beeld 

Als alles goed (of naar tevredenheid) werkt hoef je als thuisgebruiker niets in te stellen wat betreft Multicast of Unicast omdat de tv+ ontvanger standaard op multicast staat (en dit de beste kwaliteit zou moeten leveren)

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 6 februari 2023

Bij mij is het beeld super onscherp. En dat is alleen met deze box. Als ik de oude box terug aansluit is het verschil mega groot. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi @Bassman77, dat hoort natuurlijk niet, kun je hier eens een eigen topic voor aanmaken? Dan denken we even mee!

• Topper
  • 6 februari 2023

Hoe is het zappen nu via tv+? Wij hebben bevriest en dan zwart en dan de nieuwe zender

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 9 februari 2023

@Woumar dat verschilt van dag tot dag. Vandaag 2 sec ongeveer een zwart beeld. Gisteren duurde het wel 6 à 7 seconden. Waardeloos.

Een vraag als jij live tv kijkt is de ondertiteling prima, toch? Maar als je even pauzeert en je hervat na pakweg één minuut de uitzending, is de ondertiteling dan ook vreselijk. Hier soms weergegeven in een hoge smalle kolom.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 14 februari 2023

Inmiddels zitten we nu op KPN menu 1.89.2 en Android OS Build is gelijk gebleven op 0.14.0.

Helaas dus nog geen oplossing voor het geluidsprobleem. Dat zou dan pas over 2 weken zijn.

Marco_H
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 15 februari 2023

Het zou tof zijn als KPN vaker met een update zou komen over waar ze mee bezig zijn om alle ellende, die er blijkbaar daadwerkelijk is, op te lossen.

Erik van KPN
Moderator
Sebas14 schreef:

Inmiddels zitten we nu op KPN menu 1.89.2 en Android OS Build is gelijk gebleven op 0.14.0.

Helaas dus nog geen oplossing voor het geluidsprobleem. Dat zou dan pas over 2 weken zijn.

Jij bent een tester, @Sebas14, dus die 1.89.2 versie die jij hebt is nog niet beschikbaar gesteld voor de reguliere klanten. Dat zal, naar verwachting, een dezer dagen komen.

Wat betreft de geluidsissues, daarvoor verwachten we een verbetering/oplossing in de volgende Android OS build update. Daar hebben we nog geen uitroldatum voor. 

In het algemeen doen we tv updates (voor zowel TV+ als interactieve TV) ruwweg elke 2 weken. Maar het kan, vooral in deze beginperiode, afwijken.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 15 februari 2023
Erik_ schreef:

Jij bent een tester, @Sebas14, dus die 1.89.2 versie die jij hebt is nog niet beschikbaar gesteld voor de reguliere klanten. Dat zal, naar verwachting, een dezer dagen komen.

Wat betreft de geluidsissues, daarvoor verwachten we een verbetering/oplossing in de volgende Android OS build update. Daar hebben we nog geen uitroldatum voor. 

Okee, ik wist niet beter dat de test was afgelopen. Ik had daar namelijk een bericht via de mail over gehad. Dan is het wachten op de bredere uitrol en dan doe ik 🤐

Rick.van.D
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 20 februari 2023

Is al bekend wanneer de volgende update komt? Heb hetzelfde probleem. Bij passthrough geeft ie het goed door alleen dan het haperend geluid. Terug op automatisch geluid goed maar alleen maar een PCM signaal. Heb versie 1.87.2 en 0.14.0. Zou fijn zijn dat het probleem op korte termijn opgelost zou zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi @Rick.van.D, hij gaat vandaag live dus je zou hem ergens de komende 24 uur kunnen installeren

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

De nieuwe update staat nu live:

https://forum.kpn.com/product-updates/tv-box-update-naar-kpn-menu-1-89-2-585020

Het huidige topic zet ik dus ook op slot